Gå til innhold

Jeg sa det ikke ble eventyr, samboer lot de få høre likevel

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har to unger som skulle pusse tennene, men nekta å legge fra seg lekene. Jeg sa at om dere ikke kommdr nå, så får dere ikke se noe - for da blir det for sent

Etter mye styring så bærer jeg de med ned på badet. De spør om de kan få høre eventyr og jeg sier at nei, dere kom ikke når dere skulle, og det var avtalen.

Ene barnet blir sur og sint, hyler og samboer legger seg til slutt mellom de og setter på eventyr. 

Altså? Følte meg bare pissa på og ikke respektert

Anonymkode: 26dd5...cb9

• Hjerte 3
  • Nyttig 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Men….

Du er ikke litt vel hissig nå?

De er barn, og dette er helt normalt. Herlighet.

• Liker 14
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Stakkars mann. Sure unger og sur kjerring. 

Anonymkode: f86e6...f6a

• Liker 12
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Ånei! Unger som hører på et eventyr. Så farlig ...

Anonymkode: b774e...d4f

• Liker 4
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er dårlig gjort når du har satt en konsekvens. Da burde han ha støttet deg og gjerne ha overtatt leggingen siden den hadde låst seg litt, men ikke gått mot det du hadde sagt.

Anonymkode: 53f91...7db

• Liker 9
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Enig, stakkars mann

Anonymkode: 119c3...40b

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvor mange ganger gjør vi motsatt av mannen? Nei noen kamper må vi bare unngå. Dette er en kamp du ikke trenger å ta. 

Anonymkode: 0898f...be0

• Liker 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Ånei! Unger som hører på et eventyr. Så farlig ...

Anonymkode: b774e...d4f

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

AprilLudgate skrev (10 minutter siden):

Men….

Du er ikke litt vel hissig nå?

De er barn, og dette er helt normalt. Herlighet.

Mdn hvorfor gå i mot det den andre har sagt?

Ikke rart det blir hyling og skriking, når pappa kommer og gjør som de vil likevel..

Handler ikke om at det kun er evwntyr, handler om respekt for hva den andre har sagt?

• Liker 4
  • Nyttig 8
AnonymBruker
Skrevet

Det er fredag, la de nå høre et eventyr.

Anonymkode: d2b98...a66

• Nyttig 2
Skrevet

Uheldig timing av kjærlighet til mine barn er ikke en fight jeg ville giddet å ta. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Nei herlighet, setter den ene forelderen en konsekvens så skal man samarbeide om å følge opp. Så får man heller ta en prat etter at barna har sovnet om hvilke ting vi gjør neste gang det blir trøbbel! 

Jeg og min mann er ikke alltid enige, men om den ene sier noe så gjør vi i hvertfall sånn og sånn denne gangen og så finner vi en bedre løsning sammen!

Anonymkode: 3ff72...2b7

• Liker 1
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Du lager konsekvenser som bare lager enda mer styr. Leggerutiner er viktig for barn. Kanskje slutte med truslene? Det er helt vanlig at barn somler ved leggetid og ikke vil avslutte leken. 

Du avklarte vel ikke med far at dette skulle være en konsekvens? Du har vel ikke vetorett?

Anonymkode: b43f8...d27

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Ingen av dere løste dette på en god måte.

Mest enig med mannen.

Anonymkode: daa53...f41

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Du lager konsekvenser som bare lager enda mer styr. Leggerutiner er viktig for barn. Kanskje slutte med truslene? Det er helt vanlig at barn somler ved leggetid og ikke vil avslutte leken. 

Du avklarte vel ikke med far at dette skulle være en konsekvens? Du har vel ikke vetorett?

Man kan ikke gjøre avtaler på alt man skal gjøre i forkant. Å ikke bli lest eventyr for etter å ha ikke gjort som man skulle er en passende konsekvens for et barn. At den andre part driter i det er rett og slett dårlig gjort. 

Da får man heller gjøre en avtale etterpå, dersom man mener at man er uenig med den andre parten. Dette her var skikkelig lite modent av far rett og slett. 

Anonymkode: 33b12...bb8

• Liker 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ingen av dere løste dette på en god måte.

Mest enig med mannen.

Anonymkode: daa53...f41

Hvorfor er du enig med far?

Eller er det bare morsomt å gjøre trådstarter sur?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
snillOnkel skrev (5 minutter siden):

Uheldig timing av kjærlighet til mine barn er ikke en fight jeg ville giddet å ta. 

Jeg lå jo sammen med de etter jeg hadde sagt natta - helt til samboer fant frem eventyr og begge barna løp til han. 

TS 

• Liker 2
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Man kan ikke gjøre avtaler på alt man skal gjøre i forkant. Å ikke bli lest eventyr for etter å ha ikke gjort som man skulle er en passende konsekvens for et barn. At den andre part driter i det er rett og slett dårlig gjort. 

Da får man heller gjøre en avtale etterpå, dersom man mener at man er uenig med den andre parten. Dette her var skikkelig lite modent av far rett og slett. 

Ikke enig. Å bli lest for er ofte en støtte barn trenger inn i søvnen. Å bli fratatt dette vil som regel bare lage mer gråt/uro og en vanskelig leggesituasjon.

• Liker 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Har to unger som skulle pusse tennene, men nekta å legge fra seg lekene. Jeg sa at om dere ikke kommdr nå, så får dere ikke se noe - for da blir det for sent

Etter mye styring så bærer jeg de med ned på badet. De spør om de kan få høre eventyr og jeg sier at nei, dere kom ikke når dere skulle, og det var avtalen.

Ene barnet blir sur og sint, hyler og samboer legger seg til slutt mellom de og setter på eventyr. 

Altså? Følte meg bare pissa på og ikke respektert

Hva blir det neste for å få barna til å lyde, spanskrøret, beltet, annet? 

Anonymkode: 2d2f6...924

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

På hvilken måte lager denne konsekvensen enda mer styr? At barna blir sure og sinte? Sånn er det når barn skal lære seg konsekvenser, man kan ikke bare unngå å gi det for å forhindre sure og sinte barn.

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hva blir det neste for å få barna til å lyde, spanskrøret, beltet, annet? 

Anonymkode: 2d2f6...924

Ærlig talt, er dette bare for å lage ragebait?

Du er oppvokst med null konsekvenser?

• Liker 2
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...