Gå til innhold

Dere som spiser lavkarbo, blir det dyrt?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg lurer på om et kosthold på lavkarbo blir dyrt. Man kan ikke spise noe særlig av billige karbohydrater som pasta, havreris, bulgur, potet, bønner og linser osv. Så da må man jo fylle på med proteiner som kjøtt, fisk og fugl. Blir ikke dette fryktelig dyrt i lengden? Spør fordi jeg er nysgjerrig bare. 

Anonymkode: dedb9...db6

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er en privligert og usolidarisk diett for dem med penger. Ikke bærekraftig.

Anonymkode: ebe99...553

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Bønner og linser kan du jo spise og ubegrenset med grønnsaker (få unntak).

Anonymkode: 72370...ae5

• Liker 1
Skrevet

Firstprice fisk og firstprice grønnsaker. Så kommer en ganske langt med 100kr døgnet. Da spiser du mye og

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Bønner og linser kan du jo spise og ubegrenset med grønnsaker (få unntak).

Dette finner jeg på nett når jeg søker opp: «Nei, bønner og linser er ikke lavkarbo, da de inneholder en betydelig mengde karbohydrater, men de kan inkluderes i moderate mengder i et lavkarbokosthold. «

Når det gjelder grønnsaker så er det vel ikke mange typene man kan spise noe særlig av?

• Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
Soft mann skrev (2 minutter siden):

Firstprice fisk og firstprice grønnsaker. Så kommer en ganske langt med 100kr døgnet. Da spiser du mye og

Man kan vel ikke akkurat spise fisk og grønnsaker til alle måltider, eller er det nettopp det dere gjør? Blir ikke det fryktelig kjedelig?

TS

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Man kan vel ikke akkurat spise fisk og grønnsaker til alle måltider, eller er det nettopp det dere gjør? Blir ikke det fryktelig kjedelig?

TS

Eg spiser en gang i døgnet. Når eg skal ha lavkarbo så er det fisk og grønnsaker ja.

for meg er mat, mat. Eg har ingen problemer med hva eg spiser lissom

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Joda, grønnsaker som vokser overbakken funker bra i lavkarbo, grønnsaker fra under bakken i mindre mengder.

AnonymBruker
Skrevet

Egg er ekstremt billig med tanke på hvor næringsrikt og mettende det er.

Anonymkode: 55025...739

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Alt i alt billligere fordi vi kuttet ut alkohol og snacks.

Anonymkode: e39c7...1d1

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Alt i alt billligere fordi vi kuttet ut alkohol og snacks.

Gjør vi? Jeg kjenner ingen på lavkarbo som har kuttet ut alkohol og snacks, men byttet ut med dyrere alternativer med mindre karbo. 

Anonymkode: 0ccfd...2fd

AnonymBruker
Skrevet

Ja, jeg synes det er dyrt. Verdt det allikevel. Det kommer jo an på hva alternativet er, hva du er vant til og spise, men de typiske billige matvarene som nevnes i hi utgår jo. 
synes ikke egg er så billig heller, enig i at det er mye næring for pengene , men det hjelper vel ikke.. 

gikk 2 uker på eggfaste i vår, det var dyrt. Nuddelfaste hadde vært billig, synd det ikke lavkarbo. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

TS

Har hatt en kort periode på det nå. Kylling , egg og fisk kan du spise hva du vil av. 

Jeg slet med å ukke ha potet til middag, sellerirotmos, fungerte ok, men svindyr. 

Til gjengjeld så fant  jeg ut at protein sjokolade pudding er nesten akkurat  på  det du kan spise, og reduserer hodteri behov. Min mann sa det var dyrt med 22kr, så minnet jeg han på prisen på en melkesjokolade plate, og da var han enig at det ikke var så ille alikevel. 

Sellirirot og gulerøtter kan du spise, ellers skal du ikke du spise det under bakken. Men det meste over bakken. 

Anonymkode: 2ae56...b4b

AnonymBruker
Skrevet

Spiser rundt to ganger i døgnet og spiser ikke mye kjøtt. Spiser grønt og sunt fett. Det er ikke så dyrt hvis man bare balanserer det og ser på priser, kjøper ting man kan spise flere dager. Bruker jo ikke penger på usunt så det går opp-i-opp her.

Anonymkode: 3e351...95e

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har diabetes, er kostholdsregulert, og spiser lavkarbo. Det har jeg gjort i fire år. Kjøper aldri potetgull,brus,sjokolade,boller, kake osv, så sparer jo litt der. Unntaket er en liten skål baconcrisp eller popcorn hver lørdag.

Syns ikke det er så dyrt. Spiser meg god og mett på faste måltider, til faste tider. Aldri småsulten, så ingen småspising mellom måltidene. Hamstrer frossen kyllingfilet, koteletter, fisk osv når det er på tilbud i frysedisken.

Anonymkode: 37b19...3ca

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Gjør vi? Jeg kjenner ingen på lavkarbo som har kuttet ut alkohol og snacks, men byttet ut med dyrere alternativer med mindre karbo. 

Vi gjorde det. Å kutte alkohol er det beste valget vi har tatt. Utgjorde en helt utrolig forskjell.

Spiser mye kjøtt, økologiske egg og fett. Karbo gjennom rotfrukter, og noe quinoa.  Masse salat, uten dressing. Noe sur frukt, men ikke mye. 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

TS

Brokkoli/blomkålsuppe med bacon, gratinert blomkål/ brikkoli, masse egg , smør, rømme, gresk yogurt med litt bær, ost. Koteletter, kinakål, nykål. kylling på ulike måter- med skinn, uten,  

Jeg spiste mye egg. Bakte lavkarbobrød, laget vafler som var lavkarbo. Du må forske litt...og kanskje det ikke må være så spennende, men det skal mette. Du vil jo miste litt den sultfølelsen når du går inn i ketose. Men ja...du går masse ned, men du går jo like mye opp når du slutter...så dermed anbefaler jeg den ikke. Annet enn i perioder for å miste vekt, og kunne faste litt. Det viktigste er å apise sunt og med passe posjoner over tid. 

Anonymkode: 8b08d...de1

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

De matvarene man kutter ut er jo næringsfattige. Man kan jo ikke bare sammenligne kilopris på helt forskjellige matvarer og si at det er billigere med potet for eksempel. Matvarene man spiser mer av på lavkarbo er mer næringsrike. Jeg brukte mindre penger på mat da jeg gikk over til lavkarbo.

Anonymkode: 144a2...f39

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...