Gå til innhold

Hvordan foregår et "off market" boligsalg?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Megler kontaktet meg og sa han hadde en leilighet på hånden som selger muligens ønsket et "off market" salg av, og fikk tilsendt noen dårlige videoer som viste litt av hvordan leiligheten så ut, og så skulle megler skulle komme tilbake til meg med takstrapport.

Blir man invitert på en visning og så er det budrunde, eller blir det laget en salgsoppgave vi interesserte får tilsendt?

Dette er en leilighet i 3-4 mill kr klassen og er et dødsbo.

Anonymkode: 4c194...01a

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Da bruker ikke selger tid og penger på styling, annonsering osv. Men man må jo få se leiligheten, så kan man komme med et tilbud om man er interessert. 

Anonymkode: 5fc61...88a

Skrevet

Dødsbosalg er også litt sært, det er ingen å klage til om det skulle være mangler!

• Liker 1
Skrevet
Handerrefyren skrev (1 minutt siden):

Dødsbosalg er også litt sært, det er ingen å klage til om det skulle være mangler!

:hoho:

AnonymBruker
Skrevet

PAss på at takstmannen har laget rapport da, ellers bør du ha med din egen på privatvisning.

Anonymkode: c7dbe...4a6

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Handerrefyren skrev (2 timer siden):

Det er ikke helt slik det funker gitt. 

Anonymkode: 1a4b5...65d

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er ikke helt slik det funker gitt. 

Anonymkode: 1a4b5...65d

hvordan  fungerer det?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har alltid undret meg over sånne rare greier, off market-greier. For at noen skal føle seg spesielle, verdsatt og heldige. 

Anonymkode: 5cee1...01e

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en svært attraktiv eiendom men ville foretrukket å selge off market som du sier på grunn av en farlig eksmann og alle hans flyvende aper.

Anonymkode: c7e50...1c3

AnonymBruker
Skrevet

Kjøpte min første bolig "off market". Det var i et område med lite omsetning og som regel få aktuelle kjøpere. Vi ble enige om en pris et stykke under takst og fikk advokat til å ordne formalitetene til en brøkdel av prisen av en "meglerpakke", noe begge parter var fornøyde med. Ingen "salgsoppgave" utover takstrapporten.

Anonymkode: 36990...fdd

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har gjort det samme som hen over. Ble enig om pris med selger, som vi kjente. Vi som kjøper hyret takstmann og var med på teknisk gjennomgang av huset, brukte advokat til kontrakt og pengeoverføring. 

Anonymkode: e9751...d0e

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Megler kontaktet meg og sa han hadde en leilighet på hånden som selger muligens ønsket et "off market" salg av, og fikk tilsendt noen dårlige videoer som viste litt av hvordan leiligheten så ut, og så skulle megler skulle komme tilbake til meg med takstrapport.

Blir man invitert på en visning og så er det budrunde, eller blir det laget en salgsoppgave vi interesserte får tilsendt?

Dette er en leilighet i 3-4 mill kr klassen og er et dødsbo.

Anonymkode: 4c194...01a

Sjekk Bolig Ai for å se hva tilsvarende leiligheter har blitt solgt for de siste årene. 

Meglers oppgave er å prøve å få mest mulig for salget.

At det er et dødsbo gjør at den kan tas over snarest mulig, samtidig som det er i arvingenes interesse å få den solgt snarest mulig. Den er bare en utgiftspost og et vedheng for de etterlatte. 

At det er et dødsbo gjør at det ikke finnes noen egenerklæring med utfyllende informasjon om feil og mangler. 
Takstrapporten og salgsoppgaven tar for seg de viktigste tingene. Du må ellers selv gjøre egne grundige undersøkelser. 

Det kan være verdt å betale for å gjennomføre en befaring med en annen takstmann.
Han vil kunne gi deg en uavhengig vurdering, og gi deg et mer realistisk prisestimat for hva du må påberegne av jobb. 

Borettslag og sameier har noen fellestrekk, men de har en ganske ulik økonomistyring. 
Mange har opplevd å flytte til et sameie med svært lave felleskostnader, som plutselig skyter i været, etter ett år. 

Lurt å sette seg inn i hva som skal gjøres, og gjøre seg noen tanker om at er sannsynlig at må gjøres på sikt. 

Skal badet totalrenoveres i hele blokka, kan det fort gjøre at felleskostnadene øker med 30-45%.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...