AnonymBruker Skrevet 17. november 2025 #1 Skrevet 17. november 2025 Noen som har blitt lagt i kunstig koma for utredning av epelepsi her? Har hatt 5 anfall de siste 7 Mnd. Varighet på alt fra 5 til 15 minutter der jeg er helt borte. Tunge bitt,biter av tenner,løper rett i veggen,river ned alt fra bilder til å velte stoler. En gang satte jeg meg i bilen,kjørte 200 meter og kom til meg selv sittende uti ei elv. Har ikke hatt noen anfall på 2 Mnd.nå. Har hatt 3 runder med EEG.sistnevnte slik man må være våken 24 timer før. Dem mener det er noe galt i hodet som kan tyde på epelepsi. Får som regel anfall etter "anstrengelser" men har også skjedd mens jeg sitter rolig i sofaen. Har ILR implantat,denne har gitt signaler på uregelmessigheter under søvn også. Flere MR og CT viser ikke noe galt. Neste blir EEG i kunstig koma. Anonymkode: 25b42...3e6 1
AnonymBruker Skrevet 17. november 2025 #2 Skrevet 17. november 2025 Ingen erfaring, men høres ut som du har det skikkelig tøft. Det må jo være helt forferdelig når du da gjør ting under anfallene som gjør at du kan drepe deg selv eller andre Håper du har fått gjort noe så du ikke kan få tilgang til bilen hvis du får et slikt avfall. Anonymkode: 1d1e4...b72 1
AnonymBruker Skrevet 17. november 2025 #3 Skrevet 17. november 2025 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ingen erfaring, men høres ut som du har det skikkelig tøft. Det må jo være helt forferdelig når du da gjør ting under anfallene som gjør at du kan drepe deg selv eller andre Håper du har fått gjort noe så du ikke kan få tilgang til bilen hvis du får et slikt avfall. Anonymkode: 1d1e4...b72 Anfall, ikke avfall. Autocorrect. Anonymkode: 1d1e4...b72
AnonymBruker Skrevet 17. november 2025 #4 Skrevet 17. november 2025 Har ikke erfaring med det selv men kjenner til å legge folk i kunstig koma. Er det noe spesielt angående det du lurer på? Anonymkode: 82eae...dff
AnonymBruker Skrevet 17. november 2025 #5 Skrevet 17. november 2025 Jeg regner med at du har levert fra deg billappen permanent? Anonymkode: 28405...d6f
AnonymBruker Skrevet 17. november 2025 #6 Skrevet 17. november 2025 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg regner med at du har levert fra deg billappen permanent? Anonymkode: 28405...d6f Nei. Kjører ikke mer. Anonymkode: 25b42...3e6
AnonymBruker Skrevet 17. november 2025 #7 Skrevet 17. november 2025 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Har ikke erfaring med det selv men kjenner til å legge folk i kunstig koma. Er det noe spesielt angående det du lurer på? Anonymkode: 82eae...dff Egentlig hvordan man føler seg etterpå. Anonymkode: 25b42...3e6
AnonymBruker Skrevet 17. november 2025 #8 Skrevet 17. november 2025 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Nei. Kjører ikke mer. Anonymkode: 25b42...3e6 Du har jo kjøreforbud? Man får jo det ved slike ting. Anonymkode: 00863...027
AnonymBruker Skrevet 17. november 2025 #9 Skrevet 17. november 2025 Har ungdom med epilepsi. Og der har mange eeg ikke vist noe. Som barnelegen opp mellom årene sier eeg viset kun en del, men hvis anfall eller aktivitet siter langt inn vil ikke eeg klare å fange dette opp. Her fikk barnet diagnose ved 3.5 års alder og er nå 19. Og de første 4 årene fanget de ikke opp noe på eeg, kun det vi filmet og det barnehage og skole så. Siste turen de trappet ned for å se hvordan ting var endte med gtk noe det aldri hadde hatt. Da ble det på med medisiner igjen. Og da så de og godt på eeg aktivitet. Hvis lokal sykehuset sliter, hadde jeh spurt om å bli henvist til sse Anonymkode: 9b15a...153
AnonymBruker Skrevet 17. november 2025 #10 Skrevet 17. november 2025 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Du har jo kjøreforbud? Man får jo det ved slike ting. Anonymkode: 00863...027 En må være anfallsfri 1 år og gå på medisiner. Blir ikke uten lappen for alltid om en ille har anfall. Til deg TS kontakt epilepsiforbundet mulig de kan sette deg i kontakt med noen. Anonymkode: 0afd9...4d5
AnonymBruker Skrevet 17. november 2025 #11 Skrevet 17. november 2025 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Har ungdom med epilepsi. Og der har mange eeg ikke vist noe. Som barnelegen opp mellom årene sier eeg viset kun en del, men hvis anfall eller aktivitet siter langt inn vil ikke eeg klare å fange dette opp. Her fikk barnet diagnose ved 3.5 års alder og er nå 19. Og de første 4 årene fanget de ikke opp noe på eeg, kun det vi filmet og det barnehage og skole så. Siste turen de trappet ned for å se hvordan ting var endte med gtk noe det aldri hadde hatt. Da ble det på med medisiner igjen. Og da så de og godt på eeg aktivitet. Hvis lokal sykehuset sliter, hadde jeh spurt om å bli henvist til sse Anonymkode: 9b15a...153 Og støtter utredning på SSE. Har selv en sønn med GTK. Anonymkode: 0afd9...4d5
AnonymBruker Skrevet 17. november 2025 #12 Skrevet 17. november 2025 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg regner med at du har levert fra deg billappen permanent? Anonymkode: 28405...d6f En må ikke levere permanent. Alt har med behandlingen og om medisiner fungerer. Hvis en aldri har hatt diagnosen før får en kjøre stopp på opp til 1 år, en ska da være anfallafri i de mnd. Ved medisin oppstart så ska en og være anfalafri i 1 år før det vurderes om en kan kjøre. Ved medisin endring som gir anfall er det at en ikke ska kjøre på 3 til 6 mnd Har selv ungdom som kjører bil som har epilepsi, er anfalsfri, inne til kontroll med eeg 2 ganger i året, og medisin speil 3 ganger i året Anonymkode: 9b15a...153 1
AnonymBruker Skrevet 18. november 2025 #13 Skrevet 18. november 2025 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Egentlig hvordan man føler seg etterpå. Anonymkode: 25b42...3e6 Har du hatt narkose før? Det vil nok oppleves litt på samme måte. Anonymkode: 82eae...dff
AnonymBruker Skrevet 18. november 2025 #14 Skrevet 18. november 2025 AnonymBruker skrev (23 timer siden): Du har jo kjøreforbud? Man får jo det ved slike ting. Anonymkode: 00863...027 Ja,men ikke på papiret. Har vett til å fortelle de rundt meg om situasjonen. Anonymkode: 25b42...3e6
AnonymBruker Skrevet 18. november 2025 #15 Skrevet 18. november 2025 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Har du hatt narkose før? Det vil nok oppleves litt på samme måte. Anonymkode: 82eae...dff Ja. Er egentlig ikke den samme siden da. 11 og 6 timer etter operasjoner. Anonymkode: 25b42...3e6
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå