jeg og ;) Skrevet 31. mars 2006 #1 Skrevet 31. mars 2006 Hvem har råderett over barnetrygden egentlig?? Kommer denne automatisk til mammaen eller har far like stor råderett til å ha den via sin konto??? Bare lurte vi har felles foreldreansvar og samboer men ikke felleskonto ennå siden vi har så mye penger begge to... MEN jeg tok automatisk råderett over denne delen uten å tenke noe særlig over det..
pondusa Skrevet 31. mars 2006 #2 Skrevet 31. mars 2006 Dersom ikke noe annet er avtalt, kommer barnetrygden inn på mors konto.
Gjest Piper Skrevet 31. mars 2006 #3 Skrevet 31. mars 2006 Barnetrygden går inn på min konto, men så er ikke mannen min far til barna.
nallemaja Skrevet 31. mars 2006 #4 Skrevet 31. mars 2006 Den kommer inn på felles konto(har bare felles kontoer) men i mitt navn.
Kosejenta Skrevet 1. april 2006 #5 Skrevet 1. april 2006 Kommer inn på min konto.Da eldstemann ble født var jeg som stod for innkjøp av klær, bleier,mat og utstyr gullet trengte. Da nestemann kom,ble det samme konto uten at vi tenkte noe mer på det.
Furstina Skrevet 1. april 2006 #6 Skrevet 1. april 2006 I Sverige betalas den ut automatiskt till mamman och det konto hon anmäler. Vi har valt att få in pengarna på ett gemensamt konto eftersom vår son är gemensam.
cbc Skrevet 1. april 2006 #8 Skrevet 1. april 2006 hos oss kommer barnetrygden på fars konto, det var denne kontoen vi oppgav til trygdekontoret. Har felles økonomi, så hvor pengene kommer spiller ingen rolle for oss.
Varja Skrevet 1. april 2006 #9 Skrevet 1. april 2006 Er slik i Norge og at barnetrygden betales til mor. Jeg fikk ikke somlet meg til å oppgi noe kontonummer i begynnelsen, så de første månedene kom barnetrygden faktisk på utbetalingskort i mitt navn. Jeg kunne gå på posthuset og heve pengen mot legitimasjon.
asterix Skrevet 2. april 2006 #10 Skrevet 2. april 2006 Barnetrygden står i mannen min sitt navn, men kommer inn på vår felles konto.
Gjest Maddy Skrevet 2. april 2006 #11 Skrevet 2. april 2006 Når du fyller ut papirene skriver du hvilken konto pengene skal inn på. Her går pengene inn på min konto da jeg er den som tar seg av husholdningen mht bleier,klær og mat osv osv.
Gjest Gjest Skrevet 2. april 2006 #12 Skrevet 2. april 2006 Her går de inn på barnas konto. Dette er penger vi "glemmer" at kommer inn.
Moonchild Skrevet 2. april 2006 #13 Skrevet 2. april 2006 "Min" konto. Men vi har felles økonomi, med tilgang til hverandres konti, så mannen min har mulighet til å overføre pengene til seg dersom det er han som legger ut for større innkjøp. (Alle kontoene våres dukker opp på nettbanken, uavhengig av hvem det er som står som hoveddisponent).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå