AnonymBruker Skrevet 13. november #1 Skrevet 13. november Hei. Trenger vel ikke skrive at det er flaut (er langt inni 30 åra ) ,for det er jo et helt normalt samtale evne da alle har en endetarm osv. Jeg har vondt inni rumpa men det virker som det er på venstre side inni der…😅 vanskelig å forklare. Etter stress blir det mye verre. Blir kjempe redd og ‘’svettspruten’’ står i henda på meg fordi jeg blir så urolig av dette. Har veldig lege skrekk og spesielt underliv og endetarm som er så privat. For ca et og et halvt år siden ble jeg kraftig obstipert fordi det toppet seg på privaten med mange dødsfall og annen elendighet som skjedde på engang!!! Til slutt (i forbindelse med obstiperinga) endte jeg opp med å rett slett ‘’grave ut’’ dritten med henda og til slutt kom alt ut som om jeg var gjennom en fødsel …all avføring hadde samla seg til en stor ‘’kabel’’ som var altfor bred og lang til å klare å få ut på engang. Det var begynt å bli om til hard avføring og derfor kunne jeg ikke få ut litt og litt heller ( dele den opp😂) flaut å skrive om + høres helt dramatisk ut men alikevel et faktum. Det var avføring over gulvet å meg selv å buksa og alt. En skikkelig kjip opplevelse ! Jeg pressa som om det skulle komme et barn ut altså 🫣😳 Helt sinnsyk opplevelse. Jeg trodde jeg ble å ende i ambulanse fordi avføringa var både utvendig og innvendig da alt bare stoppa opp, og for å unngå å ringe sykebil , så pressa jeg alt jeg hadde som gjorde at jeg var rett fra å besvime på bade gulvet. Så for meg scenarioet der ambulanse folka ble å komme inn på badet der jeg ikke kunne sitte ligge eller stå og der dritten var både utenfor endetarms åpninga og innenfor. (vet …helt tragiskt komiskt) Kom meg igjennom alt men etter den hendelsen så ble jeg plaga med smerter der nede i perioder. Skjønner mange tenker du må gå til lege og jeg skjønner åsså at helse personell er det beste når det kommer til dette, men noen som er flinke på dette ? Som enten har opplevd noe lignende selv eller er plaget med dette eller kjenner noen som har hatt slike plager ? Eventuelt vært på undersøkelser og som kan fortelle hva de da gjør ? Kommer fastlegen til å sjekke noe eller blir man henvist til sykehus ? Bruke de kamera å fører inn der? Må legge til at jeg har normal avføring selv om jeg er ofte på do (litt over gjennomsnittet) fordi jeg enda har en vanskelig livs situasjon og urolig mage. Har fått litt angst i forhold til dobesøk fordi den hendelsen nevnt over satt en skikkelig støkk i meg. Tar imot alle tanker 😅🙈💩 Å kanskje legge til at jeg gjerne deler denne storyen i tilfelle noen andre går og sliter med sånnt …ta det på alvor før du kanskje opplever noe så der kjipt selv … Anonymkode: a43cb...53f 3
AnonymBruker Skrevet 13. november #2 Skrevet 13. november Du har nok mest sannsynlig pressa på deg en innvendig hemoroide. Det kan være helt utrolig vondt. Når man først har fått hemoroider kommer de ofte tilbake. Om det er veldig smertefult finnes det flere salver du kan kjøpe reseptfritt (synes ikke de hjelper så veldig, men.. ) det hjelper å holde magen i gang, nye vann og fiber og ikke få hard mage, sitte lenge på do og trykke. Er lite hjelp å få hos lege etter min erfaring. Anonymkode: d5608...082 3 3
Memorangen Skrevet 13. november #3 Skrevet 13. november Kan iallfall si at jeg syns ikke koloskopi var noe stress i det hele tatt, ikke selve undersøkelsen. Kjapt overstått og ikke vondt. Men forberedelsene er litt styrete da du må drikke noe greier og tømme deg over et par dager.. Det er vel ingen vei utenom å gå til legen her tenker jeg. 2
AnonymBruker Skrevet 13. november #4 Skrevet 13. november Angrer på at jeg leste hele H.I. Anonymkode: 4d5b2...4f4 3
Traktor Skrevet 13. november #5 Skrevet 13. november Så for meg noe helt annet når jeg leste trådtittelen.
AnonymBruker Skrevet 13. november #6 Skrevet 13. november "Kjip opplevelse" var en KRAFTIG underdrivelse, hvert fall! Anonymkode: fee17...56a 9 1
Eva-Lena Skrevet 13. november #7 Skrevet 13. november Gå på apoteket og kjøp Alcos Anal salve og stikkpiller. Mest sannsynlig har du hemoroider innvendig og jeg kan skrive under på at det er smerter fra helvete. Reseptfritt hjalp ikke meg, så fikk resept på en salve og vipps var det borte. Jeg hostet på meg hemoroider, trudde seriøst lungene skulle komme opp 😂 1 1
AnonymBruker Skrevet 13. november #8 Skrevet 13. november Eva-Lena skrev (10 minutter siden): Gå på apoteket og kjøp Scheriproctsalve og stikkpiller. Mest sannsynlig har du hemoroider innvendig og jeg kan skrive under på at det er smerter fra helvete. Reseptfritt hjalp ikke meg, så fikk resept på en salve og vipps var det borte. Jeg hostet på meg hemoroider, trudde seriøst lungene skulle komme opp 😂 Anonymkode: 22da6...89e 2
AnonymBruker Skrevet 13. november #9 Skrevet 13. november Noe av det villeste jeg har lest på KG😅😅 Anonymkode: d4b90...4c3 2
AnonymBruker Skrevet 13. november #10 Skrevet 13. november AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Noe av det villeste jeg har lest på KG😅😅 Anonymkode: d4b90...4c3 Er vi på nivå med den hvor ektemannen skrev hore på tingene hennes? Det var også helt DRØYT. Eller den tråden med han som var snippet, men frua var gravid og nektet for å ha vært utro! Anonymkode: fee17...56a 2
AnonymBruker Skrevet 13. november #11 Skrevet 13. november Memorangen skrev (1 time siden): Kan iallfall si at jeg syns ikke koloskopi var noe stress i det hele tatt, ikke selve undersøkelsen. Kjapt overstått og ikke vondt. Men forberedelsene er litt styrete da du må drikke noe greier og tømme deg over et par dager.. Det er vel ingen vei utenom å gå til legen her tenker jeg. Rektoskopi er vel det som gjelder her....endetarmen. Anonymkode: 18f17...616 1
AnonymBruker Skrevet 14. november #12 Skrevet 14. november Tror kanskje du har fått en utposning på tarmen, en liten "lomme", en såkalt diverkulitt. Av og til kan det samle seg rester av avføring i disse lommene som gjør at det blir betennelser og det kan gjøre vondt. Det er så vidt jeg vet ikke farlig, men det er greit å sjekke hva det er for sikkerhetsskyld. Vanligvis bruker de koloskopi, men av og til slipper du det og de tar en ct kolon i stedet. Altså bare et bilde av tarmsystemet. Vil også anbefale deg å gå på apoteket å kjøpe duphalac. Dette er flytende laktose som du helt trygt kan ta hver dag (spør på apoteket hvor mye) så holder du avføringen normalt myk og slipper flere slike opplevelser. Anonymkode: 179ce...b5d 1
AnonymBruker Skrevet 14. november #13 Skrevet 14. november Hemorider er sykt vondt. Vanskelig å vite. Hvis du har drevet å gravd oppi der med fingrene og pressa veldig så kan du jo ha skadet noe. Ville tatt meg en valium og kommet meg til legen. De kan ta ultralyd. Anonymkode: b210d...783 1
AnonymBruker Skrevet 15. november #14 Skrevet 15. november AnonymBruker skrev (På 14.11.2025 den 4.05): Tror kanskje du har fått en utposning på tarmen, en liten "lomme", en såkalt diverkulitt. Av og til kan det samle seg rester av avføring i disse lommene som gjør at det blir betennelser og det kan gjøre vondt. Det er så vidt jeg vet ikke farlig, men det er greit å sjekke hva det er for sikkerhetsskyld. Vanligvis bruker de koloskopi, men av og til slipper du det og de tar en ct kolon i stedet. Altså bare et bilde av tarmsystemet. Vil også anbefale deg å gå på apoteket å kjøpe duphalac. Dette er flytende laktose som du helt trygt kan ta hver dag (spør på apoteket hvor mye) så holder du avføringen normalt myk og slipper flere slike opplevelser. Anonymkode: 179ce...b5d Jeg sliter med kronisk forstoppelse og kan også innimellom få veldig vondt i endetarmen på venstre side. Mistenker selv at det er en utposning som nevnt i innlegget over her. Nevnte det for fastlegen en gang, og han sa bare at første skritt var å få bedre kontroll på forstoppelsen, ettersom det mest sannsynlig var årsaken. Gjorde ingen undersøkelser. Jeg er flinkere til å ta mykgjørende midler daglig nå, og har nesten ikke disse smertene lengre. Typisk for meg var at jeg våknet av smertene på natta, gikk på toalettet og brukte eeeevigheter på å få ut noen harde klumper. Noen ganger måtte jeg presse i mot med noen fingre fra inni skjeden, mot det jeg tror var utposningen. Som sagt ble det bedre med daglig DulcoSoft, samt Ferment (et kosttilskudd med melkesyrebakterier) og bedre kosthold. Jeg ville uansett tatt det opp med lege om jeg var deg ❤️ Anonymkode: 888a4...ed4 1 1
AnonymBruker Skrevet i går, 00:39 #15 Skrevet i går, 00:39 Må først bare skrive at jeg fikk ekstremt latterkikk av enkelte som skrev her inne 🤣 helt enig i at det er en drøy story 🤣 Sånn som du som skrev at det var noe av det villeste her inne på KG 😂 Å du som sa at en kjip opplevelse var en KRAFTIG underdrivelse 🫣🤭🤔 Fint man kan flire litt åsså oppi tragedien ( for det var jo virkelig en tragedie 💩) ,samtidig som jeg fikk mange gode råd så takker så masse for dem❤️ Du som skriver om diverkulitt (utposning) føler jeg er den som virkelig har gjetta riktig på hva det kan være 🙈 Er akkurat sånn jeg føler det …så du hjalp meg å sette ord på det 👍 samtidig er jeg mye mindre nervøs nå etter å ha lest overnevnte + mange andre gode råd om apotek produkter M.m 😁 Som sakt …takker Anonymkode: a43cb...53f 1
AnonymBruker Skrevet i går, 00:41 #16 Skrevet i går, 00:41 Traktor skrev (På 13.11.2025 den 18.34): Så for meg noe helt annet når jeg leste trådtittelen. Hahaha ( tenkte på det selv ) ts Anonymkode: a43cb...53f
AnonymBruker Skrevet i går, 14:50 #17 Skrevet i går, 14:50 AnonymBruker skrev (På 13.11.2025 den 18.08): Hei. Trenger vel ikke skrive at det er flaut (er langt inni 30 åra ) ,for det er jo et helt normalt samtale evne da alle har en endetarm osv. Jeg har vondt inni rumpa men det virker som det er på venstre side inni der…😅 vanskelig å forklare. Etter stress blir det mye verre. Blir kjempe redd og ‘’svettspruten’’ står i henda på meg fordi jeg blir så urolig av dette. Har veldig lege skrekk og spesielt underliv og endetarm som er så privat. For ca et og et halvt år siden ble jeg kraftig obstipert fordi det toppet seg på privaten med mange dødsfall og annen elendighet som skjedde på engang!!! Til slutt (i forbindelse med obstiperinga) endte jeg opp med å rett slett ‘’grave ut’’ dritten med henda og til slutt kom alt ut som om jeg var gjennom en fødsel …all avføring hadde samla seg til en stor ‘’kabel’’ som var altfor bred og lang til å klare å få ut på engang. Det var begynt å bli om til hard avføring og derfor kunne jeg ikke få ut litt og litt heller ( dele den opp😂) flaut å skrive om + høres helt dramatisk ut men alikevel et faktum. Det var avføring over gulvet å meg selv å buksa og alt. En skikkelig kjip opplevelse ! Jeg pressa som om det skulle komme et barn ut altså 🫣😳 Helt sinnsyk opplevelse. Jeg trodde jeg ble å ende i ambulanse fordi avføringa var både utvendig og innvendig da alt bare stoppa opp, og for å unngå å ringe sykebil , så pressa jeg alt jeg hadde som gjorde at jeg var rett fra å besvime på bade gulvet. Så for meg scenarioet der ambulanse folka ble å komme inn på badet der jeg ikke kunne sitte ligge eller stå og der dritten var både utenfor endetarms åpninga og innenfor. (vet …helt tragiskt komiskt) 2 Kom meg igjennom alt men etter den hendelsen så ble jeg plaga med smerter der nede i perioder. Skjønner mange tenker du må gå til lege og jeg skjønner åsså at helse personell er det beste når det kommer til dette, men noen som er flinke på dette ? Som enten har opplevd noe lignende selv eller er plaget med dette eller kjenner noen som har hatt slike plager ? Eventuelt vært på undersøkelser og som kan fortelle hva de da gjør ? Kommer fastlegen til å sjekke noe eller blir man henvist til sykehus ? Bruke de kamera å fører inn der? Må legge til at jeg har normal avføring selv om jeg er ofte på do (litt over gjennomsnittet) fordi jeg enda har en vanskelig livs situasjon og urolig mage. Har fått litt angst i forhold til dobesøk fordi den hendelsen nevnt over satt en skikkelig støkk i meg. Tar imot alle tanker 😅🙈💩 Å kanskje legge til at jeg gjerne deler denne storyen i tilfelle noen andre går og sliter med sånnt …ta det på alvor før du kanskje opplever noe så der kjipt selv … Anonymkode: a43cb...53f Jeg trodde først at det var "rompe og bæsj" mannen som var ute igjen, men heldigvis var det et alvorlig spørsmål . Anonymkode: 5f6d9...321
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #18 Skrevet 23 timer siden AnonymBruker skrev (På 13.11.2025 den 19.39): Noe av det villeste jeg har lest på KG😅😅 Anonymkode: d4b90...4c3 Rimelig ny her, mao. Anonymkode: 24b20...7a4
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #19 Skrevet 3 timer siden Jeg beklager, men gud for en fortellerevne du har 😂 Jeg setter en finger på hemorider, men du bør få det sjekket ut. Du trenger jo ikke å gjengi alt du skrev her, men at det kom etter at du hadde veldig hard mage en periode. Anonymkode: e19cb...441
AnonymBruker Skrevet 43 minutter siden #20 Skrevet 43 minutter siden Herregud, stakkars. Har ved et par anledninger hatt lignende og måtte en gang grave ut med skje😭 Var smertefullt en periode etter det og litt blod, så ble nok en hemoride, eventuelt en rift fra skjeen (eller fingrene i ditt tilfelle) jeg sjekket det aldri opp, men om det varer lenge burde du kanskje få tatt en koloskopi. Lykke til❤️ Anonymkode: 34f26...2a9
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå