AnonymBruker Skrevet fredag kl. 18:16 #1 Skrevet fredag kl. 18:16 Noen her som har baby født med umoden hofte? På legeundersøkelse etter fødsel (dag 1 eller 2) oppdaget legen en slik klikkelyd i hofta på lille. Var på UL samme dag og de sa hun hadde umoden hofte og vi fikk innkallelse til 6 ukers kontroll av hofta. De sa ingenting om grad eller noe. Er umoden hofte hofteleddsdysplasi? De brukte aldri det ordet, kun umoden hofte.. er redd hun må begynne med pute om det ikke stabiliserer seg selv. Hun er 3 uker på mandag. Anonymkode: c7b2f...8c2
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 18:18 #2 Skrevet fredag kl. 18:18 Det er det de frykter og derfor gjør de en ekstra sjekk. Vår eldste ble sendt på seks ukers kontroll pga umoden hofte, og da var det ingenting. Snart åtte år nå, og det har aldri vært noe mer. Anonymkode: 5328d...27a
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 18:19 #3 Skrevet fredag kl. 18:19 hofteleddsdysplasi er jo ikke noe man vokser av seg og handler derav ikke om modenhet. Så vil ikke tro det er det samme nei🤷🏽♀️ Anonymkode: 6cf2c...ef5
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 18:29 #4 Skrevet fredag kl. 18:29 Hos oss var det snakk om umoden hofte og hofteleddsdysplasi i samme håndvending, ja. Men vet ikke om det bare var upresis ordbruk. Vi hadde putebehandling i to måneder, fra babyen var fire uker gammel. Har ikke tidligere hørt om noen som har vært på ultralyd uten å måtte begynne med pute, og så måtte begynne på det senere i stedet. Pute er ikke noe gøy, men det er så lite inngripende at de gjør det heller en gang for mye enn en gang for lite, er mitt inntrykk. Så hvis dere har vært på ultralyd uten å måtte begynne med pute, skulle man nesten tro at dere slapp unna. Anonymkode: 3695f...c33
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 18:34 #5 Skrevet fredag kl. 18:34 Bruk riktig bæretøy, med knærne høyere enn rumpa, så er det basically behandling, for hoftene er i riktig posisjon da. Anonymkode: c1af8...978 1
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 18:34 #6 Skrevet fredag kl. 18:34 Yngste her på 19 år så pratet de om det. Ble ikke noe pute. Men ble tatt ul og rønken. Gikk seint. Gikk ikke før ved 2 år og 3 mnd Anonymkode: 769f9...135
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 18:36 #7 Skrevet fredag kl. 18:36 Uansett viktig å bra å bli fulgt opp. Jeg var født med det. Å ikke ble fulgt opp. I ung alder måtte jeg ta hofteoperasjon . Ødelagt rygg av feil belastning .Håpe henne ikke er som jeg var. Lykke til. Anonymkode: 2f3e7...340
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå