Gå til innhold

Kan unge i dag sette pris på Mot i Brøstet og Karl & Co?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Samme her. Jeg er født tidlig på 60-tallet, og orket ikke se hverken Karl&Co eller Mot i brøstet. Mine foreldre (født under krigen) elsket både Karl&Co og Mot i brøstet. 

Jeg ler av Fleksnes og Harald Heide Steen, selv om disse er laget mye tidligere. 

Anonymkode: 4862a...46c

Fleksnes og Harald Heide Steen ligger i en helt annen divisjon med tanke på kvaliteten i materialet.

Nowayback skrev (1 minutt siden):

Dette var negativt fra folk.

Ja, det er enkel humor, men livet VAR enkelt på 90-tallet. Vi trengte ikke så mye for å le. Dagens deprimerte generasjon og verden trenger mer for å finne frem latteren. Den sitter ikke like løst som tidligere.

Elsker seriene, ser dem med jevne mellomrom.

Problemet er at selv i en tid der livet var enklere, kunne humoren fortsatt være god, noe man ser i britiske serier som "Fawlty Towers" eller norske Brødrene Dal/KLM, som både jeg og mange andre barn satte stor pris på den gangen dette gikk på TV.

Kvalitetsmessig er en serie som Mot i brøstet lysår unna dette, akkurat som det er forskjell på en konsert med Pink Floyd og en bygdefest med fele og trekkspill.

Anonymkode: 9311d...3d5

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
Nowayback skrev (21 minutter siden):

Dette var negativt fra folk.

Ja, det er enkel humor, men livet VAR enkelt på 90-tallet. Vi trengte ikke så mye for å le. Dagens deprimerte generasjon og verden trenger mer for å finne frem latteren. Den sitter ikke like løst som tidligere.

Elsker seriene, ser dem med jevne mellomrom.

Snakk for deg sjøl, kjenner få som var SÅ enkle på 90-tallet! Født i -75, og dette var så lavmål som det kunne bli for meg og jevnaldrende. Serieskaper Tore Ryen hadde vært i Junaiten og sett på idiothumoren der, han tok det med hjem og i Norge ble nye kanaler og nye programmer ukritisk hyllet omtrent like fortjent som keiserens nye klær på den tiden. Lavpannet, harry trailer trash er gjort mye bedre i andre serier.

Anonymkode: db86e...64a

• Nyttig 3
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Snakk for deg sjøl, kjenner få som var SÅ enkle på 90-tallet! Født i -75, og dette var så lavmål som det kunne bli for meg og jevnaldrende. Serieskaper Tore Ryen hadde vært i Junaiten og sett på idiothumoren der, han tok det med hjem og i Norge ble nye kanaler og nye programmer ukritisk hyllet omtrent like fortjent som keiserens nye klær på den tiden. Lavpannet, harry trailer trash er gjort mye bedre i andre serier.

Anonymkode: db86e...64a

Jeg er glad for at jeg både kan sette pris på enkel humor som Mot i Brøstet og annen humor. Ingenting er feil, det er bare ditt tap hvis du er så gammel og kjedelig.

Hvordan kan man ikke le av når Karl (Nils Vogt) kjøper widescreen TV og sier "nå kan vi få med oss hele Kristen Gislefoss"?😂Fordi feite folk blir såret av det? Det er jo episk humor.

Eller når Nils (Sven Nordin) hermer etter Siri Kalvig (værdame på tv 2 som han liker) og sier at "det kan komme en lokal skvett her og der"?😂

Det er en grunn til at det var populært. 

Endret av Nowayback
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Absolutt.

Jeg er født i 1998. Så litt på det som barn. Og som ung voksen (20-ish) så jeg mye på Karl og Co og synes det var herlig og koselig.

Anonymkode: a90b1...8bf

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Nowayback skrev (29 minutter siden):

Jeg er glad for at jeg både kan sette pris på enkel humor som Mot i Brøstet og annen humor. Ingenting er feil, det er bare ditt tap hvis du er så gammel og kjedelig.

Hvordan kan man ikke le av når Karl (Nils Vogt) kjøper widescreen TV og sier "nå kan vi få med oss hele Kristen Gislefoss"?😂Fordi feite folk blir såret av det? Det er jo episk humor.

Eller når Nils (Sven Nordin) hermer etter Siri Kalvig (værdame på tv 2 som han liker) og sier at "det kan komme en lokal skvett her og der"?😂

Dette er simpel platt "humor". Bare dumt og umorsomt.

Anonymkode: 813b6...3b6

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Nowayback skrev (32 minutter siden):

Når ble popularitet løftet fram som et meningsfullt mål på kvalitet? Det er en merkverdig sammenblanding av konsepter: at det som er mest synlig, mest delt eller mest likt automatisk skulle være det beste.

Anonymkode: 813b6...3b6

Skrevet
FORFAR skrev (På 16.11.2025 den 0.47):

Jeg kan fremdeles le av Fleksnes, men av Karl & Co? Humoren tiltalte meg ikke på 90-tallet og heller ikke nå.

Ungdommen vil nok mest sannsynlig ikke le av noen av dem.

Og jeg ler av Karl og co og Mot i brøstet 😄 

Men Fleksnes? Trekker ikke litt på smilebåndet. Synes ikke den serien er morsom i det hele tatt. 

Jeg er født i 1979. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Mot i Brystet hadde jo ganske plump og svak humor da det gikk også og tror ikke det har blitt bedre med årene. Ok, jeg kan medgi at Karls sinneanfall var litt morsomme, men ellers ikke noe jeg gadd å bruke så mange minutter på.

Anonymkode: 1d034...6dc

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er født i 92, og vokste opp med dette på tv. Her går begge seriene på repeat, når noe bare skal være i bakgrunnen, og av og til setter man seg og ser litt også. Det er fremdeles morsomt den dag i dag, og ungene mine  som er mellom 5 og 9 år har også fått det med seg i bakgrunnen..

Anonymkode: 3b071...79d

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg er født i 92, og vokste opp med dette på tv. Her går begge seriene på repeat, når noe bare skal være i bakgrunnen, og av og til setter man seg og ser litt også. Det er fremdeles morsomt den dag i dag, og ungene mine  som er mellom 5 og 9 år har også fått det med seg i bakgrunnen..

Må bare legge til at forøvrig så syntes barna at det var skikkelig gøy å se "Karl" (Nils Vogt) i levende live i Sound of music forestillingen i Bergen i høst. Så han har satt sine spor 🤭

AnonymBruker
Skrevet

Guttungen på 10 år liker å se Mot i brøstet ☺️

Anonymkode: a0b06...fc6

AnonymBruker
Skrevet
Nowayback skrev (2 timer siden):

🤣👍😂🤣

Anonymkode: d3963...276

• Liker 1
Skrevet

Jeg elsker mot i brøstet. Første gang jeg så på det var jeg vel 13–14 år. Nå er jeg 28, og jeg elsker det fortsatt. 😍

Skrevet
monican94 skrev (På 15.11.2025 den 0.28):

nei

Jo

Anonymkode: 8c5ca...6fd

Skrevet

Jeg unner ingen å måtte lide seg gjennom Karl & Co eller mot i brøstet for den saks skyld. Å si at dette er humor er å ha en utrolig lav standard, synes du kanskje at Will Ferrell er morsom også?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...