Gå til innhold

Kontaktlinser og engelske gloser

Anbefalte innlegg

Gjest Linsepudding
Skrevet

En venn av meg trenger noen endagslinser i bakhånd før han kjøper nye månedslinser neste uke. Han trenger bare 6 stykker og siden han ikke har tid til å kjøpe dem selv fordi han har kamp og skal bort rett etterpå i morgen, ville han ha meg til å fikse det. Tingen er, han vil ha de gratis, og vil at jeg skal dra en løgn for å få de til å gi meg noen prøver med et mindre antall linser.

Spm er: Har dere peil på om jeg kan få sånne prøvepakker om jeg spør pent eller bør jeg ljuge litt?

Jeg tenkte å fake at jeg er engelsk turist og at kofferten ikke kom med flyet + at linsene mine var i kofferten og at jeg trenger linser for noen dager. Kanskje de da gir meg prøvepakninger. :sjarmor:

Men siden jeg selv ikke ser dårlig, trenger jeg å få brusha opp terminologien: hva er linse, dioptrier, endagslinser, -3,5 dpt etc. Noen som har litt peiling, eller må jeg google sjælv?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Tror neppe du finner noen som er villige til å gi linser til noen som ikke er kunde, eller har øyekortet sitt med seg. Og gratis? Herregud, hvor gjerrig kan man bli

Gjest Gjest1
Skrevet

Hvor mye kan disse linsene koste? Og hvorfor i alle dager skulle du få de gratis?

Skrevet

Damen i butikken kommer til å smile pent og si at de faktisk selger enkeltlinser til nettopp slike situasjoner!

Gjest Gjest
Skrevet

Huh? Selger de enkeltlinser? Vennen min sa han hadde dratt trikset før, jeg tenkte bare å gjøre det litt mer troverdig. Ser på nettet at en sekspakke koster over 150 spenn. Fint for dere at dere er så velstående, om jeg kan spare han for 150 spenn er det faktisk et par grandiosaer. Og for studenter er det litt penger. Hva trenger jeg å vite annet enn styrken hans?

Gjest Gjest
Skrevet
Huh? Selger de enkeltlinser? Vennen min sa han hadde dratt trikset før, jeg tenkte bare å gjøre det litt mer troverdig. Ser på nettet at en sekspakke koster over 150 spenn. Fint for dere at dere er så velstående, om jeg kan spare han for 150 spenn er det faktisk et par grandiosaer. Og for studenter er det litt penger. Hva trenger jeg å vite annet enn styrken hans?

:overrasket: Hvorfor kan han ikke bare stjele linsene?? Jeg mener, han er da student... Og vi studenter har jo dårlig råd.

Gjest Linsepudding
Skrevet

Nei, jeg stjeler ikke- men om de er dumme nok til å falle for skrønene mine er de selv skyld. Hva er "base curve?" .. Typen skylder meg en BIG favour etter dette...

Tror dere det går bedre med amerikansk aksent, eller britisk? Fake irsk eller cockney? Skal ikke si så mye så jeg tror det kan gå bra. Kanskje bred alabama sydstataksent...haha, det hadde vært litt gøy...Spille et par ganger med opptaker foran speilet.. :ler:

Gjest Gjest
Skrevet
Nei, jeg stjeler ikke- men om de er dumme nok til å falle for skrønene mine er de selv skyld. Hva er "base curve?" .. Typen skylder meg en BIG favour etter dette...

Tror dere det går bedre med amerikansk aksent, eller britisk? Fake irsk eller cockney? Skal ikke si så mye så jeg tror det kan gå bra. Kanskje bred alabama sydstataksent...haha, det hadde vært litt gøy...Spille et par ganger med opptaker foran speilet..  :ler:

Du og kameraten din fremstår som de mest egoistiske og umoralske menneskene som finnes. Har du lagt merke til at noen idioter setter ut både frukt og klær på fortauet? Fritt frem mao for slike som dere :ler:

Trenger vel ikke å si at jeg håper du blir oppdaget og ledd av imorgen.

Gjest gjest1
Skrevet

Jeg var kunde hos Brilleland tidligere, men kjøper nå på nettet.

Dersom jeg har manglet linser har jeg gått innom både Krogh og Brilleland og forklart problemet, tilbudt å betale og også fortalt at jeg ikke er kunde hos de; og jeg har alltid fått to-tre par linser gratis :) Like greit å være ærlig, de er ikke onde, kjipe mennesker. De tjener jo mye mer på positiv omtale; slik jeg gir de nå :)

Gjest gjest1
Skrevet

Jeg har forøvrig bare opplyst om styrken, ikke noe mer enn det. Det finnes jo standardlinser som passer for de fleste

Gjest Linsepudding
Skrevet

Fint og hyggelig at Brilleland er kule, men jeg studerer ikke i Norge, og her er folka litt mindre romslige.

Jeg vet ikke om jeg burde be pent på halvgod tysk om å få en vareprøve, eller om jeg skal dra en løgn på slepen engelsk.. får leke litt med Zen microen min og bestemme meg ved frokost i morra... nå gidder jeg ikke bruke mer tid på dette.. tenkte det kunne være moro med litt skuespill når det allikevel kun er en lørdag uten noe spesielt som skjer.

"Yeah, hello, I.. you speak English.. Great, you see I need some daily contact lenses.. a small package? I only need enough to last me a few days, coz my baggage didn't arrive at the airport today, and I've got a rugby match in a few hours. You like rugby? Coz you're kinda cute.. no offense.. say, you wouldn't have a sample or something, so I don't have to buy 30 of these? "

Gjest Linsepudding
Skrevet

Nei, ikke aprilsnarr.. men jeg sov rimelig lenge og kom til optikern et kvarter etter stengetid... og jeg som hadde funnet den riktige terminologien og allting.. Faen, jeg håper han ikke trenger dem så innmari, for nå dreit jeg meg ut.. Jeg som hadde gledet meg til å ljuge litt også..

Gjest gjest1
Skrevet

Gå på et kjøpesenter da vel, de har oppe til seks

Gjest Linsepudding
Skrevet

Hvor mye tror du jeg gidder å gjøre for typen a? Faen ikke min feil at han kontakter meg seint fredag kveld? Det er vel lov å være trøtt i helga? Særlig jeg gidder å dra på et kjøpesenter for å skaffe linser når det ikke er til meg engang... What's in it for meeeee I really gotta know...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...