Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei,

Jeg traff en mann jeg ble ekstremt betatt av julen i fjor. Da datet han noen andre. Han dumpet henne for meg, og vi begynte å treffes jevnlig cirka en gang i uka. Helt i startet virket han superinteressert, men allerede 1 måned inn ble han mer varm og kald mot meg. Jeg ble gal. Vi holdt på frem til sommeren, hvor han ble mye mer av og på. Han var av og til aktiv på tinder, og la til andre jenter. I tillegg holdt han av og til kontakt med jenta han hadde datet da vi møttes. Til slutt avsluttet jeg det og vi kuttet all kontakt. 

Skjønner at han ikke fremstår bra nå, men husk at dette er en oppsummering av bare det negative og min opplevelse. 

Tre måneder senere møttes vi i september. Vi tok en prat, og jeg sa jeg kunne prøve igjen hvis han kuttet ut den andre jenta og vi prøvde ordentlig. Vi har nå datet siden første uka i september, og vi har møttes litt oftere (to ganger i uka eller mer), han legger ikke til andre jenter og jeg har fått bekreftet fra andre at han ikke snakker med andre. Det går veldig bra, og vi ble nettopp kjærester. Han virker oppriktig interessert, og har også fortalt familien om meg. 

Det eneste som plager meg er at det ikke var sånn fra start. Får gutter følelser mye senere, eller har han bare "settled" for meg? Jeg forstår ikke hvorfor han ikke var så investert som han er nå helt i starten. 

Er bekymret for at dette bare er en fase, og at han mister interessen igjen, selv om den har vart en stund nå. 

Anonymkode: 75aac...a23

• Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Menn får ikke følelser senere.

Der er nok kvinner mer typen til at noen kan gro på oss.

Han ville ikke ha deg, prøvde få noen andre, fikk de tydeligvis ikke, og når du kom løpende igjen uten at han trengte løfte en finger, så var det vel like greit da?

Det er ikke en positig ting at en kjæreste ikke legger til andre jenter.

Det er jo en selvfølge.

Jeg hadde aldri kastet meg etter en mann slik du gjør, og du selv er jo egentlig ikke glad..

Det er i starten man viser seg fra sin beste side...

• Liker 8
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Han tar til takke med deg fordi han ikke fikk hun andre og bekreftelse er godt. 

Min kjæreste likte meg lenge og endte opp med å dra en ekstrem "Romeo"-utgave mens jeg var i et forhold. Det forholdet var dødt for lenge siden og jeg hadde også likt han lenge. Det ble oss men han har slitt litt med frykt for at jeg skulle gå tilbake til eksen eller dumpe han for andre. 

Forskjellen på oss og dere er enorm. Så ingen sammenlikning i det hele tatt. Poenget var at han fikk følelser med en gang og de var alltid sterke. Ingen lunk, ingen "jaja. Du får duge".

Anonymkode: 925c7...f5d

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Ja, jeg har en del felle svenner med hun andre da. Og de sier at hun ble skikkelig lei seg og antageligvis selv er grunne til at de hadde en del kontakt, og at hun hadde tatt han tilbake. Så han valgte jo meg aktivt over henne både da vi møttes, men også nå i høst. Hun hadde nok tatt han tilbake. Det er han som kuttet kontakten med henne da vi møttes igjen. 

Hvis han egentlig ikke har følelser er det vel rart at han vil bli kjærester nå?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hei,

Jeg traff en mann jeg ble ekstremt betatt av julen i fjor. Da datet han noen andre. Han dumpet henne for meg, og vi begynte å treffes jevnlig cirka en gang i uka. Helt i startet virket han superinteressert, men allerede 1 måned inn ble han mer varm og kald mot meg. Jeg ble gal. Vi holdt på frem til sommeren, hvor han ble mye mer av og på. Han var av og til aktiv på tinder, og la til andre jenter. I tillegg holdt han av og til kontakt med jenta han hadde datet da vi møttes. Til slutt avsluttet jeg det og vi kuttet all kontakt. 

Skjønner at han ikke fremstår bra nå, men husk at dette er en oppsummering av bare det negative og min opplevelse. 

Tre måneder senere møttes vi i september. Vi tok en prat, og jeg sa jeg kunne prøve igjen hvis han kuttet ut den andre jenta og vi prøvde ordentlig. Vi har nå datet siden første uka i september, og vi har møttes litt oftere (to ganger i uka eller mer), han legger ikke til andre jenter og jeg har fått bekreftet fra andre at han ikke snakker med andre. Det går veldig bra, og vi ble nettopp kjærester. Han virker oppriktig interessert, og har også fortalt familien om meg. 

Det eneste som plager meg er at det ikke var sånn fra start. Får gutter følelser mye senere, eller har han bare "settled" for meg? Jeg forstår ikke hvorfor han ikke var så investert som han er nå helt i starten. 

Er bekymret for at dette bare er en fase, og at han mister interessen igjen, selv om den har vart en stund nå. 

At du orker en slik mann?! En vingle petter, en som chatter med flere på tinder samtidig og har kontakt med gamle dater??

Trenger du virkelig svar her? Denne mannen er hva vi kalte på tidlig 2000 tallet en PLAYER.

Run..

Anonymkode: 61956...73a

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

At du orker en slik mann?! En vingle petter, en som chatter med flere på tinder samtidig og har kontakt med gamle dater??

Trenger du virkelig svar her? Denne mannen er hva vi kalte på tidlig 2000 tallet en PLAYER.

Run..

Ja jeg droppet han etter første halvår. Men nå er han helt annerledes, og han har et langt samboerforhold bak seg som tok slutt for to år siden, og det varte i flere år før det tok slutt. Så helt player kan han vel ikke være

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Ja jeg droppet han etter første halvår. Men nå er han helt annerledes, og han har et langt samboerforhold bak seg som tok slutt for to år siden, og det varte i flere år før det tok slutt. Så helt player kan han vel ikke være

Du må velge selv som sagt, men det er et massivt rødt flagg det du skriver. Jeg mener at hvis han ville hatt deg så hadde han vært all in fra dag 1. Jeg har ingen tro på at folk får ny personlighet på "6 mnd". 

At the end...hør på magefølelsen din.☺️

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hei,

Han var ikke klar! Han trengte tydeligvis å rase litt fra seg.

+ At du avviste han og det sitter dypere følelsesmessig enn at han er den som avviser. Mulig det å få "hard to get" dama føles trygt og veldig mye bedre enn de som han får uansett uten denne bagasjen. 

AnonymBruker
Skrevet

Det må da være bedre kandidater der ute? 

Anonymkode: f2c38...dc2

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har aldri hatt kjæreste før (selv om jeg er 27), han er 35 og har flere forhold bak seg. Derfor jeg stiller så mange spørsmål, fordi jeg er redd for å bli brent. Syntes nesten det er mistenkelig at han plutselig er så mye mer på, hvorfor var han ikke sånn frem til sommeren?

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Om han eller hun gjorde det slutt spiller ingen rolle. Han valgte ikke deg. Han valgte henne, og samtlige andre. Du ble trøstepremien fordi det ikke fungerte med hu første, eller han gikk lei av henne. 

Anonymkode: 60f67...eac

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Dere har datet igjen i 2,5 mnd. Sjansen for at dette håri dass er enorm.

Det du så er det du får. Denne ideen om at han plutselig endrer seg og blir bra er så destruktivt og naivt. Det skjer bare på film

Anonymkode: e795c...7bc

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Om han eller hun gjorde det slutt spiller ingen rolle. Han valgte ikke deg. Han valgte henne, og samtlige andre. Du ble trøstepremien fordi det ikke fungerte med hu første, eller han gikk lei av henne. 

Det kan man jo da si om alle som ikke er en persons første kjæreste, at de er trøstepremie. Jeg synes det er urimelig. Vi kjenner ikke denne karen og vet ikke hva som har foregått i hodet hans.

Tenker at det finnes minst en tre-fire muligheter her, ikke noen vits i å henge seg opp i det verste alternativet. Da ødelegger man bare for seg selv.

Anonymkode: 40710...0d8

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja det er det jeg frykter. Samtidig er det en enorm forskjell.

I våres trakk han seg ofte unna etter vi møttes, men f.eks nå i helgen har vi vært sammen to dager på rad, laget middag sammen og hengt sammen, og han har fortalt familien sin om meg. Ser også at han ikke liker andre jenter sine bilder på instagram lengre. Han er også moden for å slå seg til ro aldersmessig (i midten av tredveårene).

Men selvfølgelig redd for at han gjør dette fordi han vil ha kjæreste, ikke fordi han vil ha meg, og at det slukner.

Noen som har gode råd på hvor lang tid det i så fall vil ta før "det ekte" kommer frem? Jeg har jo null erfaring. Tre måneder? Seks måneder? Et år?

AnonymBruker
Skrevet

Ja det er det jeg frykter. Samtidig er det en enorm forskjell.

I våres trakk han seg ofte unna etter vi møttes, men f.eks nå i helgen har vi vært sammen to dager på rad, laget middag sammen og hengt sammen, og han har fortalt familien sin om meg. Ser også at han ikke liker andre jenter sine bilder på instagram lengre. Han er også moden for å slå seg til ro aldersmessig (i midten av tredveårene).

Men selvfølgelig redd for at han gjør dette fordi han vil ha kjæreste, ikke fordi han vil ha meg, og at det slukner.

Noen som har gode råd på hvor lang tid det i så fall vil ta før "det ekte" kommer frem? Jeg har jo null erfaring. Tre måneder? Seks måneder? Et år?

Jeg hører du har lite erfaring, og jeg ydmykt forstår sterkt du trenger råd. Det er ikke noe som heter " hvor lang tid tok det før det "ekte" kom frem?  Er du veldig ung, forstår da altså 

Svaret er at Det EKTE skal være der fra dag 1. Ekte ønske om å ville satse på en partner videre.

Når man er veldig ung 17 22 år ca kan man tulle litt, frem og tilbake, usikkerhet osv,MEN dette er en mann i 30 årene. Han er ikke en bra ærlig mann. Håper du innser det. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Sender deg en klem! 

Synes folk svartmaler dette veldig. En forklaring kan være det lange samboerforholdet han kom ut av og at han ikke var klar for å gå inn i et alvorlig forhold på det tidspunktet. Han ville leke singellivet. Nå er han kanskje klar for noe mer seriøst.

Problemet her er jo at du er en usikker type, og det å være så usikker og redd for svik er jo ikke et godt utgangspunkt. 

Jeg ville sett det litt an, og på et tidspunkt spørre ham om endringen. Det bør kunne fungere dersom han virkelig er seriøs.

Anonymkode: a01ae...93d

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Jeg tenker at du allerede har sett den virkelige han. Og du dumpa han. Beklager. Men jeg er 43 og det er min livserfaring.

"Når noen viser deg hvem de er, så tror de."

Er viktig og sant sitat. ☝️

Anonymkode: f58e4...3f5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

"Når noen viser deg hvem de er, så tro de."

Skrivefeil.

Anonymkode: f58e4...3f5

AnonymBruker
Skrevet

Han er nå tom for valg, og valgte deg for du var tilgjengelig. Han er vant til å alltid ha damer etter seg, og nå var det du som kasta deg etter han. Så snart dette blir kjedelig, eller noen bedre dukker opp på radaren, blir du dumpa. Du vil ikke være den som tigger etter oppmerksomhet og kjærlighet fra en mann, den skal han overøse deg med fra begynnelsen! Stå opp for deg selv og finn deg en partner som gir det den kjærligheten du fortjener. 

Anonymkode: 9f451...f99

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Det kan man jo da si om alle som ikke er en persons første kjæreste, at de er trøstepremie. Jeg synes det er urimelig. Vi kjenner ikke denne karen og vet ikke hva som har foregått i hodet hans.

Tenker at det finnes minst en tre-fire muligheter her, ikke noen vits i å henge seg opp i det verste alternativet. Da ødelegger man bare for seg selv.

Anonymkode: 40710...0d8

Nei det kan man faktisk ikke si. Når jeg møter en mann og forelsker meg i han, så velger jeg han. Jeg kunne ikke valgt han tidligere, når jeg ikke kjente han. Derimot har jeg valgt bort noen som var interessert, fordi jeg ble stormforelsket i han jeg endte opp sammen med. Om jeg skulle gått tilbake til han jeg valgte bort, så hadde jo det vært utelukkende fordi det ikke fungerte med han andre. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...