AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #81 Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Er naboen en kvinne rund 60 år med sortfarget hår? 😂 Anonymkode: e3891...f3b Hun er i starten av 70 årene og håret er rødt ts Anonymkode: 8e6c7...697
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #82 Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (På 13.11.2025 den 17.27): Året rundt eller kun i vinterhalvåret? ts Anonymkode: 8e6c7...697 Hos oss; ja. Katten er mitt ansvar døgnet rundt, og det gjelder ikke bare frostskader og solstikk. Den kan sloss med andre katter 5 minutter etter jeg drar, skal den da ligge i skjul i en hekk og pines i 8 timer før jeg er hjemme igjen? Døra skal alltid være åpen for pus hos oss. PS, katters behov for å gå ut er veldig ofte rotet i et instinkt for å verne om territoriet sitt. Dette er ikke nødvendigvis et instinkt som gir katten noe positivt, tvert om kan det være ganske stressende for katter å krangle om territorie dagen lang. For katter som bor inne og har en helt trygg plass er ikke dette instinktet særlig nyttig. De dagene pus ikke kommer inn kan du banne på at den ikke har gått særlig langt, men fått ferten av en trussel den sitter og skuer etter time etter time. Den tåler å være inne selv om den vil ut. Anonymkode: f2683...eed
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #83 Skrevet 4 timer siden DuxFemina skrev (48 minutter siden): Du kan kjøpe katteluke med chipleser. De fungerer supert! Bygge et lite hus av en gammel putekasse eller bygge et hus med planker (hvis dere er handy) og sette katteluken der inn. Nå antar jeg bare at pusen din er chippet, for det bør den jo være Den er kastrert, chippet, forsikret og vaksinert ts Anonymkode: 8e6c7...697
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #84 Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (På 13.11.2025 den 16.41): Han har vår utebod han kan krype inn i når det regner, men det er ikke varme der Ts Anonymkode: 8e6c7...697 AnonymBruker skrev (21 timer siden): Holdt på å svare at det er ikke forsvarlig, men så så jeg at den har et lunt sted å ligge i uteboden. Da skal det gå bra. Selv om jeg synes 10 timer høres mye ut. Vær glad for at naboen bryr seg. Anonymkode: 0e2f0...02c Jeg vil ikke akkurat påstå at det ts beskriver er et lunt sted. Anonymkode: 65f99...c86
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #85 Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (22 timer siden): Ts her Leste gjennom hovedinnlegget mitt og ser at jeg har skrevet at katten er ute 10 t om vinteren, og det stemmer ikke helt Han er ofte ute 10 t i sommerhalvåret og av og til borte et helt døgn, men maks 6-7 t på det meste på denne tiden av året. Anonymkode: 8e6c7...697 Det er fortsatt for mange timer. Anonymkode: 65f99...c86
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #86 Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det er greit å bry seg. Men når det grenser til trakasering....da blokkerer man i alle kanaler. Min katt elsker å være ute hele året, uansett vær. Hun har et fantastisk liv, går inn og ut som hun vil, men jeg vil ha henne hjem om natten. Hun er heldig med meg som kun har hjemmekontor. Jeg kikker stadig etter henne så lenge hun er ute. Hvis det er 15 minus vil hun likevel ut. Da passer jeg særlig godt på, og ser etter henne hvert 5. minutt. Hun blir ikke lenge ute når det er så kaldt. Jeg har en nabo som deg. Hun trakasserer alle i sin nærhet som har katt med meldinger, ringer på døra, legger info i postkassene, og slarver i vei om det meste. Så ja, hun er blokkert👊 Anonymkode: e3891...f3b Klarer du oppriktig ikke å se at det er stor forskjell på den situasjonen du beskriver og det trådstarter beskriver? Anonymkode: 65f99...c86
Trinemor78 Skrevet 1 time siden #87 Skrevet 1 time siden Ååååå…. Hadde blitt så irritert. Er katten vant med å være ute, så utvikler huskatter pels til å være ute på vinteren. Vår katt er ute om natta uansett om natta, og har tilgang til mange steder med ly for nedbør og vind. Så lenge din har det også, så kjør på med god samvittighet. 1
AnonymBruker Skrevet 32 minutter siden #88 Skrevet 32 minutter siden Trinemor78 skrev (1 time siden): Ååååå…. Hadde blitt så irritert. Er katten vant med å være ute, så utvikler huskatter pels til å være ute på vinteren. Vår katt er ute om natta uansett om natta, og har tilgang til mange steder med ly for nedbør og vind. Så lenge din har det også, så kjør på med god samvittighet. Du vet at tykk pels ikke hjelper på frostskader,urinveisinfeksjon, hypotermi, mangel på tilgang til friskt vann osv.? si at en katt klarer seg helt fint ute i minusgrader fordi den har tykk pels er like ulogisk som å si at et overvektig menneske ikke trenger å bruke sko eller hodeplagg i minusgrader fordi de har ekstra polstring på kroppen. Sa nei om man slipper katten ut i minusgrader og la den være ute i mange timer uten muligheten til å komme seg inn så skal man ikke ha god samvittighet. Anonymkode: 65f99...c86
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå