AnonymBruker Skrevet 15. november #1 Skrevet 15. november Dere som har enten lyslenke, lyskrans eller lysgirlander ute som går på batteri, lyser de når det blir minus? F.eks., lyser de ved 8-10 minus? Eller slåss de av? Hos meg er det nå -8 og like kaldt var det i går, og lysene sluknet. Har også kubbelys i lykten ute, den slokner også. Er det sånn hos dere også? Nå spør jeg om kun de som går på batteri og IKKE strøm. Anonymkode: 7df22...55a
AnonymBruker Skrevet 15. november #2 Skrevet 15. november AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Dere som har enten lyslenke, lyskrans eller lysgirlander ute som går på batteri, lyser de når det blir minus? F.eks., lyser de ved 8-10 minus? Eller slåss de av? Hos meg er det nå -8 og like kaldt var det i går, og lysene sluknet. Har også kubbelys i lykten ute, den slokner også. Er det sånn hos dere også? Nå spør jeg om kun de som går på batteri og IKKE strøm. Anonymkode: 7df22...55a Batteriene er ikke laget for utendørsbruk, tenker jeg. Anonymkode: bd2f7...765 1
AnonymBruker Skrevet 15. november #3 Skrevet 15. november Fr du til å oppbevare batteripakka innendørs, gjennom et vindu eller dør? Og lysene utenfor. Så ordner det seg nok. Anonymkode: bd2f7...765
AnonymBruker Skrevet 15. november #4 Skrevet 15. november AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Batteriene er ikke laget for utendørsbruk, tenker jeg. Anonymkode: bd2f7...765 Jo, det står «til utebruk» på både lyslenke, krans og girlander. 🤷♀️ ts Anonymkode: 7df22...55a
AnonymBruker Skrevet 15. november #5 Skrevet 15. november AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Fr du til å oppbevare batteripakka innendørs, gjennom et vindu eller dør? Og lysene utenfor. Så ordner det seg nok. Anonymkode: bd2f7...765 Det var et godt tips👌🏻Men har ikke vindu i nærheten eller dør.😞 ts Anonymkode: 7df22...55a
AnonymBruker Skrevet 15. november #6 Skrevet 15. november AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jo, det står «til utebruk» på både lyslenke, krans og girlander. 🤷♀️ ts Anonymkode: 7df22...55a Beklager, jeg burde vært tydeligere. Ikke beregnet for NORSK utebruk. Når det er kaldt beveger strømmen i batteriene seg saktere. Litt som at å bruke gass for å koke vann på telttur er en dårlig ide midtvinters. Anonymkode: bd2f7...765
AnonymBruker Skrevet 15. november #8 Skrevet 15. november Funker fint her, har et led kubbelys som lyser hele vinteren. Men er batteriet dårlig blir det svakere når det er kaldt. Bytt batteri. Anonymkode: 1a29b...846 1
AnonymBruker Skrevet 15. november #9 Skrevet 15. november AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Funker fint her, har et led kubbelys som lyser hele vinteren. Men er batteriet dårlig blir det svakere når det er kaldt. Bytt batteri. Anonymkode: 1a29b...846 Problemet er at når det er litt minus grader så blir batteriet fort tom. Etter 2 dager. Anonymkode: 7df22...55a
Linazer Skrevet 15. november #10 Skrevet 15. november AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Problemet er at når det er litt minus grader så blir batteriet fort tom. Etter 2 dager. Anonymkode: 7df22...55a Bruk batterilys som kun er påslått 6 timer i døgnet. Slå de på 14.30 så lyser de til 22.30 på kvelden før de slår seg av. Da varer batteriene lengre. 4
AnonymBruker Skrevet 15. november #11 Skrevet 15. november AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jo, det står «til utebruk» på både lyslenke, krans og girlander. 🤷♀️ ts Anonymkode: 7df22...55a Lyslenke, krans og girlander er ikke batterier. De går på batteriene vedkommende påpeker ikke kan være ment for minusgrader. De batteriene du har puttet i krans, girlander og lyslenke må tåle det miljøet du har valgt å sette dem i, ellers må du endre miljøet, feks ved å isolere rundt dem. Anonymkode: 549d5...0d8
AnonymBruker Skrevet 15. november #12 Skrevet 15. november AnonymBruker skrev (8 timer siden): Beklager, jeg burde vært tydeligere. Ikke beregnet for NORSK utebruk. Når det er kaldt beveger strømmen i batteriene seg saktere. Litt som at å bruke gass for å koke vann på telttur er en dårlig ide midtvinters. Anonymkode: bd2f7...765 Å herregud. Jeg spurte ikke om bildekk men om lyslenke som selges i Norge til utebruk. Anonymkode: 7df22...55a
AnonymBruker Skrevet 15. november #13 Skrevet 15. november Linazer skrev (6 timer siden): Bruk batterilys som kun er påslått 6 timer i døgnet. Slå de på 14.30 så lyser de til 22.30 på kvelden før de slår seg av. Da varer batteriene lengre. Takk for et godt tips.👌🏻 Men batteriene vil vel allikevel bli fort tomme selv da de ikke brukes, mtp kulda.? Anonymkode: 7df22...55a
AnonymBruker Skrevet 15. november #14 Skrevet 15. november AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Å herregud. Jeg spurte ikke om bildekk men om lyslenke som selges i Norge til utebruk. Anonymkode: 7df22...55a Og jeg svarte deg om lyslenker som selges i Norge. Anonymkode: bd2f7...765
AnonymBruker Skrevet 15. november #15 Skrevet 15. november AnonymBruker skrev (5 timer siden): Lyslenke, krans og girlander er ikke batterier. De går på batteriene vedkommende påpeker ikke kan være ment for minusgrader. De batteriene du har puttet i krans, girlander og lyslenke må tåle det miljøet du har valgt å sette dem i, ellers må du endre miljøet, feks ved å isolere rundt dem. Anonymkode: 549d5...0d8 Hvorfor selges det da lyslenker, krans og diverse med batteri dings, hvis det ikke tåler å stå ute i kulda? Anonymkode: 7df22...55a
Linazer Skrevet 15. november #16 Skrevet 15. november AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Hvorfor selges det da lyslenker, krans og diverse med batteri dings, hvis det ikke tåler å stå ute i kulda? Anonymkode: 7df22...55a Jeg har krans på ytterdøra på batteri. Batteriene varer lenge, selv når det er kaldt. 1
AnonymBruker Skrevet 15. november #17 Skrevet 15. november Jeg lurer på det samme, tenker de fleste lyslenker er laget for sommerkvelder. Jeg ønsker selv nå å kjøpe lyslenke på batteri og ha ute i plommetreet mitt i hagen om vinteren. Gjerne en med litt store lyspærer. Så hvis noen har tips, blir jeg glad 😊 Anonymkode: 54adc...958
AnonymBruker Skrevet 15. november #18 Skrevet 15. november AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Hvorfor selges det da lyslenker, krans og diverse med batteri dings, hvis det ikke tåler å stå ute i kulda? Anonymkode: 7df22...55a Fordi det er ikke noe problem så lenge du putter litt penger i ordentlige batterier Anonymkode: c6bcf...4db
AnonymBruker Skrevet 15. november #19 Skrevet 15. november AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Fordi det er ikke noe problem så lenge du putter litt penger i ordentlige batterier Anonymkode: c6bcf...4db Jeg har brukt ordentlige dyre batterier og også brukt de fra Ikea som lades opp, de blir fort tomme allikevel. Anonymkode: 7df22...55a
Sen ve ben Skrevet 15. november #20 Skrevet 15. november AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Fordi det er ikke noe problem så lenge du putter litt penger i ordentlige batterier Anonymkode: c6bcf...4db Mange som kjeder seg i kveld, ser det ut som. 🤦♀️
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå