Gå til innhold

Noen her som har blitt fysisk syke/kvalm når de har funnet ut at partner har vært utro?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vært kjæreste med en fyr i litt over et år og oppdaget nylig at han har vært utro i flere mnd. jeg har avsluttet med ham nå, men opplever å bli så kvalm at jeg kaster opp når jeg tenker på ham og det at han gikk bak ryggen min. Har gått ned flere kilo og har store sorte ringer rundt øynene.

Andre som har opplevd liknende? 

Anonymkode: 03576...654

• Hjerte 9
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja, det er et enormt tillitsbrudd og det kommer til å bli vanskelig for deg å få et normalt forhold igjen. I fremtidige forhold vil du hele tiden ha tankene «Hva hvis denne personen også er utro?» og «Kan jeg stole på dem?».

Anonymkode: f1316...25d

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Ja, det er et enormt tillitsbrudd og det kommer til å bli vanskelig for deg å få et normalt forhold igjen. I fremtidige forhold vil du hele tiden ha tankene «Hva hvis denne personen også er utro?» og «Kan jeg stole på dem?».

Anonymkode: f1316...25d

Jeg vet, jeg stoler aldri på en mann igjen..ts

• Hjerte 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Mye slikt unngås om en bare går gjennom og forstår oppe i hodet sitt at et slikt scenario i et forhold ikke er utenkelig.

Man tar høyde for at det meste kan skje i et liv, men akkurat utroskap og uførhet ser det ikke ut til at folk skjønner kan inntreffe.

Anonymkode: f3ca3...150

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Aldri opplevd utroskap, men har opplevd fysisk kvalme og oppkast ved brudd og andre vonde hendelser i livet. 

Helt normalt tror jeg, du får ta tiden til hjelp og prioritere å spise mat du syns er digg slik at du får i deg noe, og forsøke å drikke nok vann (drikk heller brus eller noe annet om det frister mer). 

Anonymkode: 11209...794

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Mye slikt unngås om en bare går gjennom og forstår oppe i hodet sitt at et slikt scenario i et forhold ikke er utenkelig.

Man tar høyde for at det meste kan skje i et liv, men akkurat utroskap og uførhet ser det ikke ut til at folk skjønner kan inntreffe.

Nei, roboter er vi ikke enda.

Anonymkode: 8a7c7...5d8

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Nei, roboter er vi ikke enda.

Anonymkode: 8a7c7...5d8

Det har jeg heller ikke sagt. En gjennomgang av et mulig scenario har fint lite med roboter å gjøre.

Skrevet

Ble det da jeg fant ut at hun hadde funnet en ny. Ikke bare det, det var han jeg mistenkte hun i det minste var emosjonelt utro med. Nektet for fysisk utroskap, men hva vet jeg.

Anonymkode: 9a9bc...79b

Skrevet

Hvorfor er det folk her som bagatelliserer utroskap og gjør "narr" av den som er sveket?

Å bli utsatt for utroskap og det sviket det er, oppleves grusomt. Skjønner godt hvordan TS har det. 

Anonymkode: 44235...9f1

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 15.11.2025 den 10.54):

Jeg vet, jeg stoler aldri på en mann igjen..ts

Du kommer ikke til å gjøre det heller, men du kommer til et punkt hvor du må velge å gi en ny tillit eller ikke, men å stole på? Aldri kan jeg stole på noen igjen…

Og ja, jeg ble fysisk syk. Gikk ned 12 kg på 1 mnd … 

Anonymkode: 53647...434

Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Du kommer ikke til å gjøre det heller, men du kommer til et punkt hvor du må velge å gi en ny tillit eller ikke, men å stole på? Aldri kan jeg stole på noen igjen…

Og ja, jeg ble fysisk syk. Gikk ned 12 kg på 1 mnd … 

Anonymkode: 53647...434

Du er inne på noe, å stole på en mann igjen skjer ikke. Høres forferdelig ut det du gikk gjennom. Ts

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Hvorfor er det folk her som bagatelliserer utroskap og gjør "narr" av den som er sveket?

Å bli utsatt for utroskap og det sviket det er, oppleves grusomt. Skjønner godt hvordan TS har det. 

Anonymkode: 44235...9f1

Fordi det er ikke noe å gå i taket av. En særdeles oppblåst ting, denne utroskapen.

Folk hadde vært mer tjent med å forstå tidlig at slikt kan intreffe og gjør det ofte.

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Fordi det er ikke noe å gå i taket av. En særdeles oppblåst ting, denne utroskapen.

Folk hadde vært mer tjent med å forstå tidlig at slikt kan intreffe og gjør det ofte.

Jeg er ikke enig med deg. Utroskap er ikke bra. 

Det sårer andre mennesker, kan ødelegge liv, tillit til andre mennesker etc...

Jeg kan forstå det. Betyr ikke at jeg trenger å ha aksept for det. Godta det. 

Det kan jeg heldigvis få lov til å bestemme selv.

• Liker 1
Skrevet

Om det kun er fysisk utroskap og ingenting ellers er det helt okay. Man må kunne unne sin partner et variert sexliv.

Anonymkode: 9417a...ed3

Skrevet
Strigiformes skrev (5 timer siden):

Jeg er ikke enig med deg. Utroskap er ikke bra. 

Det sårer andre mennesker, kan ødelegge liv, tillit til andre mennesker etc...

Jeg kan forstå det. Betyr ikke at jeg trenger å ha aksept for det. Godta det. 

Det kan jeg heldigvis få lov til å bestemme selv.

Det er neppe bra, men disse extreme konsekvensene med kollaps og traume kunne vært dempet med litt forebygging.

Folk forsikrer hus, biler, hytter, barn, seg selv osv mot alt mulig som sjeldent eller aldri inntreffer.

Men utroskap skal man ikke verken tenke på eller forebygge på noe vis. Man skal gå i kjelleren, få sjokk og forvitre.

Rare greier, iom en vet hvor stor sjansen statistisk er for å oppleve dette.

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 16.11.2025 den 22.25):

Det er neppe bra, men disse extreme konsekvensene med kollaps og traume kunne vært dempet med litt forebygging.

Folk forsikrer hus, biler, hytter, barn, seg selv osv mot alt mulig som sjeldent eller aldri inntreffer.

Men utroskap skal man ikke verken tenke på eller forebygge på noe vis. Man skal gå i kjelleren, få sjokk og forvitre.

Rare greier, iom en vet hvor stor sjansen statistisk er for å oppleve dette.

Ingen vet hvordan man reagerer på ting før man står midt opp i det. 

Man kan tenke rasjonelt,men følelser er vanskeligere å styre. 

Jeg har nulltoleranse ovenfor utroskap,men tenker også at jeg kan ikke styre eller kontrollere det. For det kan skje, like godt som at huset kan brenne ned. Men jeg vet jo ikke hvordan jeg reagerer når huset brenner ned eller mannen er utro. For det er scenarioer jeg ikke har opplevd ennå.

Man kan jo være kald også, men da er man heller ikke så dypt involvert heller, tenker jeg 

Anonymkode: 75e90...b5f

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Det er mange som får ulike reaksjoner og alle reaksjoner er normale, jeg ble helt kald og kalkulert for egen del, og rasende - men jeg ble ikke fysisk kvalm eller dårlig. Jeg planla bruddet og serverte det på sølvfat over en middag med den han hadde vært utro med siden det var kona til et vennpar av oss, tror de var kvalme etterpå :P
og ikke har jeg hatt problemer med å stole på mine partnere etterpå heller, men det tok tid før jeg var åpen for en ny relasjon naturlig nok.. 

Anonymkode: 2652e...b51

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Hvordan går det TS? Du bør spise regelmessig og forsøke å komme over sorgen over tapet. Har du folk som støtter deg?

• Liker 1
Skrevet
Olaug Olsen skrev (13 minutter siden):

Hvordan går det TS? Du bør spise regelmessig og forsøke å komme over sorgen over tapet. Har du folk som støtter deg?

Takk som spør❤️Jeg er fortsatt knust og spiser/sover lite. Hjelper å komme litt på jobb og må tenke på andre ting. Er verst når jeg kommer hjem og tankekjøret starter for fullt. Jeg har folk som støtter meg, men jeg er så desperat at jeg tenker nesten spørre han om han er villig til å komme tilbake til meg når han er ferdig med hun andre. Ts

• Hjerte 5
Skrevet

For meg tok det 3-4 år å bygge opp full tillit til en mann igjen, og da var jeg helt avhengig av å møte en mann som skilte seg veldig ut fra alle andre menn. Mannen jeg er samboer og venter barn med nå, er nemlig helt annerledes enn alle andre menn jeg noengang har møtt - han er tvers igjennom snill og god, har en uendelig omsorg for meg og det går ikke an å ikke stole på han. Nå kjenner jeg han jo også selvsagt og vet at han hadde hatt store problemer med å være utro. De andre jeg har vært sammen med eller datet, har vært i en helt annen liga tillitsmessig - alt skulle bare være spennende liksom. Jeg trodde jo at jeg kunne stole på dem også, men forskjellen mellom den og nåværende mann er jo enorm. 

Anonymkode: e0f64...395

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...