AnonymBruker Skrevet 13. november 2025 #1 Skrevet 13. november 2025 Jeg er henvist til brystdiagnostisk senter grunnet kul i brystet. Er relativt ung og er henvist av fastlegen. Jeg lurer egentlig litt på andres erfaringer - hvor lenge dere var der, hva dere gjorde, prosessen osv. Har også hørt/lest at det er vanlig med biopsi. Hvordan var dette? Var det vondt i etterkant eller kunne dere fungere som "normalt"? Og hvor lenge måtte dere vente på svar? Anonymkode: 9ceb7...e83
AnonymBruker Skrevet 13. november 2025 #2 Skrevet 13. november 2025 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg er henvist til brystdiagnostisk senter grunnet kul i brystet. Er relativt ung og er henvist av fastlegen. Jeg lurer egentlig litt på andres erfaringer - hvor lenge dere var der, hva dere gjorde, prosessen osv. Har også hørt/lest at det er vanlig med biopsi. Hvordan var dette? Var det vondt i etterkant eller kunne dere fungere som "normalt"? Og hvor lenge måtte dere vente på svar? Anonymkode: 9ceb7...e83 Hei. Jeg har vært der flere ganger. Regner med at du får en såkalt trippel diagnostikk. Da tar de først mammografi, deretter ultralyd, og hvis de finner noe på ultralyden som ser uavklart ut tar de en biopsi. Biopsien gjorde ikke vondt i det hele tatt, selv om det kan se skummelt ut med en stor nål som skal inn. Men det er ikke sikkert det er nødvendig for deg å ta biopsi, det finner de først ut når du er der på bakgrunn av hva de andre undersøkelsene viser. Masse lykke til . Anonymkode: 56ac4...139
Biloba Skrevet 13. november 2025 #3 Skrevet 13. november 2025 Jeg har tatt finnmålsbiopsi (som å ta blodprøve), har også hatt grovnålsbiopsi (da med lokalbedøvelse. Siste gang ble det ikke tatt vevsprøve pga bildenes utseende. Alle ganger var det veldig lite ubehag.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå