Gå til innhold

Trenger råd: Venninnen min møtte drømmefyren – men kvelden endte i kaos

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg trenger et utenforstående perspektiv på noe som skjedde i helgen.

Venninnen min går første året på studiet sitt, og hun møtte en sykt bra fyr på T-banen i Oslo. De pratet i nesten 30 minutter, lo masse, og han sa flere ganger at hun var fin og morsom, og at de måtte møtes en dag. Han er seks år eldre enn henne, skikkelig ordentlig type og høyt utdannet. Da de gikk av T-banen fulgte han henne til vi var helt ute av terminalen, før han gikk videre til middagen han skulle på. Den lille gesten gjorde at han virket enda mer genuin.

Hun har egentlig gitt opp kjærligheten, så hun tenkte ikke så mye mer over det. Men de byttet Facebook, og senere samme kveld skrev han at det var veldig hyggelig å snakke med henne. Hun svarte, og de småpratet litt mens hun var ute på byen med oss.

Så blir ting helt kaotisk: Plutselig blir hun borte, og vi mistenker at noen har puttet noe i drinken hennes. Vi får henne hjem og gir henne masse vann. Hun sovner og våkner 1-2 timer senere og sier at hun vil til de andre venninne våre,  jentene hun egentlig sa hun skulle til bor rett ved siden av oss, så derfor stresset vi ikke da hun sa hun skulle “dit”. 

Men hun drar ikke dit hun sa. Hun drar til fyren hun møtte på T-banen🙄

Hun husker at hun gråt masse, brukte lang tid på å komme seg dit, og at han hadde ventet lenge, vært skikkelig bekymret og til og med gått ut og lett etter henne. De snakket lenge og hadde det veldig koselig. Han prøvde ikke på noe som helst, han var faktisk helt edru den kvelden og skulle bare i en middag, og det gjør henne enda mer flau.

Neste morgen kommer hun tilbake til oss, og vi rydder opp i situasjonen. Hun er skikkelig lei seg og flau. Hun tror han må være irritert over å ha blitt dratt inn i dette, spesielt fordi han virket som en genuin fyr hun faktisk kunne tenke seg å bli kjent med. Hun er også veldig lei seg for å ha ødelagt kvelden vår på byen, men vi er bare glad hun var trygg.

Vi oppfordret henne til å sende en høflig melding og takke ham for at han tok vare på henne. Det gjorde hun.

Han svarte ikke før dagen etter, med dette:

«Takk for melding! Bare hyggelig. Ønsker deg alt godt videre, alt vil ordne seg, det tror jeg.»

Den ene venninnen vår var veldig bastant på at dette betyr avslag, og sa til og med at venninnen vår ville være «billig» og mangle selvrespekt hvis hun tok kontakt igjen. Jeg synes det var utrolig slemt sagt. Venninnen vår er alt annet enn det, hun er nydelig, både utenpå og inni, og har ikke snakket eller vært med en gutt på over ett år fordi hun faktisk vil finne noen genuin. Og jeg mener at denne fyren virket genuin.

Jeg og typen min mener at hun fint kan ta kontakt igjen når hun er tilbake i Oslo, eller i det minste svare nå uten at det er noe galt i det. Han vet jo ikke hva som faktisk skjedde den kvelden.

Hva tenker dere? Er dette et endelig avslag, eller burde hun gi det en sjanse og ta kontakt igjen senere?

Anonymkode: 7c13f...2b3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror nok det er et avslag, men hun har vel ingenting å tape på å sende ham en melding.

• Liker 22
Skrevet

Unnskyld, men er dette tull?

Anonymkode: 9ddc4...0ac

• Liker 15
  • Nyttig 6
Skrevet

Jeg tror nok desverre han fyren ble skremt av oppførselen hennes. Det virker litt som han ble litt satt ut og nok trodde hun var kjempefull og hadde en del issues. 

Hun må jo kjenne på dette selv, men det går jo an å sende en voksen og moden melding og forklare hva som skjedde den kvelden å legge seg lang flat. Tiden vil jo bare vise om han da velger å svare på det eller ikke,hvis ikke må hun bare gå videre desverre. Det finnes flere flotte menn hun kommer til å møte, og dere virker veldig unge. Og hun burde vel helst vært på legevakten den kvelden om det er mistanke at hun hadde fått i seg noe?

• Liker 21
  • Nyttig 8
Skrevet

Det er et avslag, det ble for mye rot. Men.. hvis hun ble dopet ned på byen må hun få hjelp og kanskje snakke med noen. Det er alvorlig.

Anonymkode: 57166...9e9

• Liker 14
  • Nyttig 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Hva jeg tenker? Når det er mistanke om at noen i "gjengen min" er blitt dopet ned av noen på byen så ender festen der og da. Man drar til legevakta for sjekk og rett hjem (eller stedet man besøker). Man lar ikke vedkommende dra videre til noe som helst. 

Hvor gamle er dere?

Anonymkode: e3121...d5f

Helt enig. Er faktisk ganske sjokkert over oppførselen til disse venninnene. 

Anonymkode: 83c8d...d18

• Liker 17
  • Nyttig 9
Skrevet (endret)

1. Dere burde aldri latt henne dra noen plass, dette kunne endt MYE verre. Heldigvis var han en oppegående fyr.

Har venninne som opplevde dette, hun ble voldtatt og senere suicidal og traumatisert. 

2. Fordi han er en oppegående fyr: han er helt uinteressert. La ham være.

Endret av AprilLudgate
  • Liker 21
  • Nyttig 7
Skrevet

Mulig han er drømmefyr (vet man virkelig det etter 30 min...), men din venninne har ikke akkurat oppført seg som drømmedame. 

Og du, hvis du tror noen er neddopet så få personen til legevakt

Anonymkode: 4d062...8dd

• Liker 16
  • Nyttig 10
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Helt enig. Er faktisk ganske sjokkert over oppførselen til disse venninnene. 

Anonymkode: 83c8d...d18

Jeg er også sjokkert over dette! Hvis man mistenker at man et dopet ned aner man jo ikke hva som et benyttet eller dose. Er dosen farlig høy? Er det noe reseptbelagt som er hentet fra apotek eller noe som er kokt frem på et kjøkken hjemme eller i Columbia? Er det risiko for plutselig pustevansker eller senskader? Fare for rusutløst psykose? Det er så utrolig ansvarsløst å la henne suse videre, at på til ALENE. Alt kunne ha skjedde🤦🏻‍♀️🤦🏻‍♀️🤦🏻‍♀️🤦🏻‍♀️🤦🏻‍♀️🤦🏻‍♀️🤦🏻‍♀️🤦🏻‍♀️🤦🏻‍♀️🤦🏻‍♀️

• Liker 9
  • Nyttig 8
Skrevet

Jeg tenker at dere bare bør la henne ordne dette selv, eller be om hjelp fra noen venninner. 

For dere kan ikke kalle dere venninner, om dere lar henne gå ut alene når dere mistenker at hun er dopet, etter hun har vært så borte vekk at hun sovner en times tid. Ingen venninner lar noen de er glad i gå alene da, selv ikke til rommet ved siden av. Så be henne heller spørre noen hun kan stole på om råd. 

Anonymkode: 4362e...91b

• Liker 11
  • Nyttig 5
Skrevet

Folk blir ikke dopet ned på byen. De drikker for mye eller tar frivillig. GHB er som regel synderen.

Venninnen din får ta det som er lærepenge. Ikke oppfordre henne til å plage denne fyren noe mer.

Anonymkode: 305e8...249

• Liker 6
Skrevet

Jeg tenker det her er litt mye drama, og at meldingen er et «takk, men nei takk». 

Anonymkode: 67b02...e17

• Liker 24
  • Nyttig 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Folk blir ikke dopet ned på byen. De drikker for mye eller tar frivillig. GHB er som regel synderen.

Venninnen din får ta det som er lærepenge. Ikke oppfordre henne til å plage denne fyren noe mer.

Hvor i alle dager har du det fra at folk ikke blir dopet? Vennligst dokumenter DEN påstanden.

• Liker 13
  • Nyttig 9
Skrevet

Dette er et avslag og hun burde gå videre.

Anonymkode: 839b3...734

• Liker 5
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Vel -  du har ikke peiling. Jeg har jobbet på legevakt og mottak av enormt mange unge jenter i helgene som det påvises er dopet ned, aka stoffer svært få tar av egen vilje. Ja, de har også drukket alkohol, men reaksjonen på slike stoffer er blant annet å miste kontroll over kroppen, og det skjer ikke med alkohol på samme måte, det er lett å se når man vet dette.
Neddoping av jenter for voldtekt er dessverre ganske utbredt i de største byene våre. Og det skjer også i utlandet. Alle jenter vet at de skal holde sammen ute på byen, og sørge for trygg hjemtransport. Tipper du er mann som selv ikke er berørt av dette, eller en dame som ikke har vært ute på byen siste 15 år og dermed ikke har fulgt venninne til legevakt. Du er ihvertfall åpenbart helt uvitende om dette.

Anonymkode: 57166...9e9

• Liker 13
  • Nyttig 7
Skrevet

Hva er dere ikke forstår med "ønsker deg alt godt videre"? 

Det er en høflig måte å avslutte et bekjentskap. 

Må unge damer ha det inn med teskje?

Er det bare ghosting dere forstår?

Anonymkode: 061e2...54a

• Liker 31
  • Nyttig 2
Skrevet

Hun oppførte seg stupfull, dere mistenkte at hun var dopet, og likevel lot dere henne dra videre?

For noen elendige venninner dere er. Dopet eller ei, når noen i gjengen har fått i seg alt for mye, så slipper man de ikke ut av syne. Man følger de hjem, eller til legevakten om man mistenker doping.

Meldingen var et avslag. Hun er elendig på å velge venninner, men har heldigvis god smak når det kommer til menn. Det er selvfølgelig kjipt at det endte slik, men det kunne endt mye verre om han ikke var en hyggelig fyr. Hun må bare godta at han ikke lenger er interessert, og forhåpentligvis finner hun seg nye venninner som ikke lar henne snuble avgårde når hun ikke er i stand til å ta vare på seg selv.

Anonymkode: d0075...6ad

• Liker 11
  • Nyttig 6
Skrevet

Min tanke: Dere er altfor unge og ikke minst ekstremt umodne, og overtenker så alt for mye. 

De fleste som mener seg dopet har ikke vært det. Noen ganger er man bare dritings og løk. Det var (omtrent 100%) dette som skjedde din venninne.

Og han er ikke interessert. Da hadde hun i så fall hørt fra han igjen. 

Let It Go. 

Finn dere en hobby. 

Anonymkode: b3437...46f

• Liker 9
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...