Gå til innhold

Overgangsalderen

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg er 51 år no. Vet ikke om jeg er i overgangsalder. Har ikke merket mye til det. Men burde jeg dra til fastlegen og begynne på noen medisiner for å forebygge plager på forhånd?

Anonymkode: 4e03a...381

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om du ikke har plager behøver du ikke gjøre noe.

Anonymkode: 1cf99...fab

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Hva tenker du og forebygge? Den er ikke lik for alle, ikke alle får kraftige hetetokter blant annet. Jeg kom i overgangsalderen da jeg var 53 år, minimalt med hetetokter men klart man kjenner noe endrer seg. Mensen kom og gikk i årene før den stoppa helt. 

Lev så sunt du kan  og vær i aktivitet. Leger gik nok ikke hormoner før det blir aktuelt, heller ikke alle trenger det. Psyken kan nok bli litt på bærtur når du kommer i den og kroppen endrer seg jo også. 

Anonymkode: 347ed...b88

Skrevet

Du trenger ikke gjøre noe som helst før du eventuelt får plager. Jeg nærmer meg 53, og har ikke merket noe som helst av overgangsalder ennå. (Vel, jo – kiloene sitter litt hardere på enn før, men ellers ingenting)

Anonymkode: 7ec84...064

Skrevet

Takk for svar. Hørte på en podcast og da sa en gynekolog at hun anbefalte alle å starte med hormonbehandling tidlig. Ble forvirret 

Skrevet
AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Takk for svar. Hørte på en podcast og da sa en gynekolog at hun anbefalte alle å starte med hormonbehandling tidlig. Ble forvirret 

Legemiddelindustrien vil selge. Har man ingen problemer så må man ikke trykke i seg kunstige medisiner. En kommer langt med ren mat, nok mat, vitaminer, mineraler, fett og proteiner. Trening og D-vitaminer. 

Anonymkode: ae205...f4e

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg er 54 og merker ingenting. Mulig bittelitt varmere i overkroppen rundt brystområdet innimellom, men ikke noe plaget. Jeg føler ikke behov for å forebygge med hormoner eller piller i hvert fall. Jeg har heller fokus på kosthold og trening. 

Anonymkode: c99ba...848

• Nyttig 1
Skrevet

Ville ikke tatt noe hvis jeg ikke følte at jeg trengte

Anonymkode: cc3a7...08c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...