Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

52 år og grå. Synes det er noe herk fordi ettervekst blir synlig etter en uke. Bruker spray fra Ren som funker greit. Farger hver 6 uke. Har ikke egentlig økonomi til det, og synes det er altfor dyrt.

vurderer å bare la det være.

Anonymkode: 9809e...b55

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vel ikke kjempemye grå hår i utgangspunktet, men en del på sidene. Synes det tar en del uker før det grå blir ordentlig synlig i etterveksten. Jeg har brunt hår naturlig, og synes det er vanskelig å finne en farge som ikke blir oransje-aktig etter en stund, spesielt om sommeren. Har brukt Korres de siste gangene, og valgt en kald farge som ligner mest mulig på min egen. Den dekker grått veldig bra, men synes dessverre fargen blir litt oransje etter hvert, til tross for at jeg bruker blåsjampo.

Anonymkode: 9ba29...532

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg stripet håret hver 4 mnd hos frisør men nå er det blitt så dyrt at jeg har gitt opp. Nå har jeg i hårkur med litt farge i, den dekker ikke det grå men frisker opp alt det andre kommunegrå håret slik at jeg lever greit med det grå som er.

Anonymkode: 57519...74e

Hvilket merke er det på hårkuren du bruker?

Anonymkode: ad71b...ab2

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

52 år og grå. Synes det er noe herk fordi ettervekst blir synlig etter en uke. Bruker spray fra Ren som funker greit.

Mente du spray fra REF? Googler og finner ikke Ren :) 

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 16.11.2025 den 22.50):

Hvor ofte farger du håret? Hvilken hårfarge bruker du? 

Hvis jeg farger håret i dag så kommer de grå hårene fram igjen litt etter litt etter typ 4 dager. Jeg kan jo ikke farge håret hver uke.. Dusjer håret 3-4 ganger pr uke.

Jeg er ikke klar for å la det grå vokse ut nei.. 

Anonymkode: c44ee...a41

har aldri farget håret, elsker allerede de små grå jeg har fått og skal elske mitt fulle gråe hår ❤️ vil heller bruke penger på gode hårprodukter som får mine grå hår til å skinne som månen ❤️ 

AnonymBruker
Skrevet

Farger ca hver 3-4 uke selv og bruker spray med farge etter ca 2 uker. 

Anonymkode: ee70b...c7b

AnonymBruker
Skrevet
Trolltunge skrev (På 17.11.2025 den 0.16):

Jeg sluttet med å farge håret da jeg begynte med å få grå hår, etter at jeg hadde observert at venninner som sluttet med å farge håret fikk mindre, ikke mer, synlige grå hår. Slikt var betydelig mer synlig i etterveksten enn ved å ha håret naturlig. 

Slik ble det hos meg også. Folk påstår at jeg ikke har grå hår nå, men det har jeg. De må imidlertid studere håret for å se det. Da jeg fremdeles farget håret var det derimot veldig synlig i etterveksten. 

Er nok fordi naturlig hår har ulike nyanser naturlig, og da blender det bedre inn. 

Kan være enig med deg i observasjonen, men hos meg blir alt grått. Jeg striper derfor håret litt lysere, så trenger jeg ikke gå så ofte til frisør. 

Anonymkode: 10ce8...408

AnonymBruker
Skrevet

Jeg farger etterveksten hver 6. uke hos frisør. Farger bare den, ikke lengdene. Det er bare de siste dagene før ny farging at etterveksten synes. Jeg vasker håret bare en gang i uken, kanskje det har betydning? Jeg farger med mørkebrunt, en blanding av 6 og 7. Håret lysner av seg selv ut mot tuppene med et fargespill som ser naturlig ut. 

Anonymkode: 657ae...5b9

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Farger ca hver 3-4 uke selv og bruker spray med farge etter ca 2 uker. 

Anonymkode: ee70b...c7b

Akkurat dette gjør jeg også, og for meg fungerer det helt fint. Når jeg faller «utpå» med striping og savner min vanlige hårfarge, farger jeg det igjen og følger på med fargespray til jeg får gjort noe med det igjen. For meg er grått hår uaktuelt, fordi jeg bare ikke klarer å like meg selv med det. Grått for meg, er den styggeste fargen når det gjelder hår, hudfarge, interiør og klær 😕 Liker varme gylne farger, og derfor vil jeg ikke bli grå på toppen. Er nå i 50-årene og fikk grå hår allerede i begynnelsen av 30-årene. 

Anonymkode: 10ce8...408

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Mente du spray fra REF? Googler og finner ikke Ren :) 

Selvfølgelig Ref. Fornøyd med den!

AnonymBruker
Skrevet

Striper det hver 10-12 uke, da sees ikke det gråe like godt og «blander» seg Bedre med håret. 

Anonymkode: 08254...549

Skrevet

Farger håret mørkt ca hver 4 uke. Ettervekst tar jeg selv hjemme. Noen hårfarger er skikkelig dårlig, noen er veldig bra. De dårlige vaskes ut der hvor der grå er, etter kort tid. 

Selv vasker jeg håret max to ganger i uka. For ofte sliter på håret. 

AnonymBruker
Skrevet

jeg gav opp fargingen og gikk over til å legge inn lysere striper for å etterhvert la den naturlige fargen ta over rett og slett fordi jeg ikke orket stresset med fargingen og jeg er veldig fornøyd med det, nå ser det naturlig ut og ikke grått.. 

Anonymkode: 6fa20...9c3

AnonymBruker
Skrevet

Farger hos frisør hver 10-12 uke og bruker Touch Up spray fra L'Oreal når etterveksten bli for synlig. Skulle gjerne gått til frisøren oftere, men det blir for dyrt.

Anonymkode: 7e5c4...9b0

AnonymBruker
Skrevet
Trolltunge skrev (På 17.11.2025 den 0.16):

Jeg sluttet med å farge håret da jeg begynte med å få grå hår, etter at jeg hadde observert at venninner som sluttet med å farge håret fikk mindre, ikke mer, synlige grå hår. Slikt var betydelig mer synlig i etterveksten enn ved å ha håret naturlig. 

Slik ble det hos meg også. Folk påstår at jeg ikke har grå hår nå, men det har jeg. De må imidlertid studere håret for å se det. Da jeg fremdeles farget håret var det derimot veldig synlig i etterveksten. 

Er nok fordi naturlig hår har ulike nyanser naturlig, og da blender det bedre inn. 

Dette er min erfaring også. Jeg begynte å farge håret da jeg fant de første grå, og stresset med ettervekst og ny farging i mange år. Da var jeg ca. 40. 

Nå har jeg passert 60 og vel så det. Hårfargen min er mellomblond og jeg vet jo at innimellom finnes det nok noen grå hår. Men de er knapt synlige. Så jeg fremstår som mellomblond, ikke gråhåret (selv om jeg synes helgrått hår kan være veldig kult og kledelig). 

Anonymkode: 98c44...8cb

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...