Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor og hvordan gikk det for seg?

Anonymkode: 9558e...0a5

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja. Jeg hadde en butikkjobb som tenåring, og "stjal" fra butikken (gjorde feil i oppgjøret, ble alt for mye over, jeg fikk panikk, juksa, og tok med "overskuddet" hjem). Sier "stjal" i hermetegn fordi jeg ikke gjorde det med forsett å stjele, men det var jo det jeg gjorde. Det ble selvfølgelig oppdaget, og jeg fikk rettmessig sparken. 

Anonymkode: 4ab94...804

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja. Jeg hadde en butikkjobb som tenåring, og "stjal" fra butikken (gjorde feil i oppgjøret, ble alt for mye over, jeg fikk panikk, juksa, og tok med "overskuddet" hjem). Sier "stjal" i hermetegn fordi jeg ikke gjorde det med forsett å stjele, men det var jo det jeg gjorde. Det ble selvfølgelig oppdaget, og jeg fikk rettmessig sparken. 

Jobbet du ut oppsigelsestiden? Hvordan opplevdes det for deg?

AnonymBruker
Skrevet

Mistet jobben en gang, en hel avdeling ble lagt ned/flyttet til utlandet. Fikk meg en ny jobb som passet meg bedre og som tok meg mer i den retningen jeg ville jobbe uansett. Så for min del gikk det veldig fint. Andre som trivdes veldig godt tok det mye verre, for meg var det kanskje sparket bak jeg trengte for å uansett få meg en ny jobb :)

Anonymkode: cd2b7...728

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja, avdelingen jeg jobbet i måtte nedbannet pga av økonomi, og siden jeg var sist ansatt måtte jeg gå. Helt forståelig og ikke uforventet men litt surt var det jo. 
jeg jobbet 2 mnd av oppsigelse tiden på 3 mnd ( den siste mnd var så travel og hektisk for denne bedriften at jeg ikke gadd å slite meg ut for dem) 

Anonymkode: 5ecb3...b1e

• Hjerte 1
Skrevet

Ja. En arbeidsplass ble lagt ned. Vi fekk 15+ 3 mnd etterlønn

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ja, avdelingen jeg jobbet i måtte nedbannet pga av økonomi, og siden jeg var sist ansatt måtte jeg gå. Helt forståelig og ikke uforventet men litt surt var det jo. 
jeg jobbet 2 mnd av oppsigelse tiden på 3 mnd ( den siste mnd var så travel og hektisk for denne bedriften at jeg ikke gadd å slite meg ut for dem) 

Sykmeldt?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jobbet du ut oppsigelsestiden? Hvordan opplevdes det for deg?

Ja. De jeg jobbet med var ikke de som oppdaget det/som jeg hadde samtalen med. Så det føltes ikke ubehagelig ut. Jeg var ærlig på at jeg hadde dumma meg ut, og fikk nok mye godvilje i hvor ung jeg var. 

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Så du lot dine stakkars, slitne kolleger stå igjen med all jobben når de kunne trengt deg til å hjelpe dem? Ja, det var jo veldig hyggelig og hensynsfullt gjort, må jeg si... 

Anonymkode: 15cd8...a5a

AnonymBruker
Skrevet

Jeg mistet jobben en gang de nedbemannet pga dårlig økonomi. Vi var to stk som delte på jobben, hun andre ble valgt til å fortsette fordi hun "hadde familie å tenke på". Jeg så aldri helt den logikken siden de hadde to lønninger og mannen tjente veldig bra. Men så oppdaget jo arbeidsgiver raskt at jeg også hadde gjort mesteparten av jobben, og tilbød meg å komme inn på kveldstid for å ta unna 😅 det ble ikke noe av, jeg fikk heldigvis raskt ny jobb på den tiden.

Anonymkode: 089e8...408

AnonymBruker
Skrevet

Sykmeldt?

Nei, egentlig kunne jeg ha fått gått på dagen i følge arbeidsgiver, men jeg valgte selv å jobbe 2 av 3 mnd

Skrevet

Nei, men som ung hadde jeg sommerjobber jeg ikke søkte igjen. 

AnonymBruker
Skrevet

Ja, ble oppsagt i en liten bedrift pga økonomi. De hadde rett og slett ikke råd til å ha meg ansatt. Det var tungt, men det ordnet seg jo for meg. Jobbet ut oppsigelsestiden og fikk en veldig god referanse derfra. 

Anonymkode: f33ad...641

Skrevet

Jeg ble oppsagt som følge av langvarig sykdom. Ventet og forståelig, og jeg hadde Ikke vært på jobb overhodet det siste året, men en overraskende tøff opplevelse likevel (godt hjulpet av en nokså ubrukelig leder).

AnonymBruker
Skrevet

Ja, det var en vikarjobb. Jeg skulle overta jobben for en annen vikar som truet med å slutte hvis hun ikke fikk fast stilling. Vel, da avsluttet de kontrakten og jeg ble leid inn. Mye styr og fram og tilbake. Det var jo hun som skulle lære meg opp, så det var ikke akkurat en veldig fin plass å jobbe. Så ble jeg kalt inn på kontoret og de avsluttet kontrakten. Jeg ble jo "kjøpt ut" med 3-4 måneders betaling. Men det var surt, og det var mye styr, så jeg følte meg utrolig sliten mentalt etter alt det der. 

Anonymkode: f6671...ac5

AnonymBruker
Skrevet

Har aldri fått avskjed, men har mistet alle jobber jeg har hatt. Vært mye syk, så CVen ser ikke ut, og da blir det jo mest engasjementer og vikariater, som som regel ikke blir fornyet. De gangene jeg har vært fast ansatt, har jeg vært første som har måttet gå når det har vært nedbemanninger. Er arbeidsledig nå.

Anonymkode: 69e3b...172

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Så du lot dine stakkars, slitne kolleger stå igjen med all jobben når de kunne trengt deg til å hjelpe dem? Ja, det var jo veldig hyggelig og hensynsfullt gjort, må jeg si... 

Anonymkode: 15cd8...a5a

De klarte seg utmerket uten meg, vi var i teorien allerede overbemannet (derav avskjeden min). Og hva vet du om at de var stakkarslige og slitne? De fikk avspasere halve januar i ettertid pga av denne uken

De kastet meg også lett under bussen så fort noe var feil eller gale, så jeg hadde ikke all for dårlig samvittighet. 

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Oljebransjen 😆

Anonymkode: bbc44...f7d

AnonymBruker
Skrevet

Har fått sparken tre ganger. Vil ikke gå inn på detaljer, men alle tre var uten saklig grunnlag.  En gang mente sjefen jeg var frekk mot en av de andre ansatte, fordi jeg sa ifra om at hun gjorde en dårlig jobb. En gang ble jeg bare kastet ut (utplassering gjennom NAV), og siste gangen ble jeg beskyldt for å kopiere kundelister (som i og for seg var sant, men jeg hadde ikke delt dem med noen)

Anonymkode: 84b29...031

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Ja, det var en vikarjobb. Jeg skulle overta jobben for en annen vikar som truet med å slutte hvis hun ikke fikk fast stilling. Vel, da avsluttet de kontrakten og jeg ble leid inn. Mye styr og fram og tilbake. Det var jo hun som skulle lære meg opp, så det var ikke akkurat en veldig fin plass å jobbe. Så ble jeg kalt inn på kontoret og de avsluttet kontrakten. Jeg ble jo "kjøpt ut" med 3-4 måneders betaling. Men det var surt, og det var mye styr, så jeg følte meg utrolig sliten mentalt etter alt det der. 

Anonymkode: f6671...ac5

De er faktisk ulovlig å si opp en vikar og så la en annen overta. 

Anonymkode: 2a6ab...ecf

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...