Gå til innhold

Noen her som har blitt fysisk syke/kvalm når de har funnet ut at partner har vært utro?

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

For meg tok det 3-4 år å bygge opp full tillit til en mann igjen, og da var jeg helt avhengig av å møte en mann som skilte seg veldig ut fra alle andre menn. Mannen jeg er samboer og venter barn med nå, er nemlig helt annerledes enn alle andre menn jeg noengang har møtt - han er tvers igjennom snill og god, har en uendelig omsorg for meg og det går ikke an å ikke stole på han. Nå kjenner jeg han jo også selvsagt og vet at han hadde hatt store problemer med å være utro. De andre jeg har vært sammen med eller datet, har vært i en helt annen liga tillitsmessig - alt skulle bare være spennende liksom. Jeg trodde jo at jeg kunne stole på dem også, men forskjellen mellom den og nåværende mann er jo enorm. 

Anonymkode: e0f64...395

Glad på dine vegne og bra det finnes sånne menn❤️ts

Anonymkode: 03576...654

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Takk som spør❤️Jeg er fortsatt knust og spiser/sover lite. Hjelper å komme litt på jobb og må tenke på andre ting. Er verst når jeg kommer hjem og tankekjøret starter for fullt. Jeg har folk som støtter meg, men jeg er så desperat at jeg tenker nesten spørre han om han er villig til å komme tilbake til meg når han er ferdig med hun andre. Ts

Nei, IKKE gjør det! Du sier ja takk til å bli enda mer ødelagt hvis du tar opp igjen kontakten med han, det vil du ikke!!! Bruk tid på å bygge deg selv opp igjen så kommer du til å ikke se deg tilbake, 100%! Du må bare bli sterk nok til å se at du er verdt mye mer, og det som skal til for å bli sterkere er tid, omsorg fra andre, og selvpleie❤️

• Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Glad på dine vegne og bra det finnes sånne menn❤️ts

Det finnes en for deg også❤️ men IKKE eksen din!

Skrevet

Jeg reagerer sånn på all slags sinne og tristhet. Heldigvis opplever jeg det aldri lenger.

Anonymkode: 2405e...e21

Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Takk som spør❤️Jeg er fortsatt knust og spiser/sover lite. Hjelper å komme litt på jobb og må tenke på andre ting. Er verst når jeg kommer hjem og tankekjøret starter for fullt. Jeg har folk som støtter meg, men jeg er så desperat at jeg tenker nesten spørre han om han er villig til å komme tilbake til meg når han er ferdig med hun andre. Ts

Akkurat det siste der hadde gjort meg mer kvalm enn noe annet. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 15.11.2025 den 21.23):

Det har jeg heller ikke sagt. En gjennomgang av et mulig scenario har fint lite med roboter å gjøre.

Anonymkode: f3ca3...150

Jeg må si meg enig her.

jeg husker da jeg var ung og opplevde at dama var utro, da føltes det virkelig som at verden raste sammen. Nå takler jeg det bedre. Jeg ble selvsagt skikkelig skuffa da min eks-kone fortalte at hun hadde vært utro, men det var på ingen måte sånn at tilværelsen kollapset eller at jeg følte meg syk.

Jeg har mye tillit og følelser, men jeg er også realist og har forberedt meg mentalt på at ting kan skje. Har absolutt ikke noe å gjøre med å være robot.

Anonymkode: 51dd2...f2b

• Nyttig 1
Skrevet

Ja man vil i en periode ha PSTD lignende symptomer fra utroskap. Det som enn må gjøre er å begynne en prosess med å komme seg på hektene igjen, enten i forholdet med utro partner, eller bryte lag og jobbe alene med dette.

Selv har jeg fulgt med på nyhetsbrevet til denne ressursen for å få litt jevne innspill til refleksjoner.
https://www.affairrecovery.com/

Ellers viktig å komme seg ut. Selv tvang jeg meg ut etter nødsskilsmisse jeg måtte ta og har vært sosial ofte og hyppig for å sikre at man får impulser å ta med til et tomt hjem. Tenker da på sosiale events og meetups.

Ellers er Yoga påvist å hjelpe med psyken, samme med f.eks. generell aktivitet og sport. Mye av rådene i boken "the body keeps the score" har også hjulpet å sette litt ord og forklaringer på ubehag man opplever etter et svik som utroskap setter.

AnonymBruker skrev (På 16.11.2025 den 17.12):

Om det kun er fysisk utroskap og ingenting ellers er det helt okay. Man må kunne unne sin partner et variert sexliv.

Anonymkode: 9417a...ed3

Irrelevant og villedende kommentar. Gjelder kun om alle parter er i åpne forhold/Polyamori og ting er avtalt og aksept er innarbeidet. I denne tråden anses din kommentar for statisk støy og villende. 

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Ingen vet hvordan man reagerer på ting før man står midt opp i det. 

Man kan tenke rasjonelt,men følelser er vanskeligere å styre. 

Jeg har nulltoleranse ovenfor utroskap,men tenker også at jeg kan ikke styre eller kontrollere det. For det kan skje, like godt som at huset kan brenne ned. Men jeg vet jo ikke hvordan jeg reagerer når huset brenner ned eller mannen er utro. For det er scenarioer jeg ikke har opplevd ennå.

Man kan jo være kald også, men da er man heller ikke så dypt involvert heller, tenker jeg 

Anonymkode: 75e90...b5f

Siden du har bestemt deg for at du har nulltoleranse for utroskap, har du allerede der lagt listen på et sted du vil ha den.

Ergo har du sannsynligvis også sett for deg hvordan dette ville arte seg i praksis. Hva er din sannsynlige reaksjon på dette om det inntreffer og hvordan vil det se ut ca 2 mnd etterpå, tror du?

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg må si meg enig her.

jeg husker da jeg var ung og opplevde at dama var utro, da føltes det virkelig som at verden raste sammen. Nå takler jeg det bedre. Jeg ble selvsagt skikkelig skuffa da min eks-kone fortalte at hun hadde vært utro, men det var på ingen måte sånn at tilværelsen kollapset eller at jeg følte meg syk.

Jeg har mye tillit og følelser, men jeg er også realist og har forberedt meg mentalt på at ting kan skje. Har absolutt ikke noe å gjøre med å være robot.

Anonymkode: 51dd2...f2b

Nettopp. Folk stakler ofte opp en selvoppført vegg av hvordan de skal reagere om noe sånt inntreffer. De går bredt ut der de kan og proklamerer høylytt at utroskap er djevelens verk og at de både fordømmer og kommer aldri til å godta noe sånt. Dette er et behov for å markere sitt ståsted og for å advare partner om at dette må h*n ikke finne på.

På denne måten lager de seg en illusjon om at nå har de advart så kraftig at man er sikker på at dette ikke skjer. I samme sleng fjerner de seg fra muligheten at det faktisk kan skje. Når bomben da smeller går man dobbelt i kjelleren pga at man opplever at advarslene var som vann på gåsen og i tillegg det store trykket fra noe man hadde lullet seg inn i ikke kunne skje.

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 16.11.2025 den 22.25):

Det er neppe bra, men disse extreme konsekvensene med kollaps og traume kunne vært dempet med litt forebygging.

Folk forsikrer hus, biler, hytter, barn, seg selv osv mot alt mulig som sjeldent eller aldri inntreffer.

Men utroskap skal man ikke verken tenke på eller forebygge på noe vis. Man skal gå i kjelleren, få sjokk og forvitre.

Rare greier, iom en vet hvor stor sjansen statistisk er for å oppleve dette.

Jeg har et rasjonelt forhold til utroskap. Derfor har jeg forsikret meg om at jeg kan gå på dagen hvis gubben er utro. Jeg ønsker ikke å leve med en som puler andre, og det må jeg få lov til å mene. Derfor har jeg tatt mine forholdsregler for et enkelt brudd i tilfellet utroskap eller noe annet alvorlig.

Anonymkode: 37427...023

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg har et rasjonelt forhold til utroskap. Derfor har jeg forsikret meg om at jeg kan gå på dagen hvis gubben er utro. Jeg ønsker ikke å leve med en som puler andre, og det må jeg få lov til å mene. Derfor har jeg tatt mine forholdsregler for et enkelt brudd i tilfellet utroskap eller noe annet alvorlig.

Høres veldig fornuftig ut. Da har man full kontroll uansett hvilken retning livet tar.

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg planla bruddet og serverte det på sølvfat over en middag med den han hadde vært utro med siden det var kona til et vennpar av oss, tror de var kvalme etterpå :P

Å fy faen, jeg digger deg! Tror ikke jeg hadde klart det der men gud så tilfredstillende det hørtes ut. Hvordan reagerte de??? 

Anonymkode: ae3ee...f67

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Nettopp. Folk stakler ofte opp en selvoppført vegg av hvordan de skal reagere om noe sånt inntreffer. De går bredt ut der de kan og proklamerer høylytt at utroskap er djevelens verk og at de både fordømmer og kommer aldri til å godta noe sånt. Dette er et behov for å markere sitt ståsted og for å advare partner om at dette må h*n ikke finne på.

På denne måten lager de seg en illusjon om at nå har de advart så kraftig at man er sikker på at dette ikke skjer. I samme sleng fjerner de seg fra muligheten at det faktisk kan skje. Når bomben da smeller går man dobbelt i kjelleren pga at man opplever at advarslene var som vann på gåsen og i tillegg det store trykket fra noe man hadde lullet seg inn i ikke kunne skje.

Skulle egentlig skrive noe annet, men så fant jeg denne. Du er jammen inne på noe, jeg trodde det aldri kunne skje. Likevel, etter 18 år var bevisene ugjenkallelige (Ja, håndfaste bevis). Tegnene hadde jeg ignorert i minst 10 år, sannsynligvis lengre.

Da livsløgnen min ble tatt fra meg... Ja dere vet resten (hvis ikke, les Vildanden av Ibsen). Jeg har aldri vært så langt nede i kjelleren, men kom meg sagte men sikkert opp igjen.

TS: Gi det tid, jeg trodde ikke jeg kunne stole på en kvinne igjen etter det min kone gjorde mot meg, og løgnene hun serverte. Det tok tid, men det gikk bedre etterhvert. Nå er jeg forsiktigere, mer oppvakt og mindre naiv. 

Skrevet
MrKennedy75 skrev (2 minutter siden):

Skulle egentlig skrive noe annet, men så fant jeg denne. Du er jammen inne på noe, jeg trodde det aldri kunne skje. Likevel, etter 18 år var bevisene ugjenkallelige (Ja, håndfaste bevis). Tegnene hadde jeg ignorert i minst 10 år, sannsynligvis lengre.

Da livsløgnen min ble tatt fra meg... Ja dere vet resten (hvis ikke, les Vildanden av Ibsen). Jeg har aldri vært så langt nede i kjelleren, men kom meg sagte men sikkert opp igjen.

TS: Gi det tid, jeg trodde ikke jeg kunne stole på en kvinne igjen etter det min kone gjorde mot meg, og løgnene hun serverte. Det tok tid, men det gikk bedre etterhvert. Nå er jeg forsiktigere, mer oppvakt og mindre naiv. 

Det er utrolig mange som går på auto når det gjelder dette. Å ikke ha på noe vis forberedt seg mentalt på at slikt kan skje, er for meg forbi ufattelig. Og da mener jeg virkelig forberedt seg. 

• Liker 1
Skrevet

Høres veldig fornuftig ut. Da har man full kontroll uansett hvilken retning livet tar.

Selvfølgelig. Men eksen ble pælmet ut for det. Jeg godtar ikke at han puler på andre damer. Vil han gjøre det, får han være singel.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er utrolig mange som går på auto når det gjelder dette. Å ikke ha på noe vis forberedt seg mentalt på at slikt kan skje, er for meg forbi ufattelig. Og da mener jeg virkelig forberedt seg. 

Jeg vil ikke si det er ufattelig, naturligvis ikke, jeg forberedte meg jo ikke selv. Man er ofte naiv inntil man får en oppvåkning, etter det forbereder man seg gjerne mentalt (i alle fall en del). Noen kaller det "Ikke stole på en mann/kvinne igjen", andre sikrer seg på andre måter. Selv har jeg nå et fond så jeg kan komme meg ut på dagen, og selv om jeg ikke mistenker utroskap fra ny partner, utelukker jeg det ikke lenger.

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 15.11.2025 den 21.23):

Det har jeg heller ikke sagt. En gjennomgang av et mulig scenario har fint lite med roboter å gjøre.

Dette blir for dumt. Vi er alle for eksempel forberedt på at de nærmeste dør en dag. Men man kan da ikke sørge hvis barnet ditt dør? Eller hvis det man tenker på faktisk skjer?

Anonymkode: 79e09...a24

• Liker 2
Skrevet

Jeg opplevde det samme med min eks, jeg ble fysisk kvalm

Anonymkode: c0621...d9c

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Hvordan foreslår du at enn skal trene seg mentalt å vise misstillitt til sin partner? Har du da en forventing at ved å priorisjere misstro at dette ikke vil manifistere seg i holdninger som skader forholdet? Med dette mener jeg at om du har mistenksomhet som en trygghetsstrategi, er din forventing at man psykologisk i dansen med å være to ikke risikoen da denne holdningen skaper avstand og skader forholdet i seg selv?

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 16.11.2025 den 17.12):

Om det kun er fysisk utroskap og ingenting ellers er det helt okay. Man må kunne unne sin partner et variert sexliv.

Anonymkode: 9417a...ed3

Om du mener det så må jo den andre vite om det og dere er enig om det.

å bli sammen med noen og holde folk for narr, bli gift og få barn mens den ene holder på sånn er jo bare sykt ekkelt

Anonymkode: c0621...d9c

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...