AnonymBruker Skrevet i går, 10:10 #1 Skrevet i går, 10:10 Jeg har rørt inn ett egg i babygrøten, fordi jeg trodde det gav mer næring. Men nå ble jeg opplyst om at egg hindrer opptaket av jern, og jern er jo kjempeviktig at babyen får i seg. Så jeg ville dele det så andre ikke gjør samme feilen 🙈 Det er altså bedre å gi egg alene, og gjerne sammen med C-vitamin som øker jernopptaket igjen. Anonymkode: 84726...92d
AnonymBruker Skrevet i går, 10:12 #2 Skrevet i går, 10:12 Hvor har du dette fra? Anonymkode: 6fc82...c97
AnonymBruker Skrevet i går, 10:13 #3 Skrevet i går, 10:13 Æsj, det hørtes skikkelig ekkelt ut. Kan ikke barnet heller få eggerøre? Anonymkode: 1d2a1...329 1
AnonymBruker Skrevet i går, 10:15 #4 Skrevet i går, 10:15 Er dette fra AI? Viktig å undersøke all informasjon fra AI, for den kan hallusinere. All den tid dette ikke er et offisielt råd så ville jeg ikke brydd meg om det. Ser den skriver hard-kokt egg, men er vel ikke det du blander inn? Anonymkode: 63366...512 6
AnonymBruker Skrevet i går, 10:22 #6 Skrevet i går, 10:22 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Æsj, det hørtes skikkelig ekkelt ut. Kan ikke barnet heller få eggerøre? Anonymkode: 1d2a1...329 Jeg rører inn egg i min egen grøt og jeg. Smaker ikke egg, men gir en mer kremete konsistens 😋😋🤤 Anonymkode: 2a3a6...628 4
AnonymBruker Skrevet i går, 10:22 #7 Skrevet i går, 10:22 Fant en artikkel (med ganske få siteringer) om at det kan hindre jernopptak hos rotter. Men det betyr ikke at det samme gjelder mennesker. Det er ikke et sterkt kunnskapsgrunnlag å basere seg på. Finner ingenting om dette på norske kilder. Søkte på det flere ganger og en av gangene sa AI-sammendraget til og med at under noen forutsetninger kunne phosvitin øke jernopptaket, så det er ikke noe å basere seg på 😅 Anonymkode: 63366...512 3
AnonymBruker Skrevet i går, 10:29 #8 Skrevet i går, 10:29 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Jeg har rørt inn ett egg i babygrøten, fordi jeg trodde det gav mer næring. Men nå ble jeg opplyst om at egg hindrer opptaket av jern, og jern er jo kjempeviktig at babyen får i seg. Så jeg ville dele det så andre ikke gjør samme feilen 🙈 Det er altså bedre å gi egg alene, og gjerne sammen med C-vitamin som øker jernopptaket igjen. Anonymkode: 84726...92d Har du sjekket kildene? Eller stoler du blindt på AI Du vet at AI er kjent for å lyge så mye at den tror det selv? Burde ikke være lovlig å sitere AI på forumet her. Det er noe som heter kildekritikk. Noe du helt klart mangler om du stoler på AI. Anonymkode: 4187b...dcc 9
AnonymBruker Skrevet i går, 10:57 #9 Skrevet i går, 10:57 Melk hemmer også opptak av jern, sånn hvis du har det i grøten Anonymkode: 4b52b...7eb 8
AnonymBruker Skrevet i går, 12:42 #10 Skrevet i går, 12:42 Kalsium og sink hemmer opptak av jern. Egg i seg selv inneholder jern. Fortsett å gi barnet egg, det er viktig for å forhindre eggallergi Anonymkode: fab99...e5d 2
AnonymBruker Skrevet i går, 13:25 #11 Skrevet i går, 13:25 Jeg er lut lei av folk som bare copy / paster ting fra ChatGTP, eller what ever tullball de bruker. 🤪 Og så tror de blindt på alt mulig sludder de leser, bare fordi det var en robot som kom med denne informasjonen... Anonymkode: 9c122...8c6 1 1
mommyaka Skrevet i går, 15:14 #12 Skrevet i går, 15:14 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Kalsium og sink hemmer opptak av jern. Egg i seg selv inneholder jern. Fortsett å gi barnet egg, det er viktig for å forhindre eggallergi Anonymkode: fab99...e5d Du kan fortsatt få det selv om du spiser det
AnonymBruker Skrevet i går, 16:58 #13 Skrevet i går, 16:58 mommyaka skrev (1 time siden): Du kan fortsatt få det selv om du spiser det Det kan man, men det er forskning på at tidlig introduksjon av blant annet egg (helst allerede ved 3-4 mnd, du kan selv lese PreventADALL-studien) forebygger allergi. At det forebygger allergi betyr at færre av de som tidlig utsettes for allergenet blir allergisk. Anonymkode: 06368...af0 2 2
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #14 Skrevet 19 timer siden Eggehvite hinder opptak av enkelte mikronæringsstoffer, men eggeplommen er gull å ha i grøten. Ha også en god skje med smør i grøten. Anonymkode: 59efa...5f6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå