Gå til innhold

Hvor mye legger du dame over 35 år i et nytt festantrekk til jul?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kan fint bruke 10 000+ på en kjole, eller et par sko. Har mange, pene smykker, så det kjøper jeg veldig sjeldent nytt av. Og også noen klassiske og pene selskapsvesker. Samme med pene vinterkåper. 

Men jeg drar aldri "på jakt" for en anledning. Kommer jeg over et plagg jeg liker så kjøper jeg det, så henger det i skapet for neste bryllup, julebord, eller finere middag. 

Anonymkode: c4365...24f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 14.11.2025 den 9.04):

Har aldri brukt mer enn maks 1200kr på en kjole. Jeg skjønner ikke hvem disse damene er? Er det single damer i storbyen? Jeg har aldri hørt om at familie mammaer bruker så syke summer på seg selv. Dette må være desperate single damer som ikke har noe annet viktigere å bruke penger på… 

Anonymkode: 7d0f9...e1e

Godt gift, familie, god jobb, begge tjener godt, kom tidlig inn på boligmarkedet, er i 40-årene, omgangskrets består av studievenninner og nåværende og tidligere kollegaer - de fleste har dresscode på jobb. Så når det er festligheter er det vanlig å pynte seg litt ekstra. 

Penger brukt på meg selv går på ingen måte utover familie. Vi reiser på fine familieferier, bor bra, og har nok til å gi barn egenkapital til bolig. 

Anonymkode: c4365...24f

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Pleier stort sett å bruke samme plagg år etter år. De blir jo lite brukt ellers, og mye av det er litt «julete» og passer ikke til annet enn desember.

MEN: i år har jeg kjøpt nytt skjørt. Falt pladask for ett, og kommer til å bruke det sammen med en skjorte/bluse jeg har fra før. Så 600kr røyk med på jule-antrekk i år 😅 

Anonymkode: 95792...c66

AnonymBruker
Skrevet

Kjøpte en hvit jumpsuit fra Camilla Pihl på Tise til 300kr i sommer samt en beige dressjakke fra Other stories på en bruktbutikk for 200kr. Pene høyhælte boots fra Gabor kjøpte jeg på Finn for 300kr for flere år siden. Øredobbene er fra Caroline Svedbom, også kjøpt brukt på Finn for mange år siden til 1/3 av nypris… Altså… typiske juleoutfit er jo helt like fra år til år. Ingen grunn til å brenne av tusenvis på det. 

Anonymkode: c82e3...779

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...