AnonymBruker Skrevet 16. november #1 Skrevet 16. november Kjøpte el-sparkesykkel i sommer og tenkte ikke så langt frem som vinteroppbevaring🙈 trodde den kunne stå i en utebod/ garasje. Når jeg nå ser på bruksanvisningen så anbefales den ikke å lagres under 5 grader. Men jeg har ikke så veldig lyst å ha den inne i leiligheten heller pga brannfare. Hva gjør dere andre med el-sykkel på vinteren?? Anonymkode: d67ba...f6d
TBL12 Skrevet 16. november #2 Skrevet 16. november Ta ut batteriet, og lagre batteriet frostfritt, sparkesykkel i garasje / bod.? 1
AnonymBruker Skrevet 16. november #3 Skrevet 16. november TBL12 skrev (38 minutter siden): Ta ut batteriet, og lagre batteriet frostfritt, sparkesykkel i garasje / bod.? Hvordan ta ut batteriet? Anonymkode: 94fcb...b80
AnonymBruker Skrevet 16. november #4 Skrevet 16. november AnonymBruker skrev (4 timer siden): Hvordan ta ut batteriet? Anonymkode: 94fcb...b80 Det står nok i bruksanvisningen det og…. Anonymkode: bc7e9...a68
AnonymBruker Skrevet 16. november #5 Skrevet 16. november AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det står nok i bruksanvisningen det og…. Anonymkode: bc7e9...a68 hvis jeg skulle tatt av batteriet på min elsparkesykkel er jeg nesten sikker på at reklamering og garanti osv ryker. Anonymkode: 4bf96...d44
AnonymBruker Skrevet 17. november #6 Skrevet 17. november Det der er jo en nøtt, disse batteriene er skikkelig brannfarlige, så jeg vil ikke ha elsykkel- og sparkesykkelbatteri i huset. Men i garasjen er det visstnok for kaldt... Anonymkode: 3e8fb...171
AnonymBruker Skrevet 18. november #7 Skrevet 18. november AnonymBruker skrev (På 17.11.2025 den 17.24): Det der er jo en nøtt, disse batteriene er skikkelig brannfarlige, så jeg vil ikke ha elsykkel- og sparkesykkelbatteri i huset. Men i garasjen er det visstnok for kaldt... Anonymkode: 3e8fb...171 Samme problem her også. Har en utebod, men blir for kaldt Anonymkode: 94fcb...b80
AnonymBruker Skrevet 18. november #8 Skrevet 18. november Oi jeg visste ikke at de var brannfarlige? Jeg har min elsykkel i kjelleren. Anonymkode: a0152...0cf
AnonymBruker Skrevet 18. november #9 Skrevet 18. november AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Samme problem her også. Har en utebod, men blir for kaldt Anonymkode: 94fcb...b80 Min blir stående i garasjen. AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Oi jeg visste ikke at de var brannfarlige? Jeg har min elsykkel i kjelleren. Anonymkode: a0152...0cf Gjør et raskt søk på det. NYTimes har skrevet en del om det fordi det ble så mange branner der. Anonymkode: 3e8fb...171 1
AnonymBruker Skrevet 18. november #10 Skrevet 18. november AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Oi jeg visste ikke at de var brannfarlige? Jeg har min elsykkel i kjelleren. Anonymkode: a0152...0cf Hvordan har du ikke fått det med deg?? https://www.nrk.no/vestfoldogtelemark/kommune-innforer-forbud-mot-elsparkesykler-i-kommunale-bygg_--det-er-bedre-a-vaere-fore-var-1.17539653 Eller denne brannen for noen uker siden https://www.ta.no/boligbrann-i-skien-batteri-til-el-sparkesykkel-skal-ha-eksplodert/s/5-50-2212317 Eller denne i sommer https://www.vg.no/nyheter/i/RzAWKW/elsparkesykkel-tok-fyr-paa-balkong-i-oslo-det-var-skummelt Eller denne dødsbrannen https://www.nrk.no/vestfoldogtelemark/advarer-mot-batterier-etter-dodsbrann-pa-eik-1.17223159 Eller da de fleste advarte https://www.nrk.no/norge/elsparkesykler-kan-eksplodere-_-eierne-risikerer-milliongjeld-1.17081201 Disse brannen var ikke bare i riksdekkende media, men også i tv-serier https://www.nrk.no/vestland/ny-brann-i-lager-med-sparkesykkel-batterier-i-bergen-1.15856929 Anonymkode: 55ebf...7bd 1 2
AnonymBruker Skrevet 18. november #11 Skrevet 18. november jeg har en sparkesykkel som jeg skal parkere for vinteren. hjelper det å la den kjøre seg helt tom for batteri først? tenkte det kunne være en ide. 😅 Anonymkode: 4bf96...d44
TBL12 Skrevet 18. november #12 Skrevet 18. november AnonymBruker skrev (Akkurat nå): jeg har en sparkesykkel som jeg skal parkere for vinteren. hjelper det å la den kjøre seg helt tom for batteri først? tenkte det kunne være en ide. 😅 Anonymkode: 4bf96...d44 Batteriet har ikke godt av å være helt fulladet, eller helt tomt. La batteriet være ca 50% ladet er det beste.
Mei88 Skrevet 18. november #13 Skrevet 18. november TBL12 skrev (3 minutter siden): Batteriet har ikke godt av å være helt fulladet, eller helt tomt. La batteriet være ca 50% ladet er det beste. Og de bør vedlikehold lades gjennom vinteren 😃
AnonymBruker Skrevet 19. november #14 Skrevet 19. november Jeg har den i isolert garasje som holder noen grader gjennom vinteren. Setter den til ladning innimellom for å opprettholde batteriet. Hadde jeg ikke hatt varm nok garasje hadde jeg tatt den på boden inne. Avslått uten ladning går det helt fint. Anonymkode: 434f2...46e
AnonymBruker Skrevet 20. november #15 Skrevet 20. november Ekspertisen hevder at det optimale er å oppbevare batteriet (enten det sitter på sykkelen eller ei) innendørs i normal boligtemperatur. Det skal dessuten hverken være tomt eller helt fulladet – 40-60% er visstnok det optimale. Hver sjette uke sjekker en batterinivået, og lader det evt opp til rundt 50%. Batteriet bør ikke langtidsoppbevares med mindre enn 20%. Et batteri som ikke har vært utsatt for fysiske skader, ikke utsettes for ekstrem varme og som ikke er feilprodusert har visstnok liten risiko for å selvantenne hvis det bare oppbevares. Størst risiko for brann er det ved lading. Anonymkode: effc7...567
AnonymBruker Skrevet 20. november #16 Skrevet 20. november Er mange som har el sparkesykkel. Hvor oppbevares de fleste den om vinteren hvis den ikke kan oppbevares kaldt? Anonymkode: 94fcb...b80
AnonymBruker Skrevet 28. november #17 Skrevet 28. november Her har vi oppbevart og fremdeles oppbevarer elsparkesyklene i garasjen, begge ble kjøpt i 2018, så de er noen år. Er grøsselig kaldt i garasjen om vinteren. Ikke ladet elsparkesykkelen min på 1 år, men den har fremdeles 100% batteri igjen så jeg vet ikke helt hva som skjer Anonymkode: 6d8c4...ccd 1
AnonymBruker Skrevet 29. november #18 Skrevet 29. november AnonymBruker skrev (På 28.11.2025 den 23.26): Her har vi oppbevart og fremdeles oppbevarer elsparkesyklene i garasjen, begge ble kjøpt i 2018, så de er noen år. Er grøsselig kaldt i garasjen om vinteren. Ikke ladet elsparkesykkelen min på 1 år, men den har fremdeles 100% batteri igjen så jeg vet ikke helt hva som skjer Anonymkode: 6d8c4...ccd Jeg har også lyst å oppbevare den ute i boden. Ikke så lyst å ha den inne Anonymkode: 94fcb...b80
AnonymBruker Skrevet 13. desember #19 Skrevet 13. desember AnonymBruker skrev (På 16.11.2025 den 11.40): Kjøpte el-sparkesykkel i sommer og tenkte ikke så langt frem som vinteroppbevaring🙈 trodde den kunne stå i en utebod/ garasje. Når jeg nå ser på bruksanvisningen så anbefales den ikke å lagres under 5 grader. Men jeg har ikke så veldig lyst å ha den inne i leiligheten heller pga brannfare. Hva gjør dere andre med el-sykkel på vinteren?? Anonymkode: d67ba...f6d Vi har vår innendørs i kjellerstuen. Anonymkode: 0dae9...28f
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå