Gå til innhold

Har økonomien innflytelse på valg partner hos kvinner ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har økonomi og status innflytelse på valg av partner hos kvinner ?  Hvilken betydning har tykkelsen  på lommboka / kontoen i valg av partner hos kvinner ? Er det hold i at mange kvinner velger partner utfra størrelsen på kontoen, og levestandard , men når kontoen er tømd pakker de kofferten å flytter ut ? 

Anonymkode: 776d9...625

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kan bare snakke for meg. Jeg går ikke etter størrelsen på lommeboka nei, men det er viktig at han har orden på økonomien. Var i et forhold der han hadde en del gjeld, og bare rot i økonomien, og det orker jeg ikke igjen! Når det er sagt, så er det også positivt at den som har best inntekt, bidrar litt mer til felles’en. Det er usjarmerende å ha god råd, og ikke ville dele med seg og spandere på kjæresten iblant. Har opplevd en sånn kjæreste også. 

Anonymkode: cada1...d38

• Liker 7
  • Nyttig 3
Skrevet

Å være ressurssterk er sammensatt. Menn med gode evner - intelligens, sosialt, emosjonelt - bør klare å bidra med mye, gjerne også inntekt. Gode evner vil ikke tømmes som en lommebok. 

Anonymkode: 2b02b...f35

• Liker 1
  • Nyttig 5
Skrevet

Det er mange som ser etter et forhold der alt er lett og der en selv må gjøre minimalt. Da er det jo ikke kjærlighet. Når pengene tar slutt, når helsa svikter, når det skjer vonde ting, da er den andre over alle hauger. Det har ikke noe med kjønn å gjøre. 

Anonymkode: 9afa3...7ac

Skrevet

Nei..ja..vet ikke. Jeg kan ikke svare for alle kjerringer. 

Anonymkode: 320d4...008

Skrevet

Jepp. 

Men det er en kombo. Min mann tjente ikke mye da jeg traff han, og det gjorde ikke jeg heller. Men jeg utdannet meg videre og krevde det samme av han. 

Han tjener (selvfølgelig) mer enn meg, på tross av at jeg er langt høyere utdannet, og nettopp derfor trenger jeg at han har har god inntekt. I tillegg til å være en fantastisk mann. 

Det viltigste er at man elsker hverandre, men livet er bedre når man ikke er lut fattig, sånn er det bare. 

(og vi ligger bare rett over gjennomsnittet sånn at det er sagt. Må tenke over økonomien hver måned) 

Anonymkode: aac71...680

• Nyttig 1
Skrevet

Jeg har aldri brydd meg om økonomien til en partner. Jeg er mer opptatt av hvordan de behandler meg som person.

Anonymkode: 21f8f...02f

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Lommeboka hans betyr ingenting for meg.

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

økonomien som ER der, må være på stell. 

Å leve råflott og over evne tjener ingen forhold i lengden, blir bare slitasje av slikt. 

Anonymkode: 09734...e1d

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

For meg har ikke tykkelsen på lommeboksen så mye å si, men å ha god oversikt og full kontroll over økonomien er viktigere. Om det er skjevdeling ene eller andre veien så er det viktigeste å være åpen om tanker/utfordringer rundt dette. 

Anonymkode: b5a46...b95

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Absolutt ikke!!!! Min mann jobbet på lager da jeg møtte han. Tenkte ikke et sekund på hva han tjente. Han hadde alt på stell da. Var ekstremt nøye og har vel aldri sløst (gammel bonde) 

Så ble han dessverre ufør. Men jeg har aldri møtt en som har behandlet meg sånn. Jeg er så oppetter ørene forelsket og glad i den mannen. Dyp kjærlighet. Selv etter 17 år! Han tok også til seg min sønn som sin egen (han hadde ingen fra før) og har ALDRI gjort forskjell på min og vår felles. Han henter og kjører og gir de det samme. Det har betydd enormt for meg. Nå var min sønn kun 2 år og har ikke sett annet enn meg og han sammen. Dessverre døde pappan hans da han var 14 og min samboer har vært der hele veien. Ikke lett å finne sånne menn.

Anonymkode: 7bbbd...aa1

• Hjerte 6
Skrevet

Tror mange kvinner ønsker seg en partner som er i jobb og som har orden på økonomien sin. Jeg har selv i hine hårde dager hatt en kjæreste som brukte opp pengene omtrent før de kom inn, og slik kan jeg ikke leve. 

Og så er det det, ts, at menn gjennomsnittlig tjener mer enn kvinner selv når kvinnene er bedre utdannet. De typiske arbeider yrkene hos menn er mye bedre betalt enn de tilsvarende for kvinner, hvis en mann er rørlegger så tjener han bedre enn sin partner som er barne og ungdomsarbeider.

Selv når menn og kvinner har samme yrke så ender ofte menn opp med en god del bedre betalt gjerne fordi de stiller mer krva, forhandler og jobber mer overtid mens kona steller hjemme.

Anonymkode: ab90b...a3d

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Ingen betydning for meg. Første satt i fengsel. Andre var arbeidsledig. 

De verdiene jeg har i dag har jeg selv jobbet for. 

Anonymkode: 08bc1...c82

Skrevet

Jeg har en bra jobb og god økonomi, og ønsker en partner som har samme levestandard som meg. Å bo sammen er ikke en nødvendighet for meg, så han skal slippe å bekymre seg for at jeg pakker kofferten min og drar…

Anonymkode: c893f...2ad

Skrevet

Nei. Jeg vil helst ha en fyr som har orden i økonomien (altså ikke noe forbrukslån og nok penger til å leve og betale regninger), men i realiteten så dater jeg de jeg faller for uavhengig av noe annet enn kjemi 🤷‍♀️ Siste eks var arbeidsledig da jeg møtte han. 

Anonymkode: c5308...2a5

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Giftet meg med en fattig dørvakt. Så nei 😜😂

Skilte meg av helt andre grunner.

Forloveden min i dag tjener ekstremt godt og har en god formue.

Men det var jo HAN jeg falt for. Vi bare klikket fra første stund og vi er partner med, bestevenner og elskere❣️

Anonymkode: 6e909...563

• Hjerte 1
Skrevet

Bryr meg ikke om penger. Min ex mann var arbeidsledig, da jeg møtte han.

Anonymkode: d916e...978

Skrevet

Jeg vil ha en mann som er opptatt av å skulle forsørge oss som en enhet. Hjelper ikke at han har god råd om han ser det som sine og ikke våre ressurser.

Anonymkode: b8bd7...46f

Skrevet

For meg er det viktig at mannen jeg skal dele livet med har ting på stell, noe mannen min har. Orker ikke dårlig råd, eller en ufør mann. 

Anonymkode: 8d564...f6c

• Nyttig 1
Skrevet

I utgangspunktet ikke, menn som er veldig opptatt av penger og status er ikke min type menn. Men han må ha råd til å betale for seg selv og ha økonomi til å reise, gå ut og spise og gjøre ting sammen med meg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...