Gå til innhold

Bruke tettsittende kjole som voksen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eller er dette for ungdommelig?

Tenker da på en kjole som er helt tettsittende, tynn i stoffet, ganske kort, med noe utringning, og lange ermer. 

Jeg er en slank kvinne på 33 år, så jeg er fortsatt ikke gammel, men vil ikke kle meg som en tenåring lengre...

Litt som denne:

https://nelly.com/no/produkt/nelly-jersey-volume-sleeve-dress_262499-0014/?utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_content=nonbrand&gad_source=1&gad_campaignid=22261407804&gbraid=0AAAAAD3v88REDUeQPegYRy4u2L_HeZNps&gclid=CjwKCAiAw9vIBhBBEiwAraSATpjv3jvvvn11E7_oni4xruBWhZtauKh679jd2ZAeG5tM3ip2FM7OBBoCoc0QAvD_BwE

Anonymkode: bbd94...c52

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Denne var ikke en gang spesielt tettsittende. 

Jeg ville syntes det var litt for utringet (jeg har store bryster) og kanskje litt kort (jeg er lang), men tettsittende var den ikke. 

Hilsen dame 45.

Anonymkode: cc156...41d

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet

Du kan fint bruke den

Anonymkode: df056...d2e

• Liker 1
Skrevet

At den er tettsittende er, etter min mening, ikke det største "problemet" med kjolen. Jeg syns den er for kort.

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet

Jeg er 49, slank med små pupper, kunne lett gått i denne. Litt kort muligens, men da tenker jeg mest på det praktiske 😄 Du er bare 33, gå med det du liker og kler.

Anonymkode: 121b9...884

• Liker 1
Skrevet
Grønnsaksvaffel skrev (2 minutter siden):

At den er tettsittende er, etter min mening, ikke det største "problemet" med kjolen. Jeg syns den er for kort.

Enig. Tettsittende er minste problemet, i korteste laget og for utringet

• Liker 3
Skrevet

I mine øyne ser ikke denne kjolen bra ut på noen passert omtrentlig 25 helt uavhengig av passform, kroppstype, høyde og anledning. Den ser billig ut, og da snakker jeg om materialer og totalen, ikke om  noen påstått moralsk billighet hos den som skal gå med den.

Jeg mener alle ser best ut i klær av bedre kvalitet. Stoffer som ikke er 100% plastikk, snitt som løfter og fremhever kroppen, ikke bare henges på den. Detaljer som gir bæreren komfort og øynene som ser den både linjer, ro og detaljer som er spennende.

Jeg synes også det ser bedre ut med litt mindre av alt eller litt mer av bare en av delene.

Altså at den enten fremhever bryst eller rumpe, ikke begge deler som denne gjør. At den er kort og tettsittende gjør meg ingenting men hadde den vært lenger ville rumpefokuset vært bedre gjort. At den er kort, utringet (avhengig av brystene den skal påklees) tettsittende, har rumpescrunch og heftige ermer blir bare for mye så den ender opp som mindre pen totalt.

Anonymkode: 4ea8b...f39

• Liker 8
  • Nyttig 3
Skrevet

Takk for svar☺️

Jeg har heller ikke store bryster, da ser en utringning automatisk mindre vulgær ut synes jeg. Men den er litt kort ja...

TS

Skrevet

Men når er det en perfekt alder til å bruke en sånn kjole, hvis ikke i 30-årene. 😭 Jeg tipper at både jentene 16-23, og jentene 40+ vil få høre at kjolen er upassende, desperat, for oppmerksomhetssøkende. Rammene 24-39 er allerede stramme nok, du trenger ikke å stramme de enda mer og kalle deg selv for en voksen dame, som en tredveåring.. 🙈

Anonymkode: a23ce...b8b

• Liker 1
Skrevet

Jeg lever etter prinsippet en ting om gangen, så enig i at her var det for mye på en gang (utringning, scrunch, kort). Jeg er 40 og kan fint finne på å bruke tettsittende kjoler, men da går de godt ned på låra, ikke utringning, og litt ermer (de to siste er mer personlig preferanse, hadde jeg hatt finere kløft/mindre bryst/strammere overarmer hadde det vært helt ok det også). Men både kort og utringning blir fort for mye. Synes jeg :)

Anonymkode: 22c3f...8bc

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Takk for svar☺️

Jeg har heller ikke store bryster, da ser en utringning automatisk mindre vulgær ut synes jeg. Men den er litt kort ja...

TS

Enig i at det blir mindre vulgært med små bryster. 

Den kanskje litt for kort, men mitt største problem er lengden og utringningen i kombinasjon. Som regel kan det være greit å holde seg til kun en av delene. 

Men så kommer det litt an på, hvor høy er du sammenlignet med modellen? Får du noen centimeter mer i lengde der? Og skal du bruke strømpebukse, og i så fall hvilken farge? En svart strømpebukse vil dempe litt det at den er kort. 

Anonymkode: 554b2...be5

• Liker 2
Skrevet

For kort. For utringet. (For min del)

Anonymkode: 07d58...12b

• Liker 1
Skrevet

Det designet på rumpa må være noe av det mer vulgære jeg har sett...

Anonymkode: c3feb...4f3

• Liker 4
Skrevet

Tettsittende kjole har ingen alder.

Men akkurat denne ble feil for meg. Det konseptet med at den har sjørøverarmer, og at den nærmest suges inn i rumpen og toppet med utringning til mellom brystene er ikke min stil. 

Anonymkode: 2c14e...0c7

• Liker 2
Skrevet

helt ok kjole

Anonymkode: 5d1f1...343

Skrevet

Den kjolen var virkelig ikke fin, og passer ingen alder eller kropp... 

Jeg ser ikke noe problem med lengden. Men så kort og med scrunch? Ikke passende. Ser heller ikke noe problem med utrigningen, om kjolen hadde vært lengre. Ser ikke noe problem med hvor tettsittende den er. Men at den prøver alt på en gang, gjør at det blir helt kræsj. 

For meg blir dette en kjole som kun passer seg om man skal promotere en OF konto, eller lignende. Dette er kjoler jeg øyeblikkelig tenker passer seg best på OF, eller på deltagere i Paradise hotel.... 

Anonymkode: 5250e...ec3

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Den kjolen var virkelig ikke fin, og passer ingen alder eller kropp... 

Jeg ser ikke noe problem med lengden. Men så kort og med scrunch? Ikke passende. Ser heller ikke noe problem med utrigningen, om kjolen hadde vært lengre. Ser ikke noe problem med hvor tettsittende den er. Men at den prøver alt på en gang, gjør at det blir helt kræsj. 

For meg blir dette en kjole som kun passer seg om man skal promotere en OF konto, eller lignende. Dette er kjoler jeg øyeblikkelig tenker passer seg best på OF, eller på deltagere i Paradise hotel.... 

Anonymkode: 5250e...ec3

Helt enig. Det er ikke tettsittende som er noe «problem», men denne kjolen byr på alt og er rett og slett horete. 

Anonymkode: c7eeb...ca8

• Liker 1
Skrevet

Veldig fin kjole som ikke har noen øvre aldersgrense 

Skrevet
huldra_hildur skrev (11 minutter siden):

Veldig fin kjole som ikke har noen øvre aldersgrense 

Bestemoren min på 92 har sånn. Hun rocker i den! 

Anonymkode: 560f3...e61

Skrevet

He he jeg er 41 og kunne fint gått men er en  slik. Ja litt kort,men jeg bryke shorts under

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...