Gå til innhold

Må ikke dette sys?

Fremhevede innlegg

Skrevet

3 åring

Spør her, fordi jeg ikke stoler på legevakten lenger, etter noen uheldige hendelser

Må dette sys? De mente det gror av seg selv

20251116_160708.jpg

Anonymkode: aa141...5b0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hm jeg fikk sting for splitt i leppa da jeg fallt ned en trapp, rett på innsiden. Jeg ville sjekket med lege i morgen tidlig. 

Anonymkode: 4cb39...1c2

Skrevet

Ville limt det (kirurgisk lim) for å holde sårkantene sammen. Det gror fort i munnslimhinnen.

Anonymkode: 09630...733

• Liker 1
Skrevet

det kommer jo ann på hvor dypt det er, det ikke noe vi kan si noe på 

Anonymkode: 54ac5...3d8

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

det kommer jo ann på hvor dypt det er, det ikke noe vi kan si noe på 

Anonymkode: 54ac5...3d8

Ja selvfølgelig

Skrevet

Mitt barn fikk et enda større sår inni munnen etter et uhell på sykkel, jeg var helt sikker på at det måtte sys; men på legevakten på Volvat sa de at det ville gro helt fint av seg selv fordi sår i munnen gror fort og ofte pent. De hadde rett, de sydde ingenting og det grodde helt fint sammen. 

Anonymkode: be7f7...18d

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Mitt barn fikk et enda større sår inni munnen etter et uhell på sykkel, jeg var helt sikker på at det måtte sys; men på legevakten på Volvat sa de at det ville gro helt fint av seg selv fordi sår i munnen gror fort og ofte pent. De hadde rett, de sydde ingenting og det grodde helt fint sammen. 

Anonymkode: be7f7...18d

Takk for svar!

Da slår jeg meg til ro med det:)

• Liker 2
Skrevet

Synes ikke det ser så dypt ut, ville slått meg til ro med det ned mindre det er mye dypere enn det som vises på bildet :) på innsiden av leppen gror det også veldig fint.

Anonymkode: c6387...232

• Liker 1
Skrevet

Sånne ting må du høre med legevakta om. 

Anonymkode: 19aea...7dc

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Sånne ting må du høre med legevakta om. 

Anonymkode: 19aea...7dc

Les innlegget igjen? :)

Anonymkode: c6387...232

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

I munnen gror det fort som folk skriver 🙂Syns såret ser helt greit ut. 

Anonymkode: 63105...e06

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet

Jeg ville stolt på vurderingen. Og hvordan tenker du det ville vært for en 3åring å bli sydd i munnen? Først sprøyte med bedøvelse og så styre på det inni? 
Det er ikke hull gjennom huden (så vidt jeg kan se på bildet). Det gror med stor sannsynlighet fint og raskt.

Sørg for myk mat. Gjerne kald mat siden han vil merke hevelse. Greit å unngå mat som kan irritere og unødig raspe borti såret. Suge på saftis nå første døgnet, og selvsagt vanlig mat. Yoghurt, semulegrøt (gjerne avkjølt), smoothie (uten bringebær steiner og andre «korn» som lett setter seg fast). Skylle munnen med kaldt vann etter måltid i tilfelle rester skulle legge seg i såret. Men unngå å sprike såret for å sjekke hele tiden, da får det ikke ro.

• Liker 1
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...