AnonymBruker Skrevet 15. november #1 Skrevet 15. november Og hva gjør at du oppfatter ei kvinne som gammelmodig? Er det andre ting enn grått hår og væremåten? Anonymkode: 8bdae...375
AnonymBruker Skrevet 15. november #2 Skrevet 15. november En 45-åring er halveis til 90, så da er man åpenbart "halvgammel". Å være gammelmodig er noe annet, som at man oppfører seg gammeldags osv. Men ingenting galt med det. Anonymkode: bce3f...891 1 2
Phoenix Heart Skrevet 15. november #3 Skrevet 15. november Ja, man er vel egentlig det.........men om jeg føler meg halvgammel....nei, langt der i fra. 🥰
Comfy Pysjamas Skrevet 15. november #4 Skrevet 15. november Ja, men behøver ikke nødvendigvis å føle seg det da
AnonymBruker Skrevet 15. november #5 Skrevet 15. november Ja, selvfølgelig er man såkalt halvgammel som 45-åring. Har faktisk ikke møtt noen damer (eller menn) i 40-årene som jeg ville beskrevet som gammelmodige. Grått hår har i hvert fall ingenting med saken å gjøre. Hilsen kvinne 41 Anonymkode: 5f126...c03 1 1
AnonymBruker Skrevet 15. november #6 Skrevet 15. november AnonymBruker skrev (1 minutt siden): En 45-åring er halveis til 90, så da er man åpenbart "halvgammel". Å være gammelmodig er noe annet, som at man oppfører seg gammeldags osv. Men ingenting galt med det. Anonymkode: bce3f...891 Men ser man enda gamlere ut av å ha grått hår og litt voksent ansikt? Hvilke interesser har man i den alderen? Annet en å drikke kaffe og lese aviser? Hilsen ei som er 40 og som nærmer seg halvgammel kvinne/ kjerring med stormskritt. Eller som er det allerede, hva vet jeg? Anonymkode: 8bdae...375
AnonymBruker Skrevet 15. november #7 Skrevet 15. november Man er hvert fall middelaldrende, dvs midt i livet statistisk sett, når man er 44 år. At det finnes folk (da helst menn) som planlegger å få sitt første barn etter fylte 40, er i mitt hode galskap. Anonymkode: cf7a3...57a 3
AnonymBruker Skrevet 15. november #8 Skrevet 15. november AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ja, selvfølgelig er man såkalt halvgammel som 45-åring. Har faktisk ikke møtt noen damer (eller menn) i 40-årene som jeg ville beskrevet som gammelmodige. Grått hår har i hvert fall ingenting med saken å gjøre. Hilsen kvinne 41 Anonymkode: 5f126...c03 Men blir man ikke mye gamlere med en gang med grått hår da? Anonymkode: 8bdae...375
AnonymBruker Skrevet 15. november #9 Skrevet 15. november AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Men ser man enda gamlere ut av å ha grått hår og litt voksent ansikt? Hvilke interesser har man i den alderen? Annet en å drikke kaffe og lese aviser? Hilsen ei som er 40 og som nærmer seg halvgammel kvinne/ kjerring med stormskritt. Eller som er det allerede, hva vet jeg? Anonymkode: 8bdae...375 Hvilke interesser? Man er jo seg selv, Man gjennomgår ikke en radikal personlighetsendring bare fordi man fyller 40. Søstra mi trener masse, pleier karrieren og går ikke av veien for en god fest. Slik har hun vært siden hun fylte 20, nå er hun snart 50. Selv så elsker jeg å lese bøker, rolige innekvelder og å pusle med interiør og sminke. Det har jeg elsket siden jeg var ung voksen, nå er jeg 44. Ei god venninne formelig sluker bøker, hun gamer masse, elsker rock n roll og svære fantasybrettspill. Hun er nærmere 50. Altså, vi er jo oss selv. Anonymkode: cf7a3...57a 1 4
AnonymBruker Skrevet 15. november #10 Skrevet 15. november AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Men blir man ikke mye gamlere med en gang med grått hår da? Anonymkode: 8bdae...375 Hvis man ikke vil ha grått hår så kan man jo bare farge det? Anonymkode: cf7a3...57a 1
AnonymBruker Skrevet 15. november #11 Skrevet 15. november AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Men blir man ikke mye gamlere med en gang med grått hår da? Anonymkode: 8bdae...375 Nei, man er nøyaktig like gammel som om håret fortsatt var svart. Anonymkode: bce3f...891 4
AnonymBruker Skrevet 15. november #12 Skrevet 15. november AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Men blir man ikke mye gamlere med en gang med grått hår da? Anonymkode: 8bdae...375 Er det så vanlig å ha grått hår når man er 45 da? Jeg er 56 og har ikke et eneste grått hår. Anonymkode: 4eb8a...55b 1
AnonymBruker Skrevet 15. november #13 Skrevet 15. november AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Men blir man ikke mye gamlere med en gang med grått hår da? Anonymkode: 8bdae...375 Nei. Men får du konehår. Kort og praktisk. Da er det game over og man er gammel… Anonymkode: bc379...b65
AnonymBruker Skrevet 15. november #14 Skrevet 15. november Jeg er 48 år gammel så rent praktisk er jeg både halvgammel og middelaldrende. Men jeg føler meg ikke helt som det og sitter her fortsatt og tilbringer lørdagen med langt hår, øl og gaming. Anonymkode: b8941...36d 1
AnonymBruker Skrevet 15. november #15 Skrevet 15. november AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Jeg er 48 år gammel så rent praktisk er jeg både halvgammel og middelaldrende. Men jeg føler meg ikke helt som det og sitter her fortsatt og tilbringer lørdagen med langt hår, øl og gaming. Anonymkode: b8941...36d Bare 7 år til jeg er der du er 😀 Liker fortsatt godteri. Anonymkode: 8bdae...375
AnonymBruker Skrevet 15. november #16 Skrevet 15. november AnonymBruker skrev (53 minutter siden): Nei, man er nøyaktig like gammel som om håret fortsatt var svart. Anonymkode: bce3f...891 Mener du det altså? Men fremstår man ikke mer gammal da? På en måte. Anonymkode: 8bdae...375
AnonymBruker Skrevet 15. november #17 Skrevet 15. november Jeg har jobbet på sengepost på sykehus før, og må le litt ved tanken om å lese min eventuelle journal som 50-åring: «Pasienten fremstår gammelmodig», «Utseendet er høyere enn alder, på ingen måte svarende til alder, svært halvgammel kvinne» 🤣🤣 Anonymkode: 8bdae...375 1
AnonymBruker Skrevet 15. november #18 Skrevet 15. november Jeg har grått hår og de fleste blir overrasket når de hører at jeg er så gammel som jeg er, så grått hår trekker ikke nødvendigvis opp nei. Mitt hår er velstelt og pent, ikke noe ustelt tjafsete. Anonymkode: 67e55...3c0
AnonymBruker Skrevet 15. november #19 Skrevet 15. november AnonymBruker skrev (1 time siden): Og hva gjør at du oppfatter ei kvinne som gammelmodig? Er det andre ting enn grått hår og væremåten? Anonymkode: 8bdae...375 Fylte nettopp 42. Ser yngre ut enn da jeg var 35. Egentlig kun fordi jeg begynte ta vare på kropp og hud. Gammel føler jeg meg fordi jeg merker jeg ikke henger med de unge, når barna snakker om artister osv..har ikke peiling. Anonymkode: 989a9...ea4 1
AnonymBruker Skrevet i går, 19:39 #20 Skrevet i går, 19:39 AnonymBruker skrev (På 15.11.2025 den 22.54): Jeg har grått hår og de fleste blir overrasket når de hører at jeg er så gammel som jeg er, så grått hår trekker ikke nødvendigvis opp nei. Mitt hår er velstelt og pent, ikke noe ustelt tjafsete. Anonymkode: 67e55...3c0 Er du over 40? Ja jeg vet at folk kan se ut som 30-åra med grått hår også. Anonymkode: 8bdae...375
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå