AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 12:25 #1 Skrevet lørdag kl. 12:25 Det står ikke i manualen spesifikt. Jeg kan jo ikke skru så mye at den begynner å løsne, hva er egentlig vanlig? Glemte å sjekke på min gamle maskin. På tegningen viser det 6 "riller" på bolten men det kan jo være helt tilfeldig og da jeg prøvde på det, stakk likevel en liten del av boblen i vateret ut av streken. Noen som vet? Anonymkode: dbe6d...021
TBL12 Skrevet lørdag kl. 12:36 #2 Skrevet lørdag kl. 12:36 Min tolkning er justering av beina er tiltenkt finjustering der maskinen er plassert på et forholdsvis rett gulv. Forsøkt en gang å plassere maskin nær avløp, der ett bein måtte justeres mye lavere. Da måtte jeg bygge under for å sikre bein hadde nok feste igjen. Start med alle beina justert helt inn. Skru ut så mye som kreves og maskinen står vannrett. Er det de større avvik, legg noe under for å bygge opp. 2
TomKrus Skrevet lørdag kl. 12:40 #3 Skrevet lørdag kl. 12:40 TBL12 skrev (2 minutter siden): Min tolkning er justering av beina er tiltenkt finjustering der maskinen er plassert på et forholdsvis rett gulv. Forsøkt en gang å plassere maskin nær avløp, der ett bein måtte justeres mye lavere. Da måtte jeg bygge under for å sikre bein hadde nok feste igjen. Start med alle beina justert helt inn. Skru ut så mye som kreves og maskinen står vannrett. Er det de større avvik, legg noe under for å bygge opp. Og det er rett metode ! Men at et gulv er så vanvittig skjevt over så kort avstand som en vaskemaskin krever ? Da bør det over tid rettes opp så godt det kan med avrettingsmasse. Men som nødløsninger kan det å bygge opp med godt materiale på en av føttene med noen rester av fliser fungere veldig godt.
TBL12 Skrevet lørdag kl. 12:44 #4 Skrevet lørdag kl. 12:44 TomKrus skrev (2 minutter siden): Og det er rett metode ! Men at et gulv er så vanvittig skjevt over så kort avstand som en vaskemaskin krever ? Da bør det over tid rettes opp så godt det kan med avrettingsmasse. Men som nødløsninger kan det å bygge opp med godt materiale på en av føttene med noen rester av fliser fungere veldig godt. I mitt tilfelle havnet beinet ved avløpet, der det var mye lavere enn resten av gulvet. Badet er senere pusset opp, så ikke noe problem etter det.
TomKrus Skrevet lørdag kl. 12:54 #5 Skrevet lørdag kl. 12:54 TBL12 skrev (9 minutter siden): I mitt tilfelle havnet beinet ved avløpet, der det var mye lavere enn resten av gulvet. Badet er senere pusset opp, så ikke noe problem etter det. Ja men i TS sitt tilfelle vil det koste veldig mye, da hadde jeg heller vurdert å fått sveiset et stativ som uansett underlag stod i vater, og så satt maskinen opp på dette. Det er billige løsninger som ikke krever store investeringer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå