AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #1 Skrevet 23 timer siden Har ei på 12 som er så lei seg for håret sitt. Ganske tynt og vokser knapt. Får det ikke lenger enn til skuldrene. Hun er sent utviklet også. Far har veldig tykt hår, jeg har fint hår men mye av det. Dette har begynt å prege henne, da hun er mer bevisst nå. Klipper jevnlig og hun har ingen mangler. Hørt at håret kan vokse mer når mensen er på plass, noen erfaringer? Anonymkode: aeb48...ba4
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #2 Skrevet 23 timer siden Mitt hår ble tynnere i tenårene. Jeg hadde tykkest hår på barneskolen. Anonymkode: f7acb...303
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #3 Skrevet 23 timer siden Min jente har arvet mitt tykke hår. Hadde langt hår, til rumpa, da hun var 3-4. Det har blitt tykkere med alderen, og da hun var 8-9, ble det veldig mye tykkere. Min kom i puberteten veldig tidlig, og da merket vi også at håret ble tykkere. Kan hende hormoner spiller inn, men jeg tror det hovedsaklig er genetikk vi snakker om. Anonymkode: c4df1...4de
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #4 Skrevet 23 timer siden Mi jente har alltid hatt ok hårmanke, men i tenårene ble håret både mørkere og mye tykkere/mer hår. For å illustrere: et vanlig svart hårstrikk av typen man kjøper i klase på H&M gikk tre ganger rundt hestehalen for det var stramt nok. I løpet av tenårene tyknet hårmanken såpass at nå -hun er 21- får man såvidt presset strikket to ganger rundt hestehalen. Anonymkode: 9472b...aaa
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #5 Skrevet 23 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Mi jente har alltid hatt ok hårmanke, men i tenårene ble håret både mørkere og mye tykkere/mer hår. For å illustrere: et vanlig svart hårstrikk av typen man kjøper i klase på H&M gikk tre ganger rundt hestehalen for det var stramt nok. I løpet av tenårene tyknet hårmanken såpass at nå -hun er 21- får man såvidt presset strikket to ganger rundt hestehalen. Anonymkode: 9472b...aaa Ja, sånn er det med min også. Strever med runde nr. 2. Anonymkode: c4df1...4de
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #6 Skrevet 23 timer siden AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Mi jente har alltid hatt ok hårmanke, men i tenårene ble håret både mørkere og mye tykkere/mer hår. For å illustrere: et vanlig svart hårstrikk av typen man kjøper i klase på H&M gikk tre ganger rundt hestehalen for det var stramt nok. I løpet av tenårene tyknet hårmanken såpass at nå -hun er 21- får man såvidt presset strikket to ganger rundt hestehalen. Anonymkode: 9472b...aaa Når i tenårene fikk hun tykkere hår? Var hun ferdig utviklet? Anonymkode: aeb48...ba4
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #7 Skrevet 22 timer siden Jeg og datter har veldig tykt hår, det har vi begge hatt siden fødselen. Flere veninner av meg har alltid vært tynne i håret. ALdri hørt man får tykkere hår over tid. Anonymkode: 649e4...c44 2
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #8 Skrevet 22 timer siden Både mitt og barnas hår ble dobbelt så tykt i tenårene. En eksplosjon. Anonymkode: 6e103...ad8
Grüner Skrevet 22 timer siden #9 Skrevet 22 timer siden (endret) AnonymBruker skrev (1 time siden): Har ei på 12 som er så lei seg for håret sitt. Ganske tynt og vokser knapt. Får det ikke lenger enn til skuldrene. Hun er sent utviklet også. Far har veldig tykt hår, jeg har fint hår men mye av det. Dette har begynt å prege henne, da hun er mer bevisst nå. Klipper jevnlig og hun har ingen mangler. Hørt at håret kan vokse mer når mensen er på plass, noen erfaringer? Anonymkode: aeb48...ba4 Hun får nok ikke fars tykke hår, selv om hun kommer i puberteten, men det er vanlig å mørkne, hvis hun er født lys blond. Endret 22 timer siden av Grüner
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #10 Skrevet 21 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg og datter har veldig tykt hår, det har vi begge hatt siden fødselen. Flere veninner av meg har alltid vært tynne i håret. ALdri hørt man får tykkere hår over tid. Anonymkode: 649e4...c44 Vet om mange med type 3 hår i barnehagen som har normal hår som voksen Anonymkode: aeb48...ba4
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #11 Skrevet 21 timer siden Grüner skrev (54 minutter siden): Hun får nok ikke fars tykke hår, selv om hun kommer i puberteten, men det er vanlig å mørkne, hvis hun er født lys blond. Nei tenkte mer på helt vanlig tykkelse. Hun er født med brunt hår. Og har enda brunt hår. Jeg er lys, far mørkebrunt mot svart. Anonymkode: aeb48...ba4
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #13 Skrevet 11 timer siden AnonymBruker skrev (10 timer siden): ALdri hørt man får tykkere hår over tid. Anonymkode: 649e4...c44 Vel, som du ser er det flere her i tråden som rapporterer om nettopp det: Tykkere hår over tid. Det trenger ikke nødvendigvis bety at datteren til trådstarter kommer til å oppleve det samme, men er jo lov å håpe. Vet også om tilfeller av endret hårstruktur i puberteten, både jeg og mannen opplevde å gå fra glatt hår til bølget/krøllet. Og jeg opplevde at fargen på håret mitt endret seg etter graviditet. Så hormoner kan spille inn på uventede måter! Anonymkode: 374b7...eb6 2
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #14 Skrevet 11 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Vel, som du ser er det flere her i tråden som rapporterer om nettopp det: Tykkere hår over tid. Det trenger ikke nødvendigvis bety at datteren til trådstarter kommer til å oppleve det samme, men er jo lov å håpe. Vet også om tilfeller av endret hårstruktur i puberteten, både jeg og mannen opplevde å gå fra glatt hår til bølget/krøllet. Og jeg opplevde at fargen på håret mitt endret seg etter graviditet. Så hormoner kan spille inn på uventede måter! Anonymkode: 374b7...eb6 Dette kan jeg bekrefte. Jeg hadde bølger frem til pubertet. Fra da og frem til jeg ble gravid, hadde jeg tette krøller. Etter graviditet, løsnet de igjen. Hormoner har spilt mye inn på mitt hår med andre ord. Anonymkode: c4df1...4de 2
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #15 Skrevet 11 timer siden monican94 skrev (10 timer siden): mine fikk tynnere 😱 Mine fikk også tynnere. De hadde så fint og tjukt hår fram til 12 - 13-årsalderen, men så ble det dessverre tynnere. Anonymkode: e0fbb...933
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #16 Skrevet 11 timer siden Kjenner flere som gikk fra helt slett hår til krøller i puberteten. Ting kan skje. Anonymkode: 46bfd...2b4 1
Grüner Skrevet 11 timer siden #17 Skrevet 11 timer siden Hårtypen er i stor grad genetisk, men slanking, stress og hormonelle endringer (f.eks ved fødsel) er faktorer som kan påvirke hårveksten slik at en mister mer hår, håret vokser saktere og ser tamt og livløst ut.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå