AnonymBruker Skrevet mandag kl. 14:24 #1 Skrevet mandag kl. 14:24 Jeg er ikke så vant til å bestille billetter, men det er kun fly vi må bestille. Vi kan bo hos familie i London. Tenker å reise fra lørdag til mandag, det er det som passer best for oss begge. Nærmeste flyplass tilbyr ikke direkteflyvning til London, så vi må mellomlande og ta det med i beregningen. Det er ikke så mye tid mellom flyet vi kommer med og neste fly vi skal være med på. Kjenner det kan bli litt stress. Er det for lite tid med tre dager? Det går jo litt tid på reise (ca 4-5 timer en vei). Anonymkode: 9c083...f79
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 14:28 #2 Skrevet mandag kl. 14:28 Selv foretrekker jeg når jeg skal utenlands at det ikke er mindre enn typ 50 min mellomlanding. Når man kommer ned i 35-40 min synes jeg det er stress. Jeg ville ikke reist til London fra lørdag-mandag bare. Hadde reist fredag. Anonymkode: 7a616...576
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 14:29 #3 Skrevet mandag kl. 14:29 Det er nok å se i London til at man kunne blitt der et år, så hvis jeg først kunne bo hos familie og det var ok for dem, ville jeg blitt lengre. Men det er jo også noe med "don't overstay your welcome". Vet ikke helt hva du ønsker råd om, men jeg ville unngått korte overgangstider om det er mulig. Som du sier kan det bli mye stress. Hvis du ankommer med Norwegian til Gatwick vil jeg anbefale lokaltog istedenfor Gatwick express. Den siste er mye dyrere og ikke mye raskere, og går bare til Victoria. Hvor i London bor familien? Anonymkode: e7d40...ad5 1
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 14:30 #4 Skrevet mandag kl. 14:30 Tre dager er OK, men jeg pleier å ha langhelg (tre overnattinger) fra fredag til mandag/tors-søn. Litt vanskelig å svare når jeg ikke helt vet hva du spør om, men bestill gjennom et flyselskap, hele billetten (altså begge strekningene) hvis dere skal mellomlande og har liten tid. Da er flyselskapet ansvarlig for å få dere fram hvis det første flyet blir forsinket. Når det er slik pleier jeg å sjekke om flyselskapet har flere flyvinger til samme sted senere på dagen, slik at jeg har en back-up-løsning hvis mitt første fly blir forsinket. Anonymkode: 85ba2...439 2
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 14:33 #5 Skrevet mandag kl. 14:33 Hvis du bruker 4-5 timer på flyreisen så mister du mye av lørdagen, du skal jo inn til byen også. Men en fordel er jo at Londons butikker har søndagsåpent (men åpner gjerne noen timer senere enn ellers). Synes uansett det blir kort tid. Tenker du å se de store severdighetene, gå på shopping, teater eller annet? Anonymkode: e7d40...ad5
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 14:45 #6 Skrevet mandag kl. 14:45 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Det er nok å se i London til at man kunne blitt der et år, så hvis jeg først kunne bo hos familie og det var ok for dem, ville jeg blitt lengre. Men det er jo også noe med "don't overstay your welcome". Vet ikke helt hva du ønsker råd om, men jeg ville unngått korte overgangstider om det er mulig. Som du sier kan det bli mye stress. Hvis du ankommer med Norwegian til Gatwick vil jeg anbefale lokaltog istedenfor Gatwick express. Den siste er mye dyrere og ikke mye raskere, og går bare til Victoria. Hvor i London bor familien? Anonymkode: e7d40...ad5 De bor i Paddington 🙂 Anonymkode: 9c083...f79
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 14:48 #7 Skrevet mandag kl. 14:48 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): De bor i Paddington 🙂 Anonymkode: 9c083...f79 Det er i hvert fall relativt sentralt, lett å komme seg rundt med tuben. Du stempler inn og ut for hver reise, og belastes ikke for mer enn et dagskort. Løsning jeg skulle ønske Norge hadde klart å kopiere. Anonymkode: e7d40...ad5 1 1
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 14:56 #8 Skrevet mandag kl. 14:56 Husk å søke ETA før du drar da. Anonymkode: 1c111...a1b 2
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 15:06 #9 Skrevet mandag kl. 15:06 AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Jeg er ikke så vant til å bestille billetter, men det er kun fly vi må bestille. Vi kan bo hos familie i London. Tenker å reise fra lørdag til mandag, det er det som passer best for oss begge. Nærmeste flyplass tilbyr ikke direkteflyvning til London, så vi må mellomlande og ta det med i beregningen. Det er ikke så mye tid mellom flyet vi kommer med og neste fly vi skal være med på. Kjenner det kan bli litt stress. Er det for lite tid med tre dager? Det går jo litt tid på reise (ca 4-5 timer en vei). Anonymkode: 9c083...f79 Jeg synes lørdag til mandag er for kort. Burde tatt fredag- mandag. Jeg skal selv på langweekend torsdag til- søndag og synes egentlig det er for kort, skulle hatt en dag til. Anonymkode: 48371...167 1 1
AnonymBruker Skrevet i går, 11:46 #10 Skrevet i går, 11:46 Du får ca 2 effektive dager i London da. Prioritere hva du vil oppleve, du får uansett ikke sett alt. Stå opp tidlig og få med deg Londons gater før den ekstreme folkemengden inntar - det er mitt beste tips. Er der flere ganger i året. Anonymkode: 09e67...e5f
test1e Skrevet i går, 17:47 #11 Skrevet i går, 17:47 Min tommelfingerregel ved storbyturer er en ting før lunsj, og en ting etter på. Eks. British museum før lunsj/Shopping i regent street/oxford street etter. Book ev. restaurant til kvelden Vi skal fem dager til London i begynnelsen av desember
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #12 Skrevet 21 timer siden Jeg elsker London og synes lørdag til mandag er alt for lite tid. Spørs så klart litt på når flyene går, men da får dere i praksis bare en hel dag. Med flybytte, så lander dere kanskje ikke før midt på dagen på lørdag. Så må man jo komme seg fra flyplassen også, kanskje vente på bagasje i tillegg. Dersom flyet hjem går på kvelden, så får dere jo litt tid på mandagen også. Men min erfaring er at det tar tid å transportere seg til og fra flyplass også. Spørs også hvilken flyplass dere reiser til og fra. Jeg skal til London om to uker, fra tirsdag til fredag. Lander tidlig (slipper flybytte) og reiser tidlig igjen på fredagen. Synes det er litt i korteste laget med 3 netter/2 hele dager, men denne gangen ble det sånn. Anonymkode: 37f18...597 1
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #13 Skrevet 10 timer siden Nå bor vi slik til at vi flere ganger har tatt første fly til London om morgenen, for så å reise hjem igjen på kvelden. Funker det også, i alle fall hvis man har vært noen ganger i byen og har en plan. 🙂 Dere er heldige som kan bo hos familie i Paddington, men der ligger det også en potensiell liten ulempe med et så kort opphold: det fordrer gjerne at en bruker noe verdifull "turisttid" på å være sosial med vertskapet? Hyggelig det, men dere har lite tid i utgangspunktet. Det største ankepunktet er likevel flybyttet med lite tid mellom flightene. Regner med at dere reiser med kun håndbagasje, men dere må likevel ta høyde for at dere må gjennom passkontrollen (på Gardermoen?) på vei dit. Det KAN ta tid hvis dere er uheldige. Jeg ville i alle fall uansett har booket billetten som én reise gjennom et flyselskap, det gir dere noen flere muligheter hvis dere ikke rekker flybyttet. Anonymkode: 35c50...fb0 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå