AnonymBruker Skrevet i går, 08:31 #21 Skrevet i går, 08:31 Min garderobe består kun av plagg i bomull, lin, ren ull, silke og kashmir (med et hederlig unntak av noen pysjer og en morgenkåpe i bambusviskose fra Lilleba) Når det gjelder kjoler jeg kan bruke store deler av året i lang tid fremover så kan jeg lett bruke 5000 eller mer, så lenge det er et klassisk plagg jeg kan få mye bruk av. Plagg til julefeiring bruker jeg ikke penger på årlig. Kjøpte en kjole til rundt 1500,- (?) i fjor, som kommer til å vare i mange år til. Året før kjøpte jeg et par andre røde kjoler som var enda rimeligere, så jeg har nok antrekk å rullere på til alle julens festlige anledninger i lang tid. Er flink til å kjøpe (nytt) på Finn. Andres bomkjøp kan være noens blinkskudd. Når det gjelder sko har jeg allerede skapet fullt av pensko fra både Louboutin, Chanel, Dior osv., så her ser jeg ikke for meg noen fremtidige kjøp. Har også nok vesker, flere er arvet og like gamle som meg. Smykker har jeg også fått/kjøpt gjennom hele livet, så der kjøper jeg heller ikke noe nytt til julefeiring. Bruker kun gull/platina og hvis noe går i stykker får jeg det reparert. Så ingen behov for innkjøp til spesielle anledninger. Anonymkode: ddf4a...56b
AnonymBruker Skrevet i går, 08:32 #22 Skrevet i går, 08:32 Kjøper muligens en ny kjole, men det blir en maxpris på 1000 kr og om den koster aå mye som 1000 da skal den være veldig fin. Sko bruker jeg bare noe jeg har fra før og smykker/armbånd bruker jeg ikke. Håper ikke folk flest bruker tusenvis på antrekk til jul/nyttår. Anonymkode: dd553...098
AnonymBruker Skrevet i går, 08:32 #23 Skrevet i går, 08:32 Dette høres jo helt borte i natta ut... Jeg skal bruke en kjole til 929, strømper til 425 og puppetape til 149. 😅 sko og truse bruker jeg noe jeg har fra før... Anonymkode: 199c2...0c1
AnonymBruker Skrevet i går, 08:33 #24 Skrevet i går, 08:33 Jeg vil si det sier ganske mye om dine kretser, om du ser denne trenden. Det er ingen i mine kretser som kjøper helt nye antrekk, og i alle fall ingen som ville sittet å diskutert prisen slik. Noen kjøper i blant noen dyre plagg, men skryter ikke av prislappen. Jeg skal kjøpe nytt skjørt, og ny topp til jul i år, regner med det kanskje blir en tusenlapp da. Men bruker smykker og sko jeg har fra før. Anonymkode: a989c...1f0
AnonymBruker Skrevet i går, 08:33 #25 Skrevet i går, 08:33 Mulig det handler mer om interesse for klær, det å ha noe nytt eller trendy, eller det at de i min omgangskrets pynter seg ofte. Mange kjøper kjoler, skjørt og overdeler som kan kombineres på jobb, både til dagtid og kveldstid. Ts Anonymkode: 7a8de...ca0 1
AnonymBruker Skrevet i går, 08:37 #26 Skrevet i går, 08:37 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): og i alle fall ingen som ville sittet å diskutert prisen slik. Noen kjøper i blant noen dyre plagg, men skryter ikke av prislappen. Trenger ikke det vet du. Man ser fort hvor klærne er kjøpt etter hvilke merker det er. Slik som nå når man kjøper klær for julebordsesongen, så reklameres det godt på butikkens hjemmesider, Instagram og mer. Ingen av oss diskuterer pris. Men vi vet hvor det er kjøpt, og i dette tilfellet hadde jeg sett på akkurat den kjolen selv. Man kan jo toppe antrekket med ny veske, men den prisen tør jeg ikke hive ut ett estimat på. Ts Anonymkode: 7a8de...ca0
Anononyma Skrevet i går, 08:39 #27 Skrevet i går, 08:39 Kjøpte en kjole på HM til 250 kr, den tenker jeg bruke i 40-årslag og til julens festligheter Skal være sagt at jeg fikk baby for 4 mnd siden og kroppen bærer fortsatt preg av det, så gidder ikke kjøpe noe dyrt som sannsynligvis ikke vil passe når jeg kommer mer tilbake til meg selv uansett.
AnonymBruker Skrevet i går, 08:41 #28 Skrevet i går, 08:41 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg vil si det sier ganske mye om dine kretser, om du ser denne trenden. Det er ingen i mine kretser som kjøper helt nye antrekk, og i alle fall ingen som ville sittet å diskutert prisen slik. Noen kjøper i blant noen dyre plagg, men skryter ikke av prislappen. Jeg skal kjøpe nytt skjørt, og ny topp til jul i år, regner med det kanskje blir en tusenlapp da. Men bruker smykker og sko jeg har fra før. Anonymkode: a989c...1f0 Helt seriøst, tror du vi diskuterer (det du kaller skryter) hva klærne våre koster? Jeg antar ts ser at omgangskretsens klær ligger i den eller den prisklassen. Jeg snakker aldri om penger. Men jeg tror venner, familie, naboer, kolleger ser at jeg ikke handler fast fashion. Jeg har heller ingen klær meg brands, skrekk og gru, men bruker utelukkende klær i kvalitetsmaterialer. Anonymkode: 9857e...d99 1
Uanonym bruker Skrevet i går, 08:45 #29 Skrevet i går, 08:45 Jeg kjøpte en "julete" kjole på finn i fjor til 500, planlegger å bruke den i juleselskapene i år også. I juleselskaper hjemme og hos familie går jeg på strømpelesten, er det ute, julebord med jobben etc. finner jeg noen gamle sko i skapet.
AnonymBruker Skrevet i går, 08:50 #30 Skrevet i går, 08:50 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Helt seriøst, tror du vi diskuterer (det du kaller skryter) hva klærne våre koster? Jeg antar ts ser at omgangskretsens klær ligger i den eller den prisklassen. Jeg snakker aldri om penger. Men jeg tror venner, familie, naboer, kolleger ser at jeg ikke handler fast fashion. Jeg har heller ingen klær meg brands, skrekk og gru, men bruker utelukkende klær i kvalitetsmaterialer. Anonymkode: 9857e...d99 Kvalitet er der jeg skulle ha skrevet. Var tidligere i høst en helg med venninner i Trondheim for teater og shopping. Har ikke vært der så mange ganger tidligere, men flere av damene ville innom Bogart Cosmo, Høier, Carma og Kleins for å nevne noe. Sist nevnte har stor variasjon prismessig, men mye god kvalitet. ts Anonymkode: 7a8de...ca0
AnonymBruker Skrevet i går, 08:52 #31 Skrevet i går, 08:52 Jeg har alt for mye i klesskapet fra før av, så det blir neppe noen ny kjole i år. Driver folk å kjøpe seg nye juleantrekk hvert år? Anonymkode: cc9aa...e53
AnonymBruker Skrevet i går, 09:25 #32 Skrevet i går, 09:25 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Kvalitet er der jeg skulle ha skrevet. Var tidligere i høst en helg med venninner i Trondheim for teater og shopping. Har ikke vært der så mange ganger tidligere, men flere av damene ville innom Bogart Cosmo, Høier, Carma og Kleins for å nevne noe. Sist nevnte har stor variasjon prismessig, men mye god kvalitet. ts Anonymkode: 7a8de...ca0 Vi har god råd, er jo voksne, høy utdanning og gode jobber osv. Så da kjøper vi det har lyst på. Jeg kommer også fra et hjem der vi aldri handlet fast fashion, tror ikke min mor noen gang har vært på hm. Anonymkode: 9857e...d99
AnonymBruker Skrevet i går, 09:31 #33 Skrevet i går, 09:31 Jeg trenger ikke noe nytt i år. De gangene jeg kjøper nytt antrekk, ligger det på rundt 2500 hvis jeg skal ha sko med. Anonymkode: 1a5fa...1e0
Mhmjadda Skrevet i går, 09:33 #35 Skrevet i går, 09:33 AnonymBruker skrev (56 minutter siden): Mulig det handler mer om interesse for klær, det å ha noe nytt eller trendy, eller det at de i min omgangskrets pynter seg ofte. Mange kjøper kjoler, skjørt og overdeler som kan kombineres på jobb, både til dagtid og kveldstid. Ts Anonymkode: 7a8de...ca0 Det er jo noe helt annet enn din fremstilling, som kunne tolkes som at man brukte mye penger på en enkelt anledning. Jeg har en venninnegjeng som i varierende grad er sånn som du beskriver. Så et antrekk vil deles opp og gjenbrukes over år. Vi har gjerne plagg som er 10-15 år gamle, samme med smykker. De som er mest interesserte og bruker mest penger er gjerne de samme som er mest aktive på finn og Tise, både for kjøp og salg, og blander nytt og gammelt.
Kålrota Skrevet i går, 09:34 #36 Skrevet i går, 09:34 Jeg er ikke i nærheten av de summene som skisseres i hovedinnlegget. Jeg har kjole både til julebord og julaften i år, den ble kjøpt for 999,- på Floyd for to år siden. Kjøper aldri ny ørepynt, pyntesko kjøpte jeg i 2019 og de funker fortsatt.
AnonymBruker Skrevet i går, 09:37 #37 Skrevet i går, 09:37 For å svare på spørsmålet, hvor mye jeg kan bruke på antrekk: Mitt siste antrekk inkludert smykker, veske og jakke ligger vel fort på 10-12 tusen, men skoene er 10 år gamle, jakken hvertfall 5, buksen fra i fjor og smykkene alt fra arvegods og relativt nytt. Jeg er veldig glad i de fargene som er populære nå, og kunne fort gått amok med et par tusen på å fylle inn (imaginære) hull i garderoben min, men da hadde jeg kjøpt med en forventning om at de ble værende i skapet til de ble utslitt/moten kommer tilbake om en 10-15 år. Anonymkode: 05a9a...a2e
Kålrota Skrevet i går, 09:38 #38 Skrevet i går, 09:38 (endret) AnonymBruker skrev (1 time siden): Men i alle dager? Jeg er gift, med flere barn, og bruker penger på meg selv, som jeg også gjør på barna. Jeg har også enebolig, hytte på fjellet, sommerhytte og biler, og bruker penger på mat, strøm, kommunale avgifter, treningssenter osv. Det ene trenger ikke å utelukke det andre! Anonymkode: 9857e...d99 For ganske mange gjør det jo det pga økonomi. Endret i går, 09:38 av Kålrota 2
no shame Skrevet i går, 09:42 #39 Skrevet i går, 09:42 Jeg ville aldri kjøpt et antrekk for et spesifikt formål, med mindre jeg skulle stått brud 😅 Jeg elsker å finne ting på tilbud, og skal jeg bruke så mye som tusenlappen pluss, blir det på noe skreddersydd i utlandet.
Daria Skrevet i går, 10:15 #40 Skrevet i går, 10:15 Nå har jeg overfylte klesskap, så noe nytt juleantrekk er det ikke bruk for i år heller, men pentøy er ikke det jeg legger mest penger i. Det brukes sjelden og slites lite.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå