AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #1 Skrevet 23 timer siden Hei, min partner jobber på båt utenlands. Jeg ble invitert til å bli med dit i jula da den ligger til kai hele jula og mannskapet som jobber der bare må være der for å bemanne båten. Men jeg har hørt så mye om mannskapet om bord som gjør meg skeptisk! Og jeg har fått mindre og mindre lyst til å være med begrunn av dem andre som er ombord så redd trivselen over 3 uker for meg ikke blir den beste. Derfor har jeg sagt at jeg ikke ønsker å være med på dette, selv om jeg skuøøe ønske jeg kunne vert med for å støtte min partner i jobben, men det er trossalt ikke min jobb! Jeg mener at det er partner sin jobb og desverre må partner dra vekk i jula noe krg skulle ønske ikke var tilfelle i heletatt. Men partner er nå lei seg for at jeg ikke vil være med på dette. Jeg får dårlig samvittighet, samtidig som jeg prøver bare å lytte til meg selv også. Hva mener folket, er det dårlig gjort av meg eller må partner rettoglsett prøve å se det fra min side også? Er trossalt ikke min jobb selv om jeg så gjerne skulle vert der for partner. Jeg har nå tenkt meg til familie jeg ikke har feiret jul med på mange år, men alikevel dårlig samvittighet ovenfor partner. Anonymkode: 6a0a0...89f 1
Kålrota Skrevet 23 timer siden #2 Skrevet 23 timer siden Du må jo være ærlig med partneren din om hvorfor du ikke vil være der. Det bør hen respektere. 7
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #3 Skrevet 23 timer siden Kålrota skrev (6 minutter siden): Du må jo være ærlig med partneren din om hvorfor du ikke vil være der. Det bør hen respektere. Det har jeg gjort flere ganger men får ikke forståelse for dette og derfor mer dårlig samvittighet for å ikke bli med. Anonymkode: 6a0a0...89f
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #4 Skrevet 23 timer siden Hadde virkelig ikke orka å tilbringe hele jula på mannen jobb. Hvem hadde orka det? Mannen min ville heller ikke vært hele jula på min jobb. Nei, vettu hva Anonymkode: c1859...fb6 7
Raven.Writingdesk Skrevet 23 timer siden #5 Skrevet 23 timer siden AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Jeg har nå tenkt meg til familie jeg ikke har feiret jul med på mange år, men alikevel dårlig samvittighet ovenfor partner. Anonymkode: 6a0a0...89f Betyr det at du og din partner har feirer jul sammen i mange år? Hvis jeg forstår deg rett vil resten av mannskapet også ha med sine partnere der? Så din partners kollega vil potensielt feire med sine nærmeste men din partner blir alene? Er det riktig antakelse ? 3
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #6 Skrevet 23 timer siden Raven.Writingdesk skrev (Akkurat nå): Betyr det at du og din partner har feirer jul sammen i mange år? Hvis jeg forstår deg rett vil resten av mannskapet også ha med sine partnere der? Så din partners kollega vil potensielt feire med sine nærmeste men din partner blir alene? Er det riktig antakelse ? Nei vi har kunn feiret jul i lag i fjord og da var vi på ferie. Og en så lenge er det ingen av dem andre av mannskap som skal ha med partner som jeg vet, ikke alle ombord der har partner heller. Anonymkode: 6a0a0...89f
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #7 Skrevet 23 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Nei vi har kunn feiret jul i lag i fjord og da var vi på ferie. Og en så lenge er det ingen av dem andre av mannskap som skal ha med partner som jeg vet, ikke alle ombord der har partner heller. Anonymkode: 6a0a0...89f Bli hjemme med god samvittighet. Voksen mann på jobb klarer seg fint. Er ikke akkurat som at han skal feire jul alene heller Anonymkode: c1859...fb6 10
