Gå til innhold

Overgangsalderen

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 51 år no. Vet ikke om jeg er i overgangsalder. Har ikke merket mye til det. Men burde jeg dra til fastlegen og begynne på noen medisiner for å forebygge plager på forhånd?

Anonymkode: 4e03a...381

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Om du ikke har plager behøver du ikke gjøre noe.

Anonymkode: 1cf99...fab

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Hva tenker du og forebygge? Den er ikke lik for alle, ikke alle får kraftige hetetokter blant annet. Jeg kom i overgangsalderen da jeg var 53 år, minimalt med hetetokter men klart man kjenner noe endrer seg. Mensen kom og gikk i årene før den stoppa helt. 

Lev så sunt du kan  og vær i aktivitet. Leger gik nok ikke hormoner før det blir aktuelt, heller ikke alle trenger det. Psyken kan nok bli litt på bærtur når du kommer i den og kroppen endrer seg jo også. 

Anonymkode: 347ed...b88

AnonymBruker
Skrevet

Du trenger ikke gjøre noe som helst før du eventuelt får plager. Jeg nærmer meg 53, og har ikke merket noe som helst av overgangsalder ennå. (Vel, jo – kiloene sitter litt hardere på enn før, men ellers ingenting)

Anonymkode: 7ec84...064

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar. Hørte på en podcast og da sa en gynekolog at hun anbefalte alle å starte med hormonbehandling tidlig. Ble forvirret 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Takk for svar. Hørte på en podcast og da sa en gynekolog at hun anbefalte alle å starte med hormonbehandling tidlig. Ble forvirret 

Legemiddelindustrien vil selge. Har man ingen problemer så må man ikke trykke i seg kunstige medisiner. En kommer langt med ren mat, nok mat, vitaminer, mineraler, fett og proteiner. Trening og D-vitaminer. 

Anonymkode: ae205...f4e

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 54 og merker ingenting. Mulig bittelitt varmere i overkroppen rundt brystområdet innimellom, men ikke noe plaget. Jeg føler ikke behov for å forebygge med hormoner eller piller i hvert fall. Jeg har heller fokus på kosthold og trening. 

Anonymkode: c99ba...848

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Ville ikke tatt noe hvis jeg ikke følte at jeg trengte

Anonymkode: cc3a7...08c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...