AnonymBruker Skrevet 13. november #21 Skrevet 13. november AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Kan dere sette kattehule der inne som er godt polstret med pledd osv? Vi hadde katter som ofte var ute hele dagen på vinteren. De hadde flere steder de kunne ligge trygt og tørt, samt tilgang på teppe de krabbet under/over hvis de ville. De hadde aldri kuldeskader og var friske hele tiden. Men jeg tror det er litt forskjell på katter. Noen har vel tykkere pels en andre. Anonymkode: f9c76...d59 Problemet er at de kan forfryse for eksempel ører... Katter tåler ikke så godt 20 minusgrader over tid... Anonymkode: 90f79...743 5
AnonymBruker Skrevet 13. november #22 Skrevet 13. november AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Problemet er at de kan forfryse for eksempel ører... Katter tåler ikke så godt 20 minusgrader over tid... Anonymkode: 90f79...743 Hva får deg til å tro at katten bor et sted som ofte har 20 minusgrader over tid? Anonymkode: 2d3eb...514 2
AnonymBruker Skrevet 13. november #23 Skrevet 13. november AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Problemet er at de kan forfryse for eksempel ører... Katter tåler ikke så godt 20 minusgrader over tid... Anonymkode: 90f79...743 Ts skriver at det ikke blir kaldere enn ca 2-3 minus som kan oppleves kaldere ved sur vind. Dersom katten har en polstret kattehule inne i en bod så vil den jo ha ly fra sur vind. Anonymkode: f9c76...d59 3
AnonymBruker Skrevet 13. november #24 Skrevet 13. november Forøvrig så antar jeg at ts klarer å lese værmeldingen og å holde katten inne de dagene som er kaldere enn det de har lagt til rette for ute. Anonymkode: f9c76...d59 1
AnonymBruker Skrevet 13. november #25 Skrevet 13. november AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Her må katten være inne mens vi er på jobb. Barna slipper han ut etter skolen. Anonymkode: f3b08...b75 Året rundt eller kun i vinterhalvåret? ts Anonymkode: 8e6c7...697
AnonymBruker Skrevet 13. november #26 Skrevet 13. november Uansvarlig kattehold. TS, hold katten inne på kalde dager eller sett inn en katteluke med chipleser i døra til uteboden. Og kjøp et isolert eller oppvarmet kattehus til å ha i boden. Anonymkode: 99780...3df 15 1 3
AnonymBruker Skrevet 13. november #27 Skrevet 13. november 100% enig med naboen! du burde helt tydelig ikke ha katt om du ikke klarer å løse denne utfordringen. Lag et isolert kattehus ute med katteluke som åpner seg kun for din katt. Dette er egentlig heller ikke godt nok dersom du ikke sørger for at kattehuset er varmt. katten har det bedre inne på dagtid enn ute i kulden på vinterstid. Katter sover 18 timer i døgnet, så katten hadde sovet mens du var på jobb, våknet av at du kom hjem og så gått ut. Anonymkode: 1e0a3...513 15
AnonymBruker Skrevet 13. november #28 Skrevet 13. november AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Så heldig du er som har en nabo som bryr seg om dyr, gå på døra hennes, ta en god prat, og forklar utfordringen, spør om hun er villig til å hjelpe med å slippe katten inn. Anonymkode: edeea...6b3 Hun bor i en annen oppgang, så hun har ikke mulighet til det, men lurer på om jeg kan spørre henne om hun vil ta med katten hjem til seg selv, så slipper hun å bekymre seg over den. Hun har gitt oss beskjed om katten når det har vært sommer og tropevarme også, og da sendte hun skjermbilde av avisoppslag om at det var viktig å gi dyra vann og skjerme de for solen, og etterlyste katten hvis hun ikke så den utenfor. Da måtte jeg gi beskjed om at katten var inne de dagene det var veldig varmt, og at den kun ville ut om natten, så hun er nok en litt bekymret "crazy cat lady". ts Anonymkode: 8e6c7...697
AnonymBruker Skrevet 13. november #29 Skrevet 13. november AnonymBruker skrev (1 minutt siden): 100% enig med naboen! du burde helt tydelig ikke ha katt om du ikke klarer å løse denne utfordringen. Lag et isolert kattehus ute med katteluke som åpner seg kun for din katt. Dette er egentlig heller ikke godt nok dersom du ikke sørger for at kattehuset er varmt. katten har det bedre inne på dagtid enn ute i kulden på vinterstid. Katter sover 18 timer i døgnet, så katten hadde sovet mens du var på jobb, våknet av at du kom hjem og så gått ut. Anonymkode: 1e0a3...513 Nei alle katter sover ikke 18 t i døgnet, og det gjør ikke vår katt, da han stresser hele tiden etter å komme seg ut, selv når han ser at det pissregner eller snør. ts Anonymkode: 8e6c7...697 1
AnonymBruker Skrevet 13. november #30 Skrevet 13. november AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Nå bor ikke jeg et sted der det blir 20 minusgrader, men maks ÷2-3 grader på det meste, men det kan jo være kaldt hvis det er sur vind. I fjor var han ute maks 6 timer i slengen og det bestemte han selv, for jeg hadde hjemmekontor i flere måneder, og da bestemte han selv når han ville ut og inn igjen. Ts Anonymkode: 8e6c7...697 Jeg lurer oppriktig på hvor i landet det aldri er mindre enn to til tre minusgrader på vinteren? Og selv om han valgte å være ute så betyr ikke det automatisk at da er alt bra. De kan fortsatt pådra seg sykdommer og eller skader som følge av kulda. Anonymkode: 65f99...c86 11
AnonymBruker Skrevet 13. november #31 Skrevet 13. november AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Problemet er at de kan forfryse for eksempel ører... Katter tåler ikke så godt 20 minusgrader over tid... Anonymkode: 90f79...743 Det har vært 20 minusgrader her i denne byen ts Anonymkode: 8e6c7...697
AnonymBruker Skrevet 13. november #32 Skrevet 13. november AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Nei alle katter sover ikke 18 t i døgnet, og det gjør ikke vår katt, da han stresser hele tiden etter å komme seg ut, selv når han ser at det pissregner eller snør. ts Anonymkode: 8e6c7...697 I begynnelsen vil han nok stresse litt men tipper han ville tilpasse seg rimelig fort. Katter er tilpasningsdyktige. Anonymkode: 99780...3df 8
AnonymBruker Skrevet 13. november #33 Skrevet 13. november AprilLudgate skrev (48 minutter siden): Man kan jo ikke ha dyr om naboer må ta ansvar. Naboen MÅ ikke ta ansvar. Men det er en måte å legge til rette for et samfunn der vi bryr oss mer om hverandre. I stedet for å se det som et stor problem at hun bryr seg. Jeg blir reint skremt av hvor utrolig "på hver vår tue" vi skal leve for tiden. Anonymkode