Gå til innhold

10-faktor undersøkelsen. Vil svare ærlig men forstår ikke hva jeg egentlig svarer på

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det er snart 10-faktor undersøkelse (medarbeiderundersøkelse), og jeg vil svare helt ærlig på en slik måte at det forhåpentligvis kan bli tatt tak i at vi ikke har noen god leder. Men jeg forstår jo ikke bæret av hva jeg svarer på, fordi for det første er ordene de bruker veldig vanskelig å forstå hva det egentlig menes med, og for det andre er spørsmålene ikke systematisk satt opp slik at du skjønner Ikke helt om det du svarer på er arbeidsmiljø eller ledelse. 

Er det noen her som har mer kjennskap til 10-faktor som kan fortelle meg hvordan denne medarbeiderundersøkelsen kan bidra til at jeg får svart helt ærlig på faktisk opplevelse av å være medarbeider? Føler den har bare masse svada ord fra coachere og kursholdere, som ikke kan brukes til noe som helst og som beskytter ledelsen…

Anonymkode: b10ea...e61

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Drit i å svare. Kommer aldri noe ut av det og de er aldri anonyme.

Anonymkode: a2a36...dde

AnonymBruker
Skrevet

Kan du ikke heller gi eksempler på spørsmålene så kan vi tolke de for deg? Jeg har jobbet i kommunen i mange år og svart på de mange ganger, men jeg har ingen sjanse til å klare å huske spørsmålene 😂😂 men f.eks. når det er «om du opplever selvstendighet i arbeidet ditt, om du føler du får brukt potensialet ditt osv så er det jo om ledelse. 

Anonymkode: 465d0...ea8

AnonymBruker
Skrevet

Jeg trodde 10-faktor var standardiserte spørsmål, men tydeligvis ikke. Har svart mangt en slik undersøkelse, aldri hatt problemer med å tolke ordlyden/spørsmålene.

Kom gjerne med noen eksempler, så blir det enklere å gi noe råd eller tips.

Anonymkode: 94e2b...66b

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Kan du ikke heller gi eksempler på spørsmålene så kan vi tolke de for deg? Jeg har jobbet i kommunen i mange år og svart på de mange ganger, men jeg har ingen sjanse til å klare å huske spørsmålene 😂😂 men f.eks. når det er «om du opplever selvstendighet i arbeidet ditt, om du føler du får brukt potensialet ditt osv så er det jo om ledelse. 

Anonymkode: 465d0...ea8

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jeg trodde 10-faktor var standardiserte spørsmål, men tydeligvis ikke. Har svart mangt en slik undersøkelse, aldri hatt problemer med å tolke ordlyden/spørsmålene.

Kom gjerne med noen eksempler, så blir det enklere å gi noe råd eller tips.

Anonymkode: 94e2b...66b

Jo, tusen takk for at dere tilbyr det, skal komme tilbake her og spørre når vi får utdelt undersøkelsen. Husker bare for 2 år siden at dette føltes helt håpløs.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Drit i å svare. Kommer aldri noe ut av det og de er aldri anonyme.

Anonymkode: a2a36...dde

Jo de er anonyme, hvis de hadde brukt undersøkelsen imot ansatte så hadde det vært fagforeningsmat. Kunne uansett ikke brydd meg mindre, de får feie for egen dør og tåle negative tilbakemeldinger når de tross alt ber om tilbakemeldinger. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jo de er anonyme, hvis de hadde brukt undersøkelsen imot ansatte så hadde det vært fagforeningsmat. Kunne uansett ikke brydd meg mindre, de får feie for egen dør og tåle negative tilbakemeldinger når de tross alt ber om tilbakemeldinger. 

På papiret er de anonyme, og ingen leder med vettet i behold vil selvsagt si noe annet, eller uttrykke noe som helst i den retning. Men det sier seg jo selv, når man bryter ned på en avdeling med for eksempel 10 ansatte, at det blir lite anonymt. Lederen VET hvem som kan tenkes å uttrykke misnøye over noe, fordi de kan være tenke seg til hva som kan ligge bak. De vet jo om det er noen som i løpet av den siste tiden føler seg forbigått i lønnsforhandlinger, om det er noen som har vært misfornøyd med å ikke få ha så mye hjemmekontor som de ønsker, noen som har fått nei til videreutdanning, noen som ikke har fått ta ut ferie når de ønsker osv osv. 

Anonymkode: 6eb40...9db

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

På papiret er de anonyme, og ingen leder med vettet i behold vil selvsagt si noe annet, eller uttrykke noe som helst i den retning. Men det sier seg jo selv, når man bryter ned på en avdeling med for eksempel 10 ansatte, at det blir lite anonymt. Lederen VET hvem som kan tenkes å uttrykke misnøye over noe, fordi de kan være tenke seg til hva som kan ligge bak. De vet jo om det er noen som i løpet av den siste tiden føler seg forbigått i lønnsforhandlinger, om det er noen som har vært misfornøyd med å ikke få ha så mye hjemmekontor som de ønsker, noen som har fått nei til videreutdanning, noen som ikke har fått ta ut ferie når de ønsker osv osv. 

Anonymkode: 6eb40...9db

Ok. Samma det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...