Gå til innhold

Zizzi

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har lagt litt på meg siste året. Jeg jobber med å gå ned, men vil jo gjerne være kledt fint mens jeg går ned. Ser på zizzi nå og lurer på erfaringer med denne butikken. Har de noen fine plagg. Det er ikke nødvendig å foreslå andre butikker. Jeg lurer bare på zizzi. Takk alle som skriver. 

Anonymkode: 3e7ea...eb3

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er misfornøyd med kvalitet, passform og størrelsene til Zizzi desverre.

Det er for stort sprik i størrelsene til at jeg finner frem og når det passer i strl er det alltid en passform som ikke funker til meg. Ofte er det nok fordi jeg er stor overalt men ikke har spesielt store bryst så da blir det rart på meg nesten uansett. 
Så blir jeg irritert over vanity-sizingen deres som er 2-3 strl mindre enn normalt. Strl S eller 42 når jeg egentlig er 48-50 blir for dumt. Buksene passer ikke kroppen min uansett hva jeg prøver så de har jeg ihvertfall gitt opp.

Finner jeg endelig en overdel som passer så er den i billige materialer men koster flere hundre kr mer enn tilsvarende i andre butikker.

Anonymkode: 2a5c8...f94

Skrevet

Tusen takk for grundig og nyttig svar. 

Betyr det at de selger klær som egentlig ikke er i den størrelsen de oppgir? Jamfør vanity-sizing? 

Skrevet

Det meste av mine klær er derfra. Så jeg er strålende fornøyd.

Anonymkode: 22fba...576

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det meste av mine klær er derfra. Så jeg er strålende fornøyd.

Anonymkode: 22fba...576

Takk. Jeg som bruker large og noe xl nå, hvor bør jeg legge meg?

Skrevet

Jeg er kjempefornøyd men faller mellom to størrelser så må altid prøve plaggene.

Skrevet

Har de noen plagg i gode stoffkvaliteter?

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Tusen takk for grundig og nyttig svar. 

Betyr det at de selger klær som egentlig ikke er i den størrelsen de oppgir? Jamfør vanity-sizing? 

De kjører kun vanity sizing ja. Det enkeleste er om du tar mål og sjekker. Jeg er en XL  eller 48-50 hos feks Kapahl men 42-44  eller s/m hos Zizzi. 

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

De kjører kun vanity sizing ja. Det enkeleste er om du tar mål og sjekker. Jeg er en XL  eller 48-50 hos feks Kapahl men 42-44  eller s/m hos Zizzi. 

Er det lov?

Skrevet

Har de noen plagg i gode stoffkvaliteter?

Nei, det er mye polyester, dessverre.

Jeg handlet en del der for noen år siden, men er mer bevisst på å kjøpe klær I naturmaterialer nå og da utgår Zizzi helt.

Anonymkode: e1834...4df

Skrevet

Nei, det er mye polyester, dessverre.

Jeg handlet en del der for noen år siden, men er mer bevisst på å kjøpe klær I naturmaterialer nå og da utgår Zizzi helt.

Så det av bomull og viskose de har er dårligere enn fra andre butikker? Takk.

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Så det av bomull og viskose de har er dårligere enn fra andre butikker? Takk.

De har veldig lite som er 100% bomull eller ull, kan det være 50% bomull og 50% polyester.  De kan ha topper jeg synes ser pene ut, men nesten alltid er det 100% polyester når jeg sjekker hva de er laget av.

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

De har veldig lite som er 100% bomull eller ull, kan det være 50% bomull og 50% polyester.  De kan ha topper jeg synes ser pene ut, men nesten alltid er det 100% polyester når jeg sjekker hva de er laget av.

Ok, takk. Jeg har nettopp begynt å kikke så ikke sett over så mange plagg. 

Skrevet

Kommer jo ann på alder og stil 

Di siste årene syns jeg dem ikke har hatt så mye fint der bortsett fra buksene

Anonymkode: 441e3...9b2

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Takk. Jeg som bruker large og noe xl nå, hvor bør jeg legge meg?

Bruker du L/XL er det jo fortsatt MYE fint å få i vanlige butikker. H&M har gode størrelser. Jeg er nok egentlig en 50/52 og bruker ofte klær i XL fra H&M. Man må bare se an passformen. 

Zizzi har fine klær, men jeg syns s ofte det er litt... kjerring-aktig i snitt. 

• Liker 2
Skrevet
HMK skrev (1 time siden):

Bruker du L/XL er det jo fortsatt MYE fint å få i vanlige butikker. H&M har gode størrelser. Jeg er nok egentlig en 50/52 og bruker ofte klær i XL fra H&M. Man må bare se an passformen. 

Zizzi har fine klær, men jeg syns s ofte det er litt... kjerring-aktig i snitt. 

Hva er et kjærringaktig snitt?

Skrevet

Jeg kjøper bare klær fra Zizzi, og har gjort det i flere år. Jeg er fornøyd med utvalget og kvaliteten. 

Anonymkode: fcacd...08b

Skrevet

Mesteparten av mine klær kommer fra zizzi. Er egentlig fornøyd, men synes de tar inn mye «kjerringklær» i butikken i Bergen sentrum. Mye tunikaer og mange mønster som en eldre kvinne kanskje ville elsket. Buksene kan jeg ikke bruke, da de er altfor lange og tilpasser folk med lange ben og stor rumpe og lår, mens jeg har korte ben, liten rumpe og lår, men stor mage (epleform). 

Anonymkode: 247e1...614

Skrevet

Janeiasså... Jobbet i zizzi i 12 år nå. Veldig fornøyd med det meste, men jeg har lagt merke til at klærne nupper fortere enn før.  

Ang materialer har Veldig mange av oss ansatte klaget til ledelsen i et par år om å få mer bomull, ull, viskose og mindre polyester/ akryl..  desverre lar det seg ikke endres over natta. 

• Liker 1
Skrevet

Klærne sine kvalitet er så som så. Mye polyester og raske løsninger i utforming. Men de kan ha klær som faktisk er fint også, men det føler jeg er velsig tilfeldig fra år til år. I år synes jeg de har mye dårlig.. 

Jeg har en del fra zizzy selv, men vil unngå buksene da sømmene er for kraftige og gir meg sår hud. 

Anonymkode: d8434...910

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...