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #8 Skrevet 23 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Bli hjemme med god samvittighet. Voksen mann på jobb klarer seg fint. Er ikke akkurat som at han skal feire jul alene heller Anonymkode: c1859...fb6 Når det er sagt så er det jeg som er mannen. Anonymkode: 6a0a0...89f
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #9 Skrevet 23 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Når det er sagt så er det jeg som er mannen. Anonymkode: 6a0a0...89f Ok. Voksen dame på jobb klarer seg fint. Bli hjemme med god samvittighet Anonymkode: c1859...fb6 5 6
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #10 Skrevet 22 timer siden Det er mange faktorer her som avgjør hva som er lurt å gjøre. Først og fremst, hvor lenge er hun på båten i strekk? Når så du henne sist? Og hvor ligger båten til kai? Er det overkommelig å komme seg dit, tidsmessig og økonomisk? Er det aktuelt å dra dit noen dager? 3 uker hørtes jo fryktelig lenge ut, nesten uansett hva det er snakk om, men å dra noen dager, for å få tilbragt tid med kjæresten din, er ikke det fint da? Det trenger jo ikke være på selve julaften heller? Jeg syns det er merkelig å basere en beslutning som dette på de andre i båten. Det er da kjæresten din du primært skal tilbringe tiden med, ikke kollegaene hennes? Jeg ville ryddet litt i eget hode og vært ærlig med meg selv om hvorfor jeg ikke har lyst til å reise, alternativt hvorfor noe annet frister mer. Og når du vet svaret selv så kan du jo vurdere om det kan deles med kjæresten. Anonymkode: 6c7ba...8c1 5
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #11 Skrevet 22 timer siden Kanskje er dette anledningen til å bli kjent med mannskapet, kollegaene til kjæresten og forstå et de er bare hyggelige mennesker de og? Historiene hun har fortalt er jo ekstremsituasjoner og sikkert ikke betegnende for den gjengse kollega. Du trenger vel ikke være der hele jula? To, tre dager? Eller vil du til mamma? Anonymkode: 7f52b...0af 2 1
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #12 Skrevet 22 timer siden Jeg og mannen reiser begge mye i jobb, men det hadde aldri vært aktuelt å følge hverandre i 3 uker. Vi flyr gjerne inn for en langhelg i stedet. Uansett - jeg kunne aldri vært med en partner som ga meg dårlig samvittighet, og presset meg. Han søker alltid å forstå hva jeg egentlig føler og tenker, og de få gangene han ikke forstår mine valg fullt ut, så respekterer han det likevel. Anonymkode: 74cf3...b95 5 1
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #13 Skrevet 22 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er mange faktorer her som avgjør hva som er lurt å gjøre. Først og fremst, hvor lenge er hun på båten i strekk? Når så du henne sist? Og hvor ligger båten til kai? Er det overkommelig å komme seg dit, tidsmessig og økonomisk? Er det aktuelt å dra dit noen dager? 3 uker hørtes jo fryktelig lenge ut, nesten uansett hva det er snakk om, men å dra noen dager, for å få tilbragt tid med kjæresten din, er ikke det fint da? Det trenger jo ikke være på selve julaften heller? Jeg syns det er merkelig å basere en beslutning som dette på de andre i båten. Det er da kjæresten din du primært skal tilbringe tiden med, ikke kollegaene hennes? Jeg ville ryddet litt i eget hode og vært ærlig med meg selv om hvorfor jeg ikke har lyst til å reise, alternativt hvorfor noe annet frister mer. Og når du vet svaret selv så kan du jo vurdere om det kan deles med kjæresten. Anonymkode: 6c7ba...8c1 Vi ser hverandre rett før partner drsr på jobb, og nei i en slik båt er alle mann i samme båt for å si det sån så er vansklig å bare være der for partner. Det vil koste minimum 25 000 å dra dit i jula for meg frem og tilbake og det er penger jeg egenklig ikke har til det heller. Partner jobber 4-4 turnus og er hjemme igjen etter 1 måned på jobb hver gang. Anonymkode: 6a0a0...89f
Virrevirrevapp Skrevet 22 timer siden #14 Skrevet 22 timer siden AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Det vil koste minimum 25 000 å dra dit i jula for meg frem og tilbake og det er penger jeg egenklig ikke har til det heller. Anonymkode: 6a0a0...89f Da er jo saka grei, du har ikke råd til å dra. 6
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #15 Skrevet 22 timer siden Men altså, hvis dama di har baksnakket kollegaene sine til den grad at du ikke ønsker eller eller er komfortabel med å tilbring tid sammen med dem, har hun bare seg selv å takke. Og hvem vil feire jul på jobb hvis man ikke absolutt må? Syns hun har redd sin egen seng her. Bli hjemme, vær ærlig med henne om hvorfor og feir jul der du vil med god samvittighet 😊 Anonymkode: 3d5c0...362 5 2
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #16 Skrevet 22 timer siden Hadde vært helt uaktuelt å bruke 3 uker ombord i en båt i jula når partner er der for å jobbe. Om dama ikke forstår det hadde det vært takk og farvel Anonymkode: 29572...e7b 2
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #17 Skrevet 22 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Hei, min partner jobber på båt utenlands. Jeg ble invitert til å bli med dit i jula da den ligger til kai hele jula og mannskapet som jobber der bare må være der for å bemanne båten. Men jeg har hørt så mye om mannskapet om bord som gjør meg skeptisk! Og jeg har fått mindre og mindre lyst til å være med begrunn av dem andre som er ombord så redd trivselen over 3 uker for meg ikke blir den beste. Derfor har jeg sagt at jeg ikke ønsker å være med på dette, selv om jeg skuøøe ønske jeg kunne vert med for å støtte min partner i jobben, men det er trossalt ikke min jobb! Jeg mener at det er partner sin jobb og desverre må partner dra vekk i jula noe krg skulle ønske ikke var tilfelle i heletatt. Men partner er nå lei seg for at jeg ikke vil være med på dette. Jeg får dårlig samvittighet, samtidig som jeg prøver bare å lytte til meg selv også. Hva mener folket, er det dårlig gjort av meg eller må partner rettoglsett prøve å se det fra min side også? Er trossalt ikke min jobb selv om jeg så gjerne skulle vert der for partner. Jeg har nå tenkt meg til familie jeg ikke har feiret jul med på mange år, men alikevel dårlig samvittighet ovenfor partner. Anonymkode: 6a0a0...89f En båt full av kåte menn til kai i utlandet et sted. Det høres ut som TS er i ferd med å gå glipp av tidenes GB. Anonymkode: f1bd8...56e
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #18 Skrevet 22 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): En båt full av kåte menn til kai i utlandet et sted. Det høres ut som TS er i ferd med å gå glipp av tidenes GB. Anonymkode: hver måned er lik, er der med dem samme mennene hver eneste måned så må kunne gå bra det selv om det er jul Anonymkode: 6a0a0...89f
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #19 Skrevet 22 timer siden En partner som evt bruker emosjoner som påvirkning for å få viljen sin er ikke en god partner, det er lov å si "nei det vil jeg ikke fordi det ikke er riktig for meg" uten at partneren skal gå rundt å sutre og være lei seg - en del av det å være voksen er å kunne takle motgang og avvisning uten å gi ande dårlig samvittighet. Anonymkode: 87582...5f5 3 1
Raven.Writingdesk Skrevet 22 timer siden #20 Skrevet 22 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Nei vi har kunn feiret jul i lag i fjord og da var vi på ferie. Og en så lenge er det ingen av dem andre av mannskap som skal ha med partner som jeg vet, ikke alle ombord der har partner heller. Anonymkode: 6a0a0...89f Okey, da tenker jeg du gjør som du selv har lyst til. Jeg skjønner det er stusslig for ham, men kan dere ha en slags julefeiring sammen før eller etter han drar?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå