Gå til innhold

Hvordan kan jeg se hvor mange mobiler som befinner seg i huset mitt akkurat nå? Telenor Wifi

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror kjæresten min har en hemmelig mobil for jeg hørte at den pep. Han benekter det, men reagerte på en rar måte.

Jeg vil sjekke om den er tilkoblet Wifi, men inne på Telenors nettside kommer det opp en lang liste, også enheter jeg vet at ikke er i huset nå. Hvordan sorterer jeg så jeg kun ser mobiler som er tilkoblet wifi akkurat nå?  

Er det mulig for meg (som eier av wifi) å få opp navn, modell eller noe sånt på den hemmelige mobilen? F.eks. «Martins iphone». 

Anonymkode: a1d35...d09

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg tror kjæresten min har en hemmelig mobil for jeg hørte at den pep. Han benekter det, men reagerte på en rar måte.

Jeg vil sjekke om den er tilkoblet Wifi, men inne på Telenors nettside kommer det opp en lang liste, også enheter jeg vet at ikke er i huset nå. Hvordan sorterer jeg så jeg kun ser mobiler som er tilkoblet wifi akkurat nå?  

Er det mulig for meg (som eier av wifi) å få opp navn, modell eller noe sånt på den hemmelige mobilen? F.eks. «Martins iphone». 

Den tryggheten du søker vil du ikke finne der. Anbefaler deg å snakke med han om dette.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Eller med Telenor.

Anonymkode: 259bf...369

Skrevet

Jeg ville også reagert på en rart måte hvis noen hadde beskyldt meg for å ha en hemmelig mobil.

Hvorfor tror du han har det?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Grønnsaksvaffel skrev (Akkurat nå):

Jeg ville også reagert på en rart måte hvis noen hadde beskyldt meg for å ha en hemmelig mobil.

Hvorfor tror du han har det?

Pleier baggen din å spille av meldingslyd når det ikke ligger en mobil oppi der? 

• Liker 2
  • Hjerte 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Pleier baggen din å spille av meldingslyd når det ikke ligger en mobil oppi der? 

Jeg har ikke bag.

Hvis han er så dum at han ikke klarer å skjule en hemmelig mobil bør han ikke formere seg.

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Min kan gjøre det. Uten mobil oppi.

AnonymBruker
Skrevet

Han produserer meth og gjemmer den ekstra telefonen i sisterna på toaletter.

Du må bare forberede deg på å lyve til søstra di om at han har et gambling problem og system han har tjent noen millioner på.

Anonymkode: b2793...631

• Liker 1
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Er det ingen datakyndige her som kan hjelpe meg? 

Skrevet

Er det ingen datakyndige her som kan hjelpe meg? 

Jeg er datakyndig.

Og svaret du leter etter finner du ikke der.

• Liker 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
skeiv-ostepop skrev (17 minutter siden):

Jeg er datakyndig.

Og svaret du leter etter finner du ikke der.

Jeg vet jo at det er mulig å få opp en liste over alle mobiler som er koblet til wifi i huset mitt. Det jeg spør om hjelp til er hvordan jeg kan sortere bort de som ikke er i huset nå. Og så lurer jeg på hvordan jeg kan få opp informasjon om den enkelte enheten.  
Alt dette var mulig på den gamle routeren, men jeg kjenner ikke Telenor godt nok enda til å vite hvor jeg skal trykke. 

Skrevet

Jeg vet jo at det er mulig å få opp en liste over alle mobiler som er koblet til wifi i huset mitt. Det jeg spør om hjelp til er hvordan jeg kan sortere bort de som ikke er i huset nå. Og så lurer jeg på hvordan jeg kan få opp informasjon om den enkelte enheten.  
Alt dette var mulig på den gamle routeren, men jeg kjenner ikke Telenor godt nok enda til å vite hvor jeg skal trykke. 

Jeg kan ikke alle routerene til Telenor. Så det konkrete spørsmålet bør du ta med Telenor - eller begynne med å opplyse om hvilken router du har. Kanskje noen har lik kan hjelpe deg med den konkrete. Det er heller ingen selvfølge at ruteren du har støtter det å vise så mye informasjon om hvilken mobil/enhet som er koblet til.

Problemet her overser du egentlig.

Dersom han er utro er han jo bare dum om han kobler den til wifi hjemme. Sannsynligheten for at du finner telefonen der er lik 0. Spesielt etter at du nå har spurt han om telefonen og han nekter.

Han trenger heller ikke egen telefon for å være utro. Eller bruke telefon i det hele tatt. Så dersom du faktisk er redd for at han er utro så kan han være det helt uten at du finner ut av det.

Om du finner den listen hos Telenor - og du kjenner igjen alle enheter på listen - hva vet du ut fra det? Ingenting. Hva om du finner ei liste med en enhet du ikke kjenner igjen - skal du spørre han? Vet han?

Derfor sier jeg at svaret du søker ikke vil finnes der du leter. Du finner det hos han. Og kun hos han.

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er jo ikke sikkert den er koblet på wifi, kanskje kun mobilnett. Og da er du like langt. 

Anonymkode: 2e756...096

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Sjømann?

Anonymkode: 14ec7...ddd

AnonymBruker
Skrevet

Har du en gammel radio? De FM radioene? De laget lyder og og hadde forstyrrelser når det kom melding eller telefon til mobilen, det spraket i høyttalerne. Hvis du finner en sånn så sett den der en plass, går den plutselig amok uten at deres telefon piper eller gir lyd så vet du at det er en telefon til

Anonymkode: 946d2...7db

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Har du en gammel radio? De FM radioene? De laget lyder og og hadde forstyrrelser når det kom melding eller telefon til mobilen, det spraket i høyttalerne. Hvis du finner en sånn så sett den der en plass, går den plutselig amok uten at deres telefon piper eller gir lyd så vet du at det er en telefon til

Og den mobilen kan være en PC med mobilt modem innebygget, nettbrett, alarmsentral, medisinsk utstyr +++.

AnonymBruker
Skrevet
skeiv-ostepop skrev (Akkurat nå):

Og den mobilen kan være en PC med mobilt modem innebygget, nettbrett, alarmsentral, medisinsk utstyr +++.

Ja de får se da. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

Det er jo ikke sikkert den er koblet på wifi, kanskje kun mobilnett. Og da er du like langt. 

Anonymkode: 2e756...096

Så gjerrig som han er så er jeg nesten sikker på at den var koblet til wifi.

skeiv-ostepop skrev (57 minutter siden):

Derfor sier jeg at svaret du søker ikke vil finnes der du leter. Du finner det hos han. Og kun hos han.

Som jeg skrev i HI, han benekter det og nekter å snakke om det. Jeg ba dere om hjelp fordi jeg tenkte at om jeg kunne vise ham listen over tilkoblede mobiler så kunne han jo ikke lyve seg unna. Men i stedet for å hjelpe meg så har dere bare ledd av saken. 

AnonymBruker
Skrevet

Mener du kan logge deg inn på selve ruteren gjennom det selskapet dere tilhører for så å få tilgang til hjernen bak nettet deres. Tror jeg hadde prøvd det, user name og alt det pleier å stå bak på routeren.

Mange måter å finne utav alt på men bare det at du føler du må dette viser vel at han ikke er mannen for deg lenge, uavhengig av om han ligger rundt eller ikke.

Anonymkode: 29de8...eaf

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Det fungerer ikke i dag, det var en greie med det gamle 2g-mobilnettet. Begynner å bli noen år siden.

Til ts: Du kan logge deg inn på de aller fleste routere og se både hvilke enheter som har vært koblet på nylig, og hvilke enheter som er koblet opp akkurat på det tidspunktet. Dette gjelder de aller fleste, også routere fra f.eks. Telenor, Telia/Get og Altibox.

Du vil finne enhetsnavn og produsent (dvs: du får opp MAC-adressen, som forteller deg hvilken produsent det er). Du kan kaste ut enheten fra nettet, og du kan blokkere den gjennom MAC-filtrering). Det er alt.

Uten å vite om du har en Mac eller Windows PC, og uten å vite hvilken router du har så er det litt for tungvint å gi noen videre oppskrift her.

Men du/dere har vel kanskje en utfordring som dere bør forsøke å løse på annet vis...

Anonymkode: 34c87...7fe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...