Minimeg1234 Skrevet 16. november 2025 #1 Skrevet 16. november 2025 (endret) Jeg har skrevet et i innlegg hos Line Vicktoria. Jeg ser nå at det blir referert på et annet sted i forumet at det er eksempler på parasosiale forhold. Er det lov å dra det man skriver ut i andre deler av forumet ? Endret 16. november 2025 av Minimeg1234 1
Minimeg1234 Skrevet 16. november 2025 Forfatter #2 Skrevet 16. november 2025 Minimeg1234 skrev (3 timer siden): Å gå inn i SE sin tråd for å forklare seg syns jeg er ganske så modig. Vi som har sett deg på andre ulike arenaer vet hva du står for. Vi som vet hvordan du bruker stemmen her hjemme vet at du har integritet og de som følger deg på snap vet også det. Takk for alt du gjør og lykke til videre med studiene. Kanskje jeg ser deg på vannet til sommeren. Da skal jeg vinke og jeg vet du vinker og smiler tilbake selvom du ikke vet hvem jeg er fordi sånn er du bare. oss-to skrev (2 timer siden): Har de lagt merke til kor ofte folk omtalar offentlege personar som om dei kjenner dei personleg, sjølv om alt går ein veg? Til dømes: "ho vill berre være grei", "Vi som veit korleis du bruker stemmen her heime, veit at du har integritet" eller "Eg skal vinke, og eg veit du vinker og smiler tilbake sjølv om du ikkje veit kven eg er". Dette er typiske parasosale trekk, ein føler nærleik og vennskap med nokon ein eigentleg berre følgjer på sosiale medium. Det er heilt naturleg og vanleg, men det kan også gjere det vanskeleg å diskutere sakleg, sidan inntrykka byggjer på ei opplevd nærleik, ikkje faktiske relasjonar. Kva tenkjer de ?. Kvar går grensa mellom å vere ein støttande følgjar og å tilskrive nokon eigenskapar vi ikkje kan vite? Er dette eit av problema for å få ein sakleg debatt om influensarar? Her er de to innleggende. Det øverste skrev jeg inne på tråden til LV . Historien er at det ble nedsnakket om LV i tråden til SE og LV skrev innlegg for å forklare. Det nederste står på et annet sted på forumet . Jeg føler nok at noen er ute etter å ydmyke meg og tenker at det er grunnen til det innlegget. Jeg kan selvfølgelig ta feil men det har vært svært mange av de. 4 2
Minimeg1234 Skrevet 16. november 2025 Forfatter #3 Skrevet 16. november 2025 oss-to skrev (1 time siden): Okei.Eg er i eit anonymt diskusjonsforum der ein ikkje har lov til å nemne namna på debattantar. Ein utgjer seg for å vere influensaren diskusjonen handlar om. Ein annan debatant seier at ho bur i same bygd, kjenner nokon som kjenner henne, og at ho kan gå god for ho. Ein tredje støttar alt. Og eg får beskjed om å lese rommet 🤷 Jeg ser det spekuleres i tråden til Line Vicktoria . Det er ganske håpløst når brukere trekker i tvil om hvem man sier man er for å bruke det som en argumentasjon i diskusjoner. Brukeren vet at jeg ikke kan si hvem jeg er for da mister jeg min anonymitet her inne. Så da velger man å bruke det mot meg istedenfor og sette det som skrives i tvil. Dette opplever jeg ofte . Dere i adm kan fint skjekke om det jeg skriver stemmer. At jeg er fra samme sted som Line Vicktoria. Er det noen mulighet for at dere har lov til å bekrefte det for meg på forumet her ? 2 3
Minimeg1234 Skrevet 16. november 2025 Forfatter #4 Skrevet 16. november 2025 (endret) Anemoi skrev (1 time siden): 🎯 Det blir umulig å diskutere i et rom der anonymiteten skal ivaretas, samtidig som anonymiteten nærmest avsløres… Å bruke bekjentskap eller kjennskap til - som argument i en tråd som denne, endrer hele dynamikken i tråden. Siden det stadig kommer innlegg i tråden om Line Vicktoria som ikke handler om henne men om innlegg jeg skrev ser jeg på det som avsporing . så da skriver jeg her istedefor siden jeg syns det er viktig å få svart på., I tråden til Line Viktoria var det ikke noe diskusjon/dynamikk. Mitt innlegg blir omgjort til noe det ikke handler om og heller ikke var ment som. Det var et innlegg til LV. Jeg vet ikke om det er henne men jeg tror det. Og det syns jeg at jeg må få lov til. Når noen tolker det feil så sier jeg ifra. Når noen bruker det som et bevis på et usunt forhold mellom to personer så sier jeg ifra at det er feil når de prøver å lage en sannhet utifra noe som er noe annet så sier jeg ifra. At man tar det som skrives som et tegn på at her er det et parasosialt forhold/trekk syns jeg det er et stort overtramp. Ingen på dette forumet kan konkludere med dette uten å kjenne brukeren. Uavhengig om man er anonym eller ikke. @Måne Rampelyset @Sol Rampelyset Kan dere ta en kikk på tråden til Line Vicktoria. Blir bare avsporing og Brukerdebatt . Ta gjerne et titt i tråden om parasosiale relasjoner også Endret 16. november 2025 av Minimeg1234 1 4
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå