Nevian Skrevet lørdag kl. 00:11 #21 Skrevet lørdag kl. 00:11 Som 79-modell syntes jeg disse seriene hadde noen artige poeng her og der, men i hovedsak opplevde jeg seriene å være i overkant enkle. Man kunne liksom lukte en punchline et kvarter før den kom. Foreldrene mine derimot - de lo seg skakk. Så nei, jeg tror ikke ungdom i dag ville fått noe ut av dem. 1
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 00:12 #22 Skrevet lørdag kl. 00:12 AnonymBruker skrev (57 minutter siden): Jeg er født i 1981 og husker jeg krympet meg av flauhet når den serien gikk på tv. Bert bert. Gud så teit Anonymkode: ed4b4...8fd Helt enig! Direkte søppel humor. Anonymkode: fa895...661 1
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 00:24 #23 Skrevet lørdag kl. 00:24 Jeg digga begge seriene Og spesielt mot i brøstet 😂 Kan se det og flire enda den dag i dag ! Trodde flere her inne kom til å svare at de likte det 😅 Men veldig mange som skriver her at de overhodet ikke syntes det er noe å se på🤪 Regner bare med at dagens ungdom neppe ville likt det ,når ikke folk som er født mellom ca 76 og 86 liker det engang! Men så er dette KG da og er en liten andel folk i forhold til hele Norge som eksempel ?! Kan hende det er mange som digger det! 😄 Anonymkode: d3963...276
FORFAR Skrevet lørdag kl. 23:47 #24 Skrevet lørdag kl. 23:47 (endret) Jeg kan fremdeles le av Fleksnes, men av Karl & Co? Humoren tiltalte meg ikke på 90-tallet og heller ikke nå. Ungdommen vil nok mest sannsynlig ikke le av noen av dem. Endret lørdag kl. 23:50 av FORFAR
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #25 Skrevet 16 timer siden Vet ikke om jeg er så ung lenger (28), men jeg vokste opp med begge deler, og liker begge veldig godt. Anonymkode: 660a9...ef1
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #26 Skrevet 16 timer siden FORFAR skrev (9 timer siden): Jeg kan fremdeles le av Fleksnes, men av Karl & Co? Humoren tiltalte meg ikke på 90-tallet og heller ikke nå. Ungdommen vil nok mest sannsynlig ikke le av noen av dem. Samme her. Jeg er født tidlig på 60-tallet, og orket ikke se hverken Karl&Co eller Mot i brøstet. Mine foreldre (født under krigen) elsket både Karl&Co og Mot i brøstet. Jeg ler av Fleksnes og Harald Heide Steen, selv om disse er laget mye tidligere. Anonymkode: 4862a...46c 2
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #27 Skrevet 16 timer siden Jeg er ikke ung, men Mot i brøstet og Karl & Co har aldri fenget, men foreldra mine digget de seriene. Jeg syns bare det var skikkelig teit. Har aldri hatt det på så vet ikke hva ungene (36, 28, 20) syns. Jeg liker humor som KLM, Dizzie Tunes, Hege Schøyen osv - er det revyhumor det kan kalles kanskje? Anonymkode: 85c18...47c 1
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #28 Skrevet 16 timer siden Ungene mine elsker dette, vi har sett på alt av gamle komedier og de elsker det. Anonymkode: e050f...e3b
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #29 Skrevet 14 timer siden Var vel 8-9 år da det kom og jeg har aldri likt det. Jeg elsket TV, slukte alt og det gikk jo ikke noe særlig på TV (vi hadde ikke mange kanaler), men akkurat det likte jeg ikke noe særlig.. kunne strekke meg til å le litt av sinneutbruddene til Karl noen ganger. Folk har jo forskjellig humor da, også den gang så var det noen som likte det og andre som hatet det. Det var jo litt sånn harry, ble sett ned på. Er jo en del av 90tallshumoren som ikke står seg i dag da, vil nå anta den finnes der også (uten å være ekspert). Den har ikke bare tapt seg fordi vi liksom er så woke nå, men de der tropene med at det er flaut å bli tatt for å være homo, eller at kjerringa bare maser og vil aldri pule, er ikke noe folk klasker seg på låret og ler like høyt av lengre. Ikke fordi man er støtt men fordi det høres helt platt ut i dagens unge ører. Anonymkode: 06b35...936 1
