Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

En sentral leder på jobb boikotter meg. Jeg har noen diagnoser og utfordringer og på grunn av det har jeg gjort noen dumme ting mot andre og lederen tenker sikkert jeg er slem. Han forholder seg til meg profesjonelt, men før hadde vi også en vennskapelig tone på snap og TikTok der vi sendte litt morsomme bilder og delte litt fra livet. Vi har kjent hverandre før vi begynte jobbe sammen og derfor har det vore naturligt. Nå svarer han ikke når jeg sender ting og har rett og slett kuttet meg ut og nektet forstå at jeg i blant ikke kan noe for det jeg gjør. Hvordan fikser jeg dette?

Anonymkode: 26e0c...831

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

En sentral leder på jobb boikotter meg. Jeg har noen diagnoser og utfordringer og på grunn av det har jeg gjort noen dumme ting mot andre og lederen tenker sikkert jeg er slem. Han forholder seg til meg profesjonelt, men før hadde vi også en vennskapelig tone på snap og TikTok der vi sendte litt morsomme bilder og delte litt fra livet. Vi har kjent hverandre før vi begynte jobbe sammen og derfor har det vore naturligt. Nå svarer han ikke når jeg sender ting og har rett og slett kuttet meg ut og nektet forstå at jeg i blant ikke kan noe for det jeg gjør. Hvordan fikser jeg dette?

Du godtar at vedkommende ikke ønsker en privat relasjon og forholder deg profesjonelt til vedkommende på jobb videre.

Anonymkode: 1e0bd...366

• Liker 10
  • Nyttig 8
Skrevet

Det å gjøre dumme ting mot andre (kolleger?) har konsekvenser. En av de er at du faller ut av varmen hos ledelse.

Anonymkode: 210cb...89a

• Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet

Boikotte er vel å dra det langt, vedkommende har en profesjonell relasjon til deg. 
Det er ikke vanlig (eller ønskelig, for min del) å ha en vennerelasjon til sjefen. 

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Du har gjort noe dumt som kan kvalifiserer som slemt og du tar null ansvar. Tenker det er naturlig at en leder da velger å kun ha et arbeidsforhold til deg. 

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

En diagnose fritar deg ikke å "gjøre dumme ting mot andre som gjør at man tenker at du er slem". 

Og lederen boikotter deg ikke. Han oppfører seg profesjonelt, men ønsker åpenbart ikke å ha noe privat forhold til deg - og det er helt greit.

• Liker 5
  • Hjerte 1
Skrevet

Du aksepterer at dine handlinger har fått konsekvenser, du er ansvarlig for det du velger gjøre og tar med deg videre at sjefen er sjef og ikke kompis. 

Anonymkode: 5fb37...fc9

• Liker 4
Skrevet

Men er det ikke en voldsom overreaksjon å kutte meg ut helt? Skjønner han ble grinete, men..

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Men er det ikke en voldsom overreaksjon å kutte meg ut helt? Skjønner han ble grinete, men..

Det er selvfølgelig et valg han har lov til å ta det, å ikke ha slemme folk i livet sitt...

Skrevet

Du kan si til sjefen at du er lei deg for at tonen mellom dere ble så uprofesjonell, og også at du kom på det i ettertid. Da skjønner han at du er profesjonell. Ta det ved fysisk oppmøte og ikke på snap. 

Anonymkode: b053b...2df

Skrevet

Som leder er jeg ikke venn med mine ansatte på sosiale medier. Jeg har noen leder kolleger, men vi holder litt avstand, siden man aldri vet hvem som er venn med hvem og dermed får opp ting man har blitt tagget i eller delt. Skjønner veldig godt lederen din, kan være noen har gitt han en liten vennlig påminnelse om at man fort havner i en kjip situasjon om man blander roller mellom jobb og privat

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...