Soft mann Skrevet fredag kl. 18:57 #41 Skrevet fredag kl. 18:57 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Eller, som den du siterer faktisk skrev: Ha råd til å leve og ikke bare eksistere. Noen føler de lever når de vandrer i skog og kan gjøre dette mye, og gratis. Men mange av oss setter pris på andre typer opplevelser, som en reise til utlandet, gå på teater og show og å gå ut og spise. Og det behøver ikke å bety at dette skal være noe ekstravagant. En normal ferie, en normal middag og helt normale underholdningsshow. Og det koster dessverre penger. Anonymkode: aac71...680 Ja veldig mye penger, så 100k kommer en ikke langt. så mye penger har ikke eg kunne bruke på slike unødvendige ting , siden før eg giftet meg. dvs. fra eg var 15-24 ish så brukte eg penger på tull🙈
Mardina Skrevet fredag kl. 19:00 #42 Skrevet fredag kl. 19:00 Nei. Er sammen med en mann som er ufør. Jeg er ufør selv. Jeg falt for personligheten hans og at han er et av de snilleste menneskene jeg har møtt 😊 Føler meg som verdens heldigste, som har han i livet mitt ❤️ Og at han er min 🥰 Ville ikke byttet han ut for alt i verden ❤️ 1
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 19:08 #43 Skrevet fredag kl. 19:08 For mange har det nok det uten at det er negativt. Jeg forstår godt at folk vil ha en partner med samme prinsipper, status, mål og verdier som dem selv og det gjelder selvfølgelig begge kjønn. For andre er det mindre viktig. Jeg er i sistnevnte kategori, da jeg møtte han som nå er mannen min var han i en lavtlønna jobb, på vei mot uføretrygd men med ordna økonomi. Jeg selv var høytlønnet og frisk. Det har snudd på hodet, jeg er nå ufør, han har fått en bedre om enn ikke enormt bra betalt stilling han har også arva flere millioner, lest seg opp på aksjer og gjort veldig gode investeringer både der og i bolig. Så ting skjer jo i livet men at man prøver å sørge for å ha gode forutsetninger for fremtiden er da det mest naturlige av alt mener jeg. Anonymkode: f1e50...242
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 19:10 #44 Skrevet fredag kl. 19:10 Kunne aldri hatt en som levde fra hånd til munn hvor kontoen var tom når neste lønning kom. I tillegg måtte han akseptere at alle interkontinentale reiser gjennom året minimum var i business eller first. Anonymkode: 15b59...263 1
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 19:13 #45 Skrevet fredag kl. 19:13 Møtte samboeren da vi var 19 og 20 år, så nei lommeboken på den tiden var ikke mye å skryte av. Men han slo meg jo som en oppegående og ressurssterk person det var verdt å satse på. Vi har nå vært sammen i over 15 år og det har på ingen måte vært pga. penger. Har riktignok vært heldig og har i dag en mann som tjener godt, men vi har også stått i faser av livet sammen hvor lommeboken har vært langt tynnere og det har gått fint! Anonymkode: 74b57...887
Salamandra Skrevet fredag kl. 19:15 #46 Skrevet fredag kl. 19:15 Soft mann skrev (52 minutter siden): Så han må lissom ha minst 100k som skal brukes på ting som en kan snappe om Ja, det var nøyaktig det jeg mente. Klovn.
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 19:15 #47 Skrevet fredag kl. 19:15 Nei, ikke for min del. Ble sammen med mannen som tenåring og begge var fattige. Da hadde vi begge et mål om å ta høyere utdanning. At partner har ambisjoner er viktig for meg. Anonymkode: 8ebef...94c
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 19:27 #48 Skrevet fredag kl. 19:27 Om en mann har mye penger eller ei, det kommer på det samme. Men man må ha noe lik levestandard. Jeg har ikke råd til utenlandsferier og dyre klær og middager her og der, og da vil det føles feil å bli sammen med en som setter slike ting høyt. For meg er det viktig at fyren har god økonomiks sans, og at eneste «gjelda» er av nødvendigheter (da tenker jeg boliglån, studielån, i værste fall et lavt billån). Og at om man velger å leve sammen, da må man kunne dele og være villig til å spandere her og der uten at man fører noe «logg» på det. Dette gjelder såklart begge veier. Anonymkode: 12ebc...d5a
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 19:45 #49 Skrevet fredag kl. 19:45 Jeg var gift med en som kom fra en velstående familie. Vi levde langt over min statsansatt lønn. Jeg gikk fra han etter 20 år. Har en helt annen livsstil nå. Min nåværende kjæreste har det trangt økonomisk da han er delvis ufør og i et lavtlønnet yrke. Likevel er det han jeg vil dele resten av livet mitt med. Han er mye mer økonomisk smart enn meg. Anonymkode: ff7c4...dd9
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 19:53 #50 Skrevet fredag kl. 19:53 Lønn og økonomi er ikke viktig, selv om økonomisk rot er turnoff. Utdannelse og til dels arbeid betyr imidlertid noe. Har høy utdannelse selv og opplever at jeg har bedre samtaler med og mer til felles med menn som også har det. Men det kommer jo an på hva slags utdannelsesretning - overfladiske finansfolk/eiendomsmeklere har jeg ofte lite til felles med. Verdier er altså også viktig. Anonymkode: 1e94e...4d5
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 19:54 #51 Skrevet fredag kl. 19:54 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Jeg var gift med en som kom fra en velstående familie. Vi levde langt over min statsansatt lønn. Jeg gikk fra han etter 20 år. Har en helt annen livsstil nå. Min nåværende kjæreste har det trangt økonomisk da han er delvis ufør og i et lavtlønnet yrke. Likevel er det han jeg vil dele resten av livet mitt med. Han er mye mer økonomisk smart enn meg. Anonymkode: ff7c4...dd9 Hvorfor gikk du fra han? Anonymkode: 1e94e...4d5
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 20:26 #52 Skrevet fredag kl. 20:26 AnonymBruker skrev (10 timer siden): For meg er det viktig at mannen jeg skal dele livet med har ting på stell, noe mannen min har. Orker ikke dårlig råd, eller en ufør mann. Anonymkode: 8d564...f6c Når du sier at du ikke orker en ufør mann - er det pga av antagelsen om at vedkommende da har dårligere råd enn andre som ufør? Anonymkode: c3f3a...3c1
Gentleman59 Skrevet fredag kl. 22:36 #53 Skrevet fredag kl. 22:36 AnonymBruker skrev (På 13.11.2025 den 21.18): Har økonomi og status innflytelse på valg av partner hos kvinner ? Hvilken betydning har tykkelsen på lommboka / kontoen i valg av partner hos kvinner ? Er det hold i at mange kvinner velger partner utfra størrelsen på kontoen, og levestandard , men når kontoen er tømd pakker de kofferten å flytter ut ? Anonymkode: 776d9...625 M66: «Har økonomi og status innflytelse på valg av partner hos kvinner?» Ja. «Hvilken betydning har tykkelsen på lommboken/kontoen i valg av partner hos kvinner?» Meget stor. «Er det hold i at mange kvinner velger partner utfra størrelsen på kontoen, og levestandard?» Ja. «..., men når kontoen er tømd pakker de kofferten å flytter ut?» Når kvinner forstår at de ikke får det de vil ha; penger og reiser og gaver - så avslutter de forholdet.
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 10:04 #54 Skrevet lørdag kl. 10:04 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Når du sier at du ikke orker en ufør mann - er det pga av antagelsen om at vedkommende da har dårligere råd enn andre som ufør? Anonymkode: c3f3a...3c1 Det kan også være at man bare orker ikke en partner som trør hjemme hele dagen. Anonymkode: 7fd80...485
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 10:10 #55 Skrevet lørdag kl. 10:10 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Hvorfor gikk du fra han? Anonymkode: 1e94e...4d5 Fordi det var ødeleggende for meg å bli i det forholdet. Anonymkode: ff7c4...dd9
Lønnesirup01 Skrevet lørdag kl. 10:34 #56 Skrevet lørdag kl. 10:34 Det viktigste er at han er ansettbar - at han har utdannelse, erfaring og personligheten som gjør at han overlever i arbeidsmarkedet, uansett. Det er min erfaring etterhvert som jeg er blitt voksen. Du kan miste en godt betalt jobb. Arven du ventet på kan være gitt bort. Eller den kan bli sølt bort. Mange menn er dårlige med penger selv om de tjener godt. Og statistisk sett er de litt mer disponert mot både gamblingavhengighet og andre former for misbruk, så det er lurt av kvinner å være årvåkne på dette punktet, uavhengig av om menn synes det er sympatisk. Det er flere unge menn enn kvinner med stor privat forbruksgjeld. Mange venner av min mann som i utgangspunktet har sittet godt i det, har slitt i perioder. En av hans beste kompiser har sølt bort hele arven sin (mange millioner). En annen venn mistet inntektsgrunnlaget under covid, evnet ikke å justere forbruket, og ble liggende massivt bakpå med skatt og mva, og har enda ikke hentet seg inn. Det er heller ikke gitt at en mann som er rik er generøs. Tvert imot har noen av dem en holdning om at det er viktig for dem at du beviser at du ikke er interessert i penger, og at de derfor ikke spanderer noe. Jeg datet en fyr for noen år tilbake som var arving til et større norsk firma. Han tok meg med ut på dyre restauranter hver gang, fordi det var der han likte å spise, og ville at vi skulle splitte regningen. Jeg var yngre enn ham og på det tidspunktet student, og datingfasen ble rett og slett svindyr for meg. Ikke ville han spise rimeligere steder heller. Nå hadde han andre personlighetstrekk som heller ikke var så positive (og er fortsatt singel).
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 10:38 #57 Skrevet lørdag kl. 10:38 Tjener godt selv, eier huset mitt og har ting på stell. Trenger ikke en manns penger. Men han må ha en ordnet økonomi, egen innrekt, ikke noe gjeldsrot og surr. Jeg vil ikke bli innblandet u økonomisk kaos Anonymkode: 2596f...a45
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 10:39 #58 Skrevet lørdag kl. 10:39 Jeg har dessverre aldri tatt hensyn til dette i forholdene mine. Har hatt andre verdier. Lurer nå oppi åra hvorfor 😂 men jeg har det bare ikke i meg. Anonymkode: 5c7a1...0ee
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 10:40 #59 Skrevet lørdag kl. 10:40 AnonymBruker skrev (På 13.11.2025 den 21.18): Har økonomi og status innflytelse på valg av partner hos kvinner ? Hvilken betydning har tykkelsen på lommboka / kontoen i valg av partner hos kvinner ? Er det hold i at mange kvinner velger partner utfra størrelsen på kontoen, og levestandard , men når kontoen er tømd pakker de kofferten å flytter ut ? Anonymkode: 776d9...625 Jeg ønsker ikke å ha en mann som dårlig med penger fordi jeg har flere dårlige opplevelser med det. Og fordi jeg er selv flink med penger. Så har du hull i lommene dine så er du ikke for meg. Altså går du tom for penger før du får ny lønning fordi du sløser og har null kontroll? Har du et dyrt billån så tenker jeg at du er dårlig med penger. Kredittkortgjeld= jeg tenker du er dårlig med penger. Men ellers ser jeg ikke på lommeboken nei. Og skulle noe skje. Du mistet jobben og gikk tom for penger så går jeg ikke fra deg nei. Jeg ser etter en mann som kan gjøre meg lykkelig og glad. En som er snill, hensynsfull og omsorgsfull. Da er du drømmemannen. 👍😀 Anonymkode: 4589a...ff4
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 10:43 #60 Skrevet lørdag kl. 10:43 Soft mann skrev (15 timer siden): Ja veldig mye penger, så 100k kommer en ikke langt. så mye penger har ikke eg kunne bruke på slike unødvendige ting , siden før eg giftet meg. dvs. fra eg var 15-24 ish så brukte eg penger på tull🙈 Ja det er jo trist for deg dersom du savner det. Dersom du ikke gjør det så er jo det toppers. For min del er drømmen en behagelig økonomi, der man har råd til det man trenger, og slipper å være redd for reiningene eller at barnet skal på klassetur. Og i tillegg unne seg noe ekstra, sydenferie, underholdning og god mat. Jeg tror mange ønsker å kunne ha råd til noe mer enn at det akkurat går rundt, og det syns jeg må være helt greit, og uten at de skal klassifiseres som luksusforbruk. Som sagt, helt vanlig ferie, helt vanlig restaurant og helt vanlig show. Savner du de ekstra pengene du mener du hadde trengt til slike ting må du jo vurdere om du kan gjøre noe med saken Anonymkode: aac71...680
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå