Gå til innhold

Solarium mot vinterdepresjon

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hva har hudkreft med vinterdepresjon å gjøre om jeg tør spørre?

Anonymkode: 73268...c7e

Det har med solarium å gjøre, noe du åpenbart forstår.

Anonymkode: 33a6e...792

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det har med solarium å gjøre, noe du åpenbart forstår.

Det visste jeg allerede, men var ikke det jeg spurte om. Noe jeg spesifiserte. Likevel måtte du sabotere tråden.

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Min erfaring er at dagslyslampe i 30 minutter hver morgen er veldig mye mer effektivt enn å ta solarium. 

Eventuelt kan du kanskje kombinere, dagslys hver dag, solarium en eller to ganger i uka.

Anonymkode: c7827...154

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Det visste jeg allerede, men var ikke det jeg spurte om. Noe jeg spesifiserte. Likevel måtte du sabotere tråden.

Det får vi være enige om å være uenige om.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Annen leser som skyter inn her. Personen traff jo tydeligvis et sårt punkt. Flere av oss som sliter eller har slitt med vinterdepresjon har også brukt solarium, så vi har jo våre erfaringer. Hudkreft kan være hennes erfaring. 

D-vit og lyslampe med 10 000 lux som kjøpes på div butikker fungerer. Men må brukes hver dag i vinterperioden. 

Solarium brukte jeg litt før men fikk selv hudkreft så måtte slutte. Men det er sikkert feil erfaring for deg. 

Anonymkode: f37fd...43b

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Hva har hudkreft med vinterdepresjon å gjøre om jeg tør spørre?

Du bør nesten lese din egen hovedtittel selv. Og hovedinnlegget ditt.  

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Annen leser som skyter inn her. Personen traff jo tydeligvis et sårt punkt. Flere av oss som sliter eller har slitt med vinterdepresjon har også brukt solarium, så vi har jo våre erfaringer. Hudkreft kan være hennes erfaring. 

D-vit og lyslampe med 10 000 lux som kjøpes på div butikker fungerer. Men må brukes hver dag i vinterperioden. 

Solarium brukte jeg litt før men fikk selv hudkreft så måtte slutte. Men det er sikkert feil erfaring for deg. 

Støtter denne.

Har 3 søskenbarn som fikk hudkreft av bruk av solarium for å hjelpe mot vinteren.

Du brukte solarium for å få litt farge, for da følte dem seg "fresh"

Det kunne blitt med bare 1 av dem, men de to andre tok ikke advarselen når yngste fikk føflekk-kreft.
Så i løpet av 5 år hadde vi 3 tilfeller av hudkreft i min familie.

Men det er min erfaring, og er helt sikkert feil erfaring.

Kjøp dagslyslampe.
Det har dokumentert effekt.

Bor i mørketidsland selv, og det som funker or meg er oppvåkningslys (lys som sakte skrur seg på og simulerer sol i farge og intensitet)
Og slike dagslyslamper.
Fikk i gave og hjalp veldig.

Anonymkode: c37da...2a4

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Tråden er ryddet for innlegg som omhandler dosering.

veronica<3, mod. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Solarium med uvb stråler er fantastisk for å opprettholde vitamin d nivået gjennom vinteren!  Husk dere som bekymrer dere for huden og rynker at vitamin d er en kraftig antioksidant som beskytter huden så hvis du har for lavt nivå bør du bekymre deg for det også 🙄Helsaog energi kommer før utseende på huden!

Anonymkode: a992a...3c7

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Solarium med uvb stråler er fantastisk for å opprettholde vitamin d nivået gjennom vinteren!  Husk dere som bekymrer dere for huden og rynker at vitamin d er en kraftig antioksidant som beskytter huden så hvis du har for lavt nivå bør du bekymre deg for det også 🙄Helsaog energi kommer før utseende på huden!

D-vitamin kan man i vinterhalvåret få dekket av kosthold og tilskudd.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

D-vitamin kan man i vinterhalvåret få dekket av kosthold og tilskudd.

Jeg tror ikke det  jeg har lest mye om dette opp gjennom åra, ser ut som at mangen ikke  får opp nivået ved tilskudd at det ikke lagres men bare måles i blodet. Lærte dette etter at jeg selv aldri ble bedre på tilskudd. Solskinn er jo den mest optimale mest effektive kilden. Har aldri kjent noe bedring på tilskudd selv etter flere år . Etter jeg begynte å være nok i sola  har vitamin d nivået mitt alltid vært høy kjenner massiv forskjell på tilskudd og solskinn. Kosthold kan man få vitamin d av som fisk egg melk osv men det er ikke nok da må man spise enorme mengder gor å kompensere for mangel på solskinn. 

AnonymBruker
Skrevet

Solarium kan gi mer d-vitamin, men det er mangel på lys, ikke vitaminer som gir vinterdepresjon. 

Å komme seg ut i det som er av dagslys, og supplere med dagslyslampe vil ha mye mer effekt. 
Og trening. 
Dagslys, dagslyslampe og trening hjelper også for søvn, og tretthet. 

Solarium gir som sagt litt d-vitamin, men det er såpass lite effektivt at det er bedre med kosttilskudd og tilpasset kosthold. 
For eksempel er d vitamin fettløselig, og tas best opp sammen med noe fettholdig mat. 

Anonymkode: cfc9e...363

AnonymBruker
Skrevet

Er det kreftfremkallende å ta solarium veldig kort tid av gangen også? Jeg har vurdert det i vinter, men tenkte å være fornuftig. Bare litt.

Anonymkode: a3ae7...dbb

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Er det kreftfremkallende å ta solarium veldig kort tid av gangen også? Jeg har vurdert det i vinter, men tenkte å være fornuftig. Bare litt.

Anonymkode: a3ae7...dbb

Hva ønsker du å oppnå med å ta solarium veldig kort tid?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...