AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #1 Skrevet 6 timer siden Jeg som er født i 86 elsket dette som barn. Syns den dag i dag at humoren er fantastisk, i alle fall deler av den. Det er jo mye fjas også. Men hva med de yngre som ikke så dette på tv på 90-tallet. Liker dere disse seriene? Syns jo humoren er ganske tidløs, selv om enkelte ting kanskje ikke er innafor i dag, f.eks seksuell humor. De kommenterer jo f.eks værdamenes kropper etc.. Anonymkode: 34b6e...f9d
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #2 Skrevet 5 timer siden Jeg tror ikke unge i dag kommer til å synes dette er særlig morsomt. Ikke fordi det er «krenkende», men fordi de rett og slett ikke har samme referanser og derfor ikke kan relatere til humoren slik tidligere generasjoner kunne. Humor fungerer best når man kjenner igjen virkeligheten den spiller på. Du som er født i 1986 ville for eksempel neppe le like mye av humoren til noen som er født i 1946 – og på samme måte vil dagens unge ofte oppleve Mot i Brøstet og Karl & Co som mindre relevante. Anonymkode: cda24...401 3 2
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #3 Skrevet 5 timer siden Jeg er født i 1981 og husker jeg krympet meg av flauhet når den serien gikk på tv. Bert bert. Gud så teit Anonymkode: ed4b4...8fd 2 6
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #4 Skrevet 5 timer siden Jeg er født i 84 og synes det var helt jævlig, mer dumt enn morsomt. Folk som satt og lo så det grein av dette var ikke akkurat min type mennesker. Fikk helt makk av det der. Anonymkode: 3b307...559 1 5
Omine Skrevet 5 timer siden #5 Skrevet 5 timer siden Husker jeg likte begge seriene. Men tror ikke at neste generasjon hadde satt like stor pris på seriene som før. I gamle dager var det heller ikke noe annet å se på. De unge i dag har mye mere å velge mellom. 1
Omine Skrevet 5 timer siden #6 Skrevet 5 timer siden Jeg lo ikke av noen av seriene men kjekk tidsfordriv.
RedBull91 Skrevet 5 timer siden #7 Skrevet 5 timer siden (endret) Karl og co hadde jo et par spøker om Clinton. Da må man nesten kjenne til skandalen for å skjønne spøken. Jeg tror ikke de heller forstår spøkene som spiller på sex 😂 Det er vel også en episode der det ryktes om at Karl er homofil. Det hadde ikke gått i dag. Endret 5 timer siden av RedBull91
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #8 Skrevet 5 timer siden Min 17-åring synes det er gørrkjedelig. Jeg som er født i 1988 synes jo begge disse seriene er kjempemorsomme, da! Anonymkode: 5e71b...df7
Capazitet Skrevet 5 timer siden #9 Skrevet 5 timer siden Tvilar på at det fengar for dagens unge, men kanskje enkelte?
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #10 Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (50 minutter siden): Jeg som er født i 86 elsket dette som barn. Syns den dag i dag at humoren er fantastisk, i alle fall deler av den. Det er jo mye fjas også. Men hva med de yngre som ikke så dette på tv på 90-tallet. Liker dere disse seriene? Syns jo humoren er ganske tidløs, selv om enkelte ting kanskje ikke er innafor i dag, f.eks seksuell humor. De kommenterer jo f.eks værdamenes kropper etc.. Anonymkode: 34b6e...f9d Humoren er ikke ganske tidløs. Humor er en refleksjon av samfunnet den eksisterer i. Humor er samfunnskritisk, reflekterende og provoserende. Når samfunnet endres glir humoren gradvis over i ikke-morsom og videre i «ikke egentlig gjenkjennelig som humor». Ta Shakespeare. Flere av hans humoristiske fremstøt kommenterer samfunnsfenomener vi ikke lengre aner eksisterte. De fleste som leser «Munch Ado about nothing» aner ikke at selve tittelen er en (rimelig formidabel) pun. Og som en født på 1980-tallet: dette var humor for foreldregenerasjonen. Det var ikke noe folk under 30 så på med glede i mine omgivelser. Anonymkode: ab41b...842 3
RedBull91 Skrevet 5 timer siden #11 Skrevet 5 timer siden (endret) AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Min 17-åring synes det er gørrkjedelig. Jeg som er født i 1988 synes jo begge disse seriene er kjempemorsomme, da! Anonymkode: 5e71b...df7 Fikk du barn da du var 17? Endret 5 timer siden av RedBull91
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #12 Skrevet 5 timer siden Likte Hos Martin best jeg. Født i 92 Anonymkode: fc255...133
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #14 Skrevet 5 timer siden Jeg er født i 77, men synes begge disse seriene var bare greit tidsfordriv. Vi hadde jo bare to TV-kanaler hjemme hos oss i den tida, så det ble slukt en del middelmådig underholdning bare fordi jeg kjedet meg. Disse seriene var i den kategorien. Allerede på 90-tallet føltes de litt utdatert, litt sånn krampaktig "nå har vi det morro, dere!". Tviler på dagens generasjon ser noe i disse seriene. Anonymkode: 0179d...32d
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #15 Skrevet 5 timer siden Født i 84 og mener dette er ren idioti, det var det den gang da og det er iallefall det nå. Rorbua humor som skaper pute tv og en sitter å krymper seg i pinlig flauhet over at noe så dårlig noensinne har blitt laget. Men uavhengig av at vi tydeligvis har forskjellig humor ts så for å svare på det du spør om. Nei dagens generasjon setter ikke "pris" på dette normalt sett, ikke fordi humoren er ikke-eksisterende men fordi vi lever i en annen tid, en annen kultur og med andre referanser. Barn i dag liker andre adventskalendere på tv enn jul i Skomakergata f.eks, det er nettopp det samme. Vi mener ofte det vi så på før er tidløst enten det er jul i Skomakergata, the julekalender, mot i brøstet, rorbua eller andre ting men det er ikke det. Anonymkode: 1b2ca...4a1 1 1
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #16 Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg er født i 77, men synes begge disse seriene var bare greit tidsfordriv. Vi hadde jo bare to TV-kanaler hjemme hos oss i den tida, så det ble slukt en del middelmådig underholdning bare fordi jeg kjedet meg. Disse seriene var i den kategorien. Allerede på 90-tallet føltes de litt utdatert, litt sånn krampaktig "nå har vi det morro, dere!". Tviler på dagens generasjon ser noe i disse seriene. Anonymkode: 0179d...32d Rettelse; da Karl & co gikk på TV, hadde vi fått TVNorge også, så da hadde vi tre kanaler. Da jeg noen år senere flyttet til et sted med kabel-TV, ble denne typen serier valgt bort. Det var i overkant mye boomer-humor Anonymkode: 0179d...32d
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #17 Skrevet 5 timer siden Født i 1976. Alltid syns at begge de seriene er elendige. Ungene mine ville ikke orket 5 minutter. Anonymkode: 1b17e...b90 2
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #19 Skrevet 4 timer siden Sven Nordin som "kul ungdom"... Uff. Anonymkode: 0179d...32d
RedBull91 Skrevet 4 timer siden #20 Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Sven Nordin som "kul ungdom"... Uff. Anonymkode: 0179d...32d Ungdom? Han var over 30 i mot i brøstet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå