Gå til innhold

Trenger råd: Venninnen min møtte drømmefyren – men kvelden endte i kaos

Anbefalte innlegg

Skrevet
Hulderen skrev (52 minutter siden):

Hvorfor insisterer du i innlegg etter innlegg at venninnen til TS ikke var dopet ned? Det kan ikke du vite noe om. 

… Med mindre du faktisk vet noe. Puttet du dop i drinken til en ung kvinne den kvelden og er nå livredd for at du skal bli avslørt? Kan noen ha sett deg? 

Ja jeg var der. Og puttet noe i drinken hennes. Men det var alkohol, og ikke dop. 

AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Var du der og så at hun ikke ble dopet ned? Eller hvordan vet du at det ikke skjedde? 

Anonymkode: 8a4c2...f24

Ja, jeg så det selv, med mine egne øyner. 

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

For det første er det helt opplagt han som dopet henne ned. 

Han høres ut som en som en sjarmerede sosiopat.

Anonymkode: 49560...df4

Det er absolutt ikke opplagt. Som voksen har du en plikt til å ikke spinne videre på en ungdoms dumme forklaringer på hvorfor venninnen var helt løk. De var jo alle helt løk. Les TS sitt innlegg på nytt. 

Det er IKKE greit at dum/dårlig oppførsel skal få lov til p bortforklares med å ha blitt neddopet. De skal stå for toskeskapen og ta lærdom av det. Hørte jeg noen snakke Lazy Gen Z og Snowflakes? Akkurat dette bidrar dere til akkurat nå. 

Anonymkode: b3437...46f

• Liker 3
  • Nyttig 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ei venninne fikk rohypnol i øl nr. én hun bestilte på et utested. 
Hun var edru da hun kom. 

Hun hadde vel drukket 1/3 av ølen da hun gikk rett i bakken.
Det ble full fest med ambulanse, sykehus, politi, sporsikring, vitneavhør og hurramegrundt.

For meg virker det veldig rart å mistenke at venninna har fått noe i drinken og så tenke «la henne bare sove det av seg».

Jeg hadde blitt helt panisk redd og hadde om så bært henne på ryggen selv til legevakta.

Var ikke helt forberedt på at dette skulle ende opp i en Kirsten Giftekniv-tråd. 😅

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ja jeg var der. Og puttet noe i drinken hennes. Men det var alkohol, og ikke dop. 

Ja, jeg så det selv, med mine egne øyner. 

Det er absolutt ikke opplagt. Som voksen har du en plikt til å ikke spinne videre på en ungdoms dumme forklaringer på hvorfor venninnen var helt løk. De var jo alle helt løk. Les TS sitt innlegg på nytt. 

Det er IKKE greit at dum/dårlig oppførsel skal få lov til p bortforklares med å ha blitt neddopet. De skal stå for toskeskapen og ta lærdom av det. Hørte jeg noen snakke Lazy Gen Z og Snowflakes? Akkurat dette bidrar dere til akkurat nå. 

Egentlig veldig enig her. Alkohol kan slå alle veier avhengig av mange faktorer. 

Skrevet

Jeg fikk narkotika i serveringa i et lag jeg var i. Jeg begynte å føle meg merkelig, og forlot festen kort tid etter. Vel hjemme trodde jeg at det hadde rablet for meg, og koblet ikke hva som hadde skjedd før dagen etter.

Jeg nektet fra da av å være i samme lokale som vedkommende jeg mistenkte for ugjerningen.

Jeg burde oppsøkt helsehjelp og deretter anmeldt greia. Om TS og gjengen er litt naive, sånn som jeg var, er det forståelig at hun som ble dopet ned kun ble passet litt på. Men jeg håper virkelig at flest mulig får rask helsehjelp i slike situasjoner.

Av annet er formuleringen «jeg ønsker deg alt vel» oftest brukt i sammenheng med at en avslutter, men jeg vet av ett menneske som bruker det som genuint ønske i forbifarten. Så jeg hadde tatt mot til meg og sendt ei oppklarende melding for sikkerhets skyld.

Anonymkode: 7947e...f8a

Skrevet

Det var en avvisning. Det er ikke aktuelt for en oppegående mann med fylledrama.

Flaks at hun har gitt opp menn.

Anonymkode: ebf86...398

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Jeg fikk narkotika i serveringa i et lag jeg var i. Jeg begynte å føle meg merkelig, og forlot festen kort tid etter. Vel hjemme trodde jeg at det hadde rablet for meg, og koblet ikke hva som hadde skjedd før dagen etter.

Jeg nektet fra da av å være i samme lokale som vedkommende jeg mistenkte for ugjerningen.

Jeg burde oppsøkt helsehjelp og deretter anmeldt greia. Om TS og gjengen er litt naive, sånn som jeg var, er det forståelig at hun som ble dopet ned kun ble passet litt på. Men jeg håper virkelig at flest mulig får rask helsehjelp i slike situasjoner.

Av annet er formuleringen «jeg ønsker deg alt vel» oftest brukt i sammenheng med at en avslutter, men jeg vet av ett menneske som bruker det som genuint ønske i forbifarten. Så jeg hadde tatt mot til meg og sendt ei oppklarende melding for sikkerhets skyld.

Påvist, eller din egen mening? 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg er født i 92. Jeg har fått Ruphinol av tannlege 5 ganger. Jeg husker alt og er helt avslappet, men motorikk er helt på tur. Jeg får dette fordi jeg er nåle-biter.

Det er komplett umulig å ikke huske hva som har skjedd med mindre man har drukket svært mye. Rupinol gjør deg slapp motorisk, ikke mentalt. Når jeg drar til tannlege ber han om følge og hjelp, ikke noen som snakker for meg.

Anonymkode: c68f5...2c0

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jeg er født i 92. Jeg har fått Ruphinol av tannlege 5 ganger. Jeg husker alt og er helt avslappet, men motorikk er helt på tur. Jeg får dette fordi jeg er nåle-biter.

Det er komplett umulig å ikke huske hva som har skjedd med mindre man har drukket svært mye. Rupinol gjør deg slapp motorisk, ikke mentalt. Når jeg drar til tannlege ber han om følge og hjelp, ikke noen som snakker for meg.

Kaaaaaaaaan det tenkes at du får en annen dose enn det som puttes i drinker? Og at alkoholen kan påvirke effekten? Vekt vil også kunne ha noe å si på hvor mye man tåler.

Anonymkode: e3121...d5f

• Liker 4
Skrevet
Erlic skrev (12 timer siden):

Jeg tror nok desverre han fyren ble skremt av oppførselen hennes. Det virker litt som han ble litt satt ut og nok trodde hun var kjempefull og hadde en del issues. 

Hun må jo kjenne på dette selv, men det går jo an å sende en voksen og moden melding og forklare hva som skjedde den kvelden å legge seg lang flat. Tiden vil jo bare vise om han da velger å svare på det eller ikke,hvis ikke må hun bare gå videre desverre. Det finnes flere flotte menn hun kommer til å møte, og dere virker veldig unge. Og hun burde vel helst vært på legevakten den kvelden om det er mistanke at hun hadde fått i seg noe?

Dette!

Uansett hvor uskyldig i dette hun er, så er det normalt å få kalle føtter når man mistenker 999 problemer med ''daten''. 

Anonymkode: ab479...041

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Ok. Tok du blodprøver? Hvor på byen var du? Med folk du kjente eller ved ukjent bord, osv? 

Jo, jeg gjør det. Og grunnen til det vises nettopp i denne tråden: at alle tror at venninnen til TS faktisk ble dopet på byn, og henger seg opp i det. Hvordan kan de vite det og legg TS sin elendige versjok til grunn? Når realiteten er at det er svært lite sannsynlig? Hun var bare løk. 

Der er alvorlig at dere ikke klarer pu skille mellom (potensielt) reelle tilfeller og umoden sprøyt. 

Takk 😃 Jeg forstår at du er sarkastisk, men jeg forstår også at du oppdaget at eg hadde rett i mine utsagn (sett opp mot TS alder og modenhet osv) og derfor valgte en form for "cop out". Helt greit for meg, så lenge du ikke fortsetter å kverulere. 

Hvor har jeg kverulert?

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Dette er tull. Det er kun én gang jeg har tatt Rohypnol og husket resten av dagen. 

Det er en grunn til at det er populært voldektsdop.

Og den du siterer sa aldri hva hun mistenkte hun hadde fått i seg.

Anonymkode: ecf79...c5c

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Kaaaaaaaaan det tenkes at du får en annen dose enn det som puttes i drinker? Og at alkoholen kan påvirke effekten? Vekt vil også kunne ha noe å si på hvor mye man tåler.

Anonymkode: e3121...d5f

Dette er fasit, virkestoffet i rohypnol reagerer selv med små mengder alkohol, og man får gjerne totalt blackout av samme dose som hos tannlegen av feks et halvt vinglass. 

Når det gjelder dop i drinken testes dette bare på voldtektsmotraket, der ca 20% mener de har blitt dopet. Ved testing finner man hos flertallet kun promille, alkohol er lunefult, da det kan variere veldig med dagsformen, og de fleste underrapporterer hvor mye de har drukket. Alle klassiske rape-drug gjør også at man kollapser/sovner, og er derfor vanligere på nachspiel enn ute på byen, hvor venner, bartender eller dørvakt lett vil fange det opp.

Anonymkode: 784d9...8de

• Liker 3
Skrevet

Hvis hun troppet opp på døra hans ihjelgrått og neddopa skjønner jeg godt hvis han mistet all interesse. Bare det å gå ut i den tilstanden er jo helt koko.

Men Det gjør ikke noe mer skade å sende en kort melding hvor hun forteller hvor mye hun lite møtene de hadde hatt før den kvelden og hva som så skjedde. At hun håper han kan gi henne en ny sjanse til å vise at det er den første han møte som er det ekte henne.

Anonymkode: 023a7...690

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Alle klassiske rape-drug gjør også at man kollapser/sovner, og er derfor vanligere på nachspiel enn ute på byen, hvor venner, bartender eller dørvakt lett vil fange det opp.

Dette er pisspreik. Man kan både kjøre bil og gå ut og være med venner og gjøre whatever på Rohypnol. Man husker plutselig ikke slutten på kjøreturen og bilen står parkert skjevt nedi veien dagen etter. Men man blir ikke som du sier. Du har virkelig ikke kunnskap om det du snakker om.

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Dette er pisspreik. Man kan både kjøre bil og gå ut og være med venner og gjøre whatever på Rohypnol. Man husker plutselig ikke slutten på kjøreturen og bilen står parkert skjevt nedi veien dagen etter. Men man blir ikke som du sier. Du har virkelig ikke kunnskap om det du snakker om.

I kombinasjon med alkohol, kjære deg. Har du erfaring med å blande de to? I kombinasjon med med amfetamin har jeg sett at man kan bli slik du beskriver. Og for medisinsk bruk alene har rohypnol/flunipam stor, feit rød trekant, så man skal selvsagt ikke kjøre bil/operere maskiner. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

I 2004 trakk produsenten preparatet. Rohypnol fra det norske markedet i følge tidsskriftet.no, Ved tilbaketrekkingen av Rohypnol økte salget av Flunipam
 samtidig ble det endter til et A preparat i 2023, da kan man ikke normalt sett kjøre bil lovlig. 

Anonymkode: a9e1f...b2a

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

I kombinasjon med alkohol, kjære deg. Har du erfaring med å blande de to? I kombinasjon med med amfetamin har jeg sett at man kan bli slik du beskriver. Og for medisinsk bruk alene har rohypnol/flunipam stor, feit rød trekant, så man skal selvsagt ikke kjøre bil/operere maskiner. 

Ja. Nå var du faktisk spot on. Og selvfølgelig skal man ikke kjøre bil på det, men ikke alltid man gjør lure ting her i livet.

Skrevet

Dere mistenker hun ble DOPET ned og dere drar ikke rett til legevakten?!?!?

Anonymkode: daba4...9da

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Jeg og typen min mener at hun fint kan ta kontakt igjen når hun er tilbake i Oslo, eller i det minste svare nå uten at det er noe galt i det. Han vet jo ikke hva som faktisk skjedde den kvelden.

Hva tenker dere? Er dette et endelig avslag, eller burde hun gi det en sjanse og ta kontakt igjen senere?

Anonymkode: 7c13f...2b3

Jeg tenker at hun kan gjøre akkurat hva hun vil. Hvis hun sender en melding og han ikke svarer så er ikke det noen krise. 🤷‍♀️ Hadde han gitt beskjed om at han ikke ønsker å bli kontaktet igjen, så ville det vært noe annet.

Anonymkode: 0148f...6db

Skrevet

Ser at du allerede har fått kommentarer ang dop. Da dropper jeg å skrive noe om det. 

Det var skikkelig kjedelig at det endte sånn med den fyren, super kjipt. Men nå er det skjedd og det fins lærdom i denne hendelsen. For dere alle for å si det sånn 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...