AnonymBruker Skrevet 14. november 2025 #1 Skrevet 14. november 2025 Jeg har hatt et langt opphold pga sykdom. Nå som jeg er tilbake i jobb, har jeg startet forsiktig med medisiner igjen, men det er jo helt annerledes enn før jeg tok pause. Jeg blir altså så nedfor og sint! Det er grusomt! Noen som har opplevd det samme? Hva i alle dager skal jeg gjøre? (Jeg tar den laveste dosen) Anonymkode: c0d16...da5
AnonymBruker Skrevet 14. november 2025 #2 Skrevet 14. november 2025 Liker ikke adhd medisin i det hele tatt. Tar det en gang i blant, når jeg absolutt må få noe gjort og være 100% skjerpa. Syns det ellers gjør meg så annerledes. Kutta ut daglig forbruk for 2-3 måneder siden og har det bedre nå. Var en bra krykker for å innarbeide gode vaner en stund, men ikke mer eller mindre. Anonymkode: 58750...6cc 1
AnonymBruker Skrevet 14. november 2025 #3 Skrevet 14. november 2025 Er det ikke en tilvenningsperiode på adhd-medisinene? Kanskje det går seg til? Eventuelt prøve andre medisiner? Anonymkode: 52f85...baa 1
AnonymBruker Skrevet 14. november 2025 #4 Skrevet 14. november 2025 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Er det ikke en tilvenningsperiode på adhd-medisinene? Kanskje det går seg til? Eventuelt prøve andre medisiner? Anonymkode: 52f85...baa Jo, men dette opplevde jeg ikke sist… jeg tror ikke jeg orker en ny runde med utprøving av medisiner nå. Uff, jeg sliter såpass med å være produktiv på jobb uten. Jeg får prøve litt til å se om det går seg til. Men bør jeg ta de hver eneste dag nå i oppstarten? Er ikke så veldig keen på å ta de i helgene i hvert fall. Anonymkode: c0d16...da5
Crazydoglady Skrevet 14. november 2025 #5 Skrevet 14. november 2025 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Jeg har hatt et langt opphold pga sykdom. Nå som jeg er tilbake i jobb, har jeg startet forsiktig med medisiner igjen, men det er jo helt annerledes enn før jeg tok pause. Jeg blir altså så nedfor og sint! Det er grusomt! Noen som har opplevd det samme? Hva i alle dager skal jeg gjøre? (Jeg tar den laveste dosen) Anonymkode: c0d16...da5 Det er ikke uvanlig som bivirkning.. ofte forbigående, men kan selvsagt være problematisk mens det står på. Alternativene man har om man vil fortsette på medisiner er å fortsette å se noen uker om det gir seg eller kontakte psykiater og prøve oppstart av ny type medisin.
AnonymBruker Skrevet 24. november 2025 #6 Skrevet 24. november 2025 Jeg er og skikkelig nedfor og føler jeg blir syk av medisinene. Var ikke slik i starten, men nå skikkelig uggen og rar tomhets/tristhets/irritabel følelse i kroppen. Skjønner virkelig ikke at vi gir disse medisinene til barn, for den følelsen jeg får unner jeg ingen. Og jeg tror ikke jeg ville klart å sette ord på det om jeg var barn. Sliter jo med å beskrive det som voksen til og med. Anonymkode: 2627b...5a9 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå