AnonymBruker Skrevet 15. november #1 Skrevet 15. november Pleier dere å gjøre noen tiltak selv, f.eks. å gå svært sakte eller stoppe helt opp hvis man ikke alltid vet hvilken retning folk går. Noen ganger er det ikke lett å tolke nøyaktig hvor folk har tenkt å gå, derfor stopper jeg helt opp hvis jeg blir usikker på dette og venter til personen har passert. Jeg liker ikke å krasje med folk når jeg går ute på gata. Andre med erfaringer rundt dette? 🤷🏼♀️ Anonymkode: 22fa5...a13
AnonymBruker Skrevet 15. november #2 Skrevet 15. november Min erfaring er at menn går rett frem og forventer at kvinner flytter seg. Jeg testet ut denne hypotesen et par dager, unnlot å gå ut av veien, og kræsja med mannen nesten uten unntak. Kvinnen går til nærmeste side, så flytter du deg mot høyre, så går det som regel bra. Anonymkode: a7ac4...f1b 13 1
AnonymBruker Skrevet 15. november #3 Skrevet 15. november Hold til høyre! Anonymkode: 5207f...417 5 2
AnonymBruker Skrevet 15. november #4 Skrevet 15. november En regel er at man har vikeplikt og selv skal gå til høgre. Men i Norge går folk rett frem og meg meg meg Anonymkode: f08f3...110 4
AnonymBruker Skrevet 15. november #5 Skrevet 15. november AnonymBruker skrev (2 timer siden): En regel er at man har vikeplikt og selv skal gå til høgre. Men i Norge går folk rett frem og meg meg meg Anonymkode: f08f3...110 Er dette typisk i Norge? Anonymkode: 22fa5...a13
blvck Skrevet 15. november #6 Skrevet 15. november AnonymBruker skrev (2 timer siden): Pleier dere å gjøre noen tiltak selv, f.eks. å gå svært sakte eller stoppe helt opp hvis man ikke alltid vet hvilken retning folk går. Noen ganger er det ikke lett å tolke nøyaktig hvor folk har tenkt å gå, derfor stopper jeg helt opp hvis jeg blir usikker på dette og venter til personen har passert. Jeg liker ikke å krasje med folk når jeg går ute på gata. Andre med erfaringer rundt dette? 🤷🏼♀️ Anonymkode: 22fa5...a13 Du har faktisk helt feil strategi! Aldri tenk på hvor folk skal gå. Se på et punkt lengere bort og bare gå. Da flyter "trafikken" bedre. Så fort du stopper opp, får øyekontakt og tenker så blir det bare full stopp og kaos. Neste gang du er på et sted med mange mennesker, bare tenk på at du skal frem til et punkt lenger bort og ikke se på folk direkte. 3 3
Luckiness Skrevet 15. november #7 Skrevet 15. november Holder blikket oppe og ser lengre fremover. Slik en gjør når en kjører bil. Man har ikke øynene kun på veien rett foran panseret. Ser man lengre fremover får man oversikt. Da ser man om det kommer en med rask gange rett mot deg, om det går en gjeng ungdommer og ser ned i telefonene osv. så kan man planlegge om man skal senke farten, gå til siden osv. Og skulle det først skje at noen kommer rett på så forsøker jeg å stå i ro. Ellers blir det bare vingling. 1
Virrevirrevapp Skrevet 15. november #8 Skrevet 15. november Jeg velger tydelig retning selv, så må den andre gå motsatt. 1 1
AnonymBruker Skrevet 15. november #9 Skrevet 15. november Gå som en psykopat. Raskt, bestemt. Blikket litt fjernt og over hordene som kommer mot deg, uten å møte blikk. Da ser folk at du ikke ser dem, og de viker unna deg. Anonymkode: 6ee90...05c 5 1 1
AnonymBruker Skrevet 15. november #10 Skrevet 15. november Er dette faktisk et problem? Jeg bor i en ganske stor by og kan ikke si at jeg noen gang har behøvd å ta noen spesielle hensyn. Anonymkode: 9c331...a3f 4 2
AnonymBruker Skrevet 15. november #11 Skrevet 15. november Jeg går forbi folk på høyre side. Men jeg går alltid med lange raske skritt. Ingen kræsjer i meg? Forstår ikke hvor dette kan skje? Du ser jo ca hvor folk skal. Anonymkode: 70bd6...302
AnonymBruker Skrevet 15. november #12 Skrevet 15. november Jeg har så og si aldri opplevd dette, annet enn å flyplasser hvor mange rusher. Jeg holder blikket hevet og kikker langt frem. Jeg viker ikke for menn mer enn for kvinner, men jeg tar generelt hensyn og flyter mellom folk, på en måte. Anonymkode: aaae7...a41
AnonymBruker Skrevet 16. november #13 Skrevet 16. november AnonymBruker skrev (På 15.11.2025 den 18.14): Jeg går forbi folk på høyre side. Men jeg går alltid med lange raske skritt. Ingen kræsjer i meg? Forstår ikke hvor dette kan skje? Du ser jo ca hvor folk skal. Anonymkode: 70bd6...302 Men noen folk virker veldig vimsete og uforutsigbare. Er det sånn at sjefete og bestemte folk aldri krasjer med andre? 😅 Anonymkode: 22fa5...a13
AnonymBruker Skrevet 16. november #14 Skrevet 16. november Tar bestemt men vennlig i dem og sier: Stopp! jeg er ikke et gjenferd. Anonymkode: fa469...505 2
AnonymBruker Skrevet 16. november #15 Skrevet 16. november Du må være bestemt, opp med haka, blikket høyt og gå med bestemte skritt. Dersom noen kommer rett mot deg og ikke ser ut til å vike, så vent til de er rett foran deg og stopp. Dersom de deiser inn i deg da, så er det deres ansvar. Anonymkode: 319b1...ba3 2
AnonymBruker Skrevet 16. november #16 Skrevet 16. november Uvanlig mange voksne har begynt å gå baklengs sånn som mange barn gjør. Og de blir alltid like sjokka når de krasjer inn i noen. Anonymkode: 2a053...4aa 1
AnonymBruker Skrevet 16. november #17 Skrevet 16. november AnonymBruker skrev (På 15.11.2025 den 18.12): Er dette faktisk et problem? Jeg bor i en ganske stor by og kan ikke si at jeg noen gang har behøvd å ta noen spesielle hensyn. Anonymkode: 9c331...a3f Ikke jeg heller. Men jeg hater når sykler og elsparkesykler kommer bakfra og kjærer forbi rett ved siden av. Føler alltid at det kunne blitt et uhell selv om jeg aldri har opplevd å bli påkjørt. Men jeg tenker alltid på om at hadde jeg tatt endret retning rett før personen syklet forbi meg så hadde jeg blitt påkjørt. Anonymkode: bb8c9...e4d
AnonymBruker Skrevet 17. november #18 Skrevet 17. november AnonymBruker skrev (20 timer siden): Ikke jeg heller. Men jeg hater når sykler og elsparkesykler kommer bakfra og kjærer forbi rett ved siden av. Føler alltid at det kunne blitt et uhell selv om jeg aldri har opplevd å bli påkjørt. Men jeg tenker alltid på om at hadde jeg tatt endret retning rett før personen syklet forbi meg så hadde jeg blitt påkjørt. Anonymkode: bb8c9...e4d ja altså, du må jo faktisk sjekke hva som skjer bak deg, mener ikke det som en som skal belære, men det er faktisk viktig, vi må jo sammen samarbeide for at ting skal gå mest mulig smertefritt. for øvrig hadde jeg ikke kjørt forbi deg i høy fart på elsparkesykkel, nettopp fordi man aldri vet hva andre kan finne på å gjøre. Anonymkode: 66bbf...6d4 1
AnonymBruker Skrevet 19. november #19 Skrevet 19. november AnonymBruker skrev (På 15.11.2025 den 15.07): Pleier dere å gjøre noen tiltak selv, f.eks. å gå svært sakte eller stoppe helt opp hvis man ikke alltid vet hvilken retning folk går. Noen ganger er det ikke lett å tolke nøyaktig hvor folk har tenkt å gå, derfor stopper jeg helt opp hvis jeg blir usikker på dette og venter til personen har passert. Jeg liker ikke å krasje med folk når jeg går ute på gata. Andre med erfaringer rundt dette? 🤷🏼♀️ Anonymkode: 22fa5...a13 Lær deg å danse. Da blir du smidig. Anonymkode: 1b427...351
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 04:13 #20 Skrevet torsdag kl. 04:13 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Lær deg å danse. Da blir du smidig. Anonymkode: 1b427...351 Hva har smidig å gjøre med å unngå å krasje med folk? Anonymkode: 22fa5...a13
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå