Gå til innhold

Lys ute som lyslenke, lyskrans…

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Dere som har enten lyslenke, lyskrans eller lysgirlander ute som går på batteri, lyser de når det blir minus? F.eks., lyser de ved 8-10 minus? Eller slåss de av?

Hos meg er det nå -8 og like kaldt var det i går, og lysene sluknet. :( 

Har også kubbelys i lykten ute, den slokner også.

Er det sånn hos dere også?

Nå spør jeg om kun de som går på batteri og IKKE strøm.

Anonymkode: 7df22...55a

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Dere som har enten lyslenke, lyskrans eller lysgirlander ute som går på batteri, lyser de når det blir minus? F.eks., lyser de ved 8-10 minus? Eller slåss de av?

Hos meg er det nå -8 og like kaldt var det i går, og lysene sluknet. :( 

Har også kubbelys i lykten ute, den slokner også.

Er det sånn hos dere også?

Nå spør jeg om kun de som går på batteri og IKKE strøm.

Batteriene er ikke laget for utendørsbruk, tenker jeg. 

Anonymkode: bd2f7...765

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Fr du til å oppbevare batteripakka innendørs, gjennom et vindu eller dør? Og lysene utenfor. Så ordner det seg nok. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Batteriene er ikke laget for utendørsbruk, tenker jeg. 

Jo, det står «til utebruk» på både lyslenke, krans og girlander. 🤷‍♀️

ts

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Fr du til å oppbevare batteripakka innendørs, gjennom et vindu eller dør? Og lysene utenfor. Så ordner det seg nok. 

Det var et godt tips👌🏻Men har ikke vindu i nærheten eller dør.😞

ts

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

ts

Beklager, jeg burde vært tydeligere. Ikke beregnet for NORSK utebruk. 

Når det er kaldt beveger strømmen i batteriene seg saktere. Litt som at å bruke gass for å koke vann på telttur er en dårlig ide midtvinters. 

AnonymBruker
Skrevet

Flere?

AnonymBruker
Skrevet

Funker fint her, har et led kubbelys som lyser hele vinteren. Men er batteriet dårlig blir det svakere når det er kaldt. Bytt batteri. 

Anonymkode: 1a29b...846

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Funker fint her, har et led kubbelys som lyser hele vinteren. Men er batteriet dårlig blir det svakere når det er kaldt. Bytt batteri. 

Anonymkode: 1a29b...846

Problemet er at når det er litt minus grader så blir batteriet fort tom. Etter 2 dager.

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Problemet er at når det er litt minus grader så blir batteriet fort tom. Etter 2 dager.

Bruk batterilys som kun er påslått 6 timer i døgnet. Slå de på 14.30 så lyser de til 22.30 på kvelden før de slår seg av. Da varer batteriene lengre. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

ts

Lyslenke, krans og girlander er ikke batterier. De går på batteriene vedkommende påpeker ikke kan være ment for minusgrader. De batteriene du har puttet i krans, girlander og lyslenke må tåle det miljøet du har valgt å sette dem i, ellers må du endre miljøet, feks ved å isolere rundt dem.

Anonymkode: 549d5...0d8

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Beklager, jeg burde vært tydeligere. Ikke beregnet for NORSK utebruk. 

Når det er kaldt beveger strømmen i batteriene seg saktere. Litt som at å bruke gass for å koke vann på telttur er en dårlig ide midtvinters. 

Å herregud. Jeg spurte ikke om bildekk men om lyslenke som selges i Norge til utebruk.

AnonymBruker
Skrevet
Linazer skrev (6 timer siden):

Bruk batterilys som kun er påslått 6 timer i døgnet. Slå de på 14.30 så lyser de til 22.30 på kvelden før de slår seg av. Da varer batteriene lengre. 

Takk for et godt tips.👌🏻 Men batteriene vil vel allikevel bli fort tomme selv da de ikke brukes, mtp kulda.?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Å herregud. Jeg spurte ikke om bildekk men om lyslenke som selges i Norge til utebruk.

Og jeg svarte deg om lyslenker som selges i Norge. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Lyslenke, krans og girlander er ikke batterier. De går på batteriene vedkommende påpeker ikke kan være ment for minusgrader. De batteriene du har puttet i krans, girlander og lyslenke må tåle det miljøet du har valgt å sette dem i, ellers må du endre miljøet, feks ved å isolere rundt dem.

Anonymkode: 549d5...0d8

Hvorfor selges det da lyslenker, krans og diverse med batteri dings, hvis det ikke tåler å stå ute i kulda?

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Hvorfor selges det da lyslenker, krans og diverse med batteri dings, hvis det ikke tåler å stå ute i kulda?

Jeg har krans på ytterdøra på batteri. Batteriene varer lenge, selv når det er kaldt.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg lurer på det samme, tenker de fleste lyslenker er laget for sommerkvelder. Jeg ønsker selv nå å kjøpe lyslenke på batteri og ha ute i plommetreet mitt i hagen om vinteren. Gjerne en med litt store lyspærer. Så hvis noen har tips, blir jeg glad 😊 

Anonymkode: 54adc...958

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Fordi det er ikke noe problem så lenge du putter litt penger i ordentlige batterier

Anonymkode: c6bcf...4db

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Fordi det er ikke noe problem så lenge du putter litt penger i ordentlige batterier

Jeg har brukt ordentlige dyre batterier og også brukt de fra Ikea som lades opp, de blir fort tomme allikevel. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Mange som kjeder seg i kveld, ser det ut som. 🤦‍♀️

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...