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #30 Skrevet 11 timer siden Jeg er født i 88, og digget Mot i Brøstet både da det kom og nå i dag - det er min «comfort» serie er jeg syk for eks. Karl og Co traff ikke like godt, men min far digget det. Har ingen barn, men jeg tror ikke noe av det hadde truffet dem noe særlig i dag. Anonymkode: c9dc5...0e4
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #31 Skrevet 4 timer siden Syntes Karl og co er bedre enn mot i brøstet.Jeg liker på kanten humor.I dag kan man bare le av bæsj og tiss nesten.Finnes ikke noe god humor lenger desverre. Anonymkode: dc325...2ca
Ramsay Street Skrevet 3 timer siden #32 Skrevet 3 timer siden Født i 1981 og likte begge seriene. Helt fantastiske! Nå har jeg ikke barn selv og omgås heller ingen for øvrig. Men for barn/ungdom flest i dag heller jeg mot at disse to seriene ikke ville falle særlig i smak.
Ulla Ullsokk Skrevet 3 timer siden #33 Skrevet 3 timer siden Syntes det var elendig selv da jeg var ung, sønnen min elsker humor og hadde hatet dette.
Natttåke Skrevet 3 timer siden #34 Skrevet 3 timer siden Våre barn ikke, men de elska fredriksons fabrikk. Jeg ble overrasket. 1
Laraa Skrevet 3 timer siden #35 Skrevet 3 timer siden (endret) RedBull91 skrev (På 15.11.2025 den 0.16): Karl og co hadde jo et par spøker om Clinton. Da må man nesten kjenne til skandalen for å skjønne spøken. Jeg tror ikke de heller forstår spøkene som spiller på sex 😂 Det er vel også en episode der det ryktes om at Karl er homofil. Det hadde ikke gått i dag. Den med homsebrynja. Jeg tenkte på da jeg så det igjen i fjor, at det hadde aldri gått i dag 🤣 Endret 3 timer siden av Laraa
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #36 Skrevet 3 timer siden Det betviler jeg sterkt. De finnes ikke relevante i dagens klima. Hatet dem da de gikk og jeg orker ikke se det på nytt. Ingen barn. Anonymkode: e9ac4...6a1
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #37 Skrevet 3 timer siden Barn som er vokst opp med disse seriene elsker det gjerne utifra det jeg har sett, men ikke de som i dag blir introdusert til det som ungdommer. Anonymkode: 9d660...97e 1
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #38 Skrevet 1 time siden 70-modell her. Syntes begge seriene var forferdelig dårlige. Koste meg heller med Lille Lørdag og Åpen Post. Parodien på Trygdekontoret var bra da. Anonymkode: 813b6...3b6 1
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #39 Skrevet 1 time siden Hvis dagens unge hadde sett på dette som morsomt, ville virkelig alt håp være ute for den oppvoksende generasjon. Humoren er like slagkraftig som smaken i kamferdropsene man fikk da man som barn var på besøk hos eldre folk; de ga jo det de hadde i skapet, men som barn kunne man ikke begripe at noen faktisk kunne kjøpe dette når godtebutikken hadde så mye annet å by på. Anonymkode: 9311d...3d5
Nowayback Skrevet 1 time siden #40 Skrevet 1 time siden Dette var negativt fra folk. Ja, det er enkel humor, men livet VAR enkelt på 90-tallet. Vi trengte ikke så mye for å le. Dagens deprimerte generasjon og verden trenger mer for å finne frem latteren. Den sitter ikke like løst som tidligere. Elsker seriene, ser dem med jevne mellomrom. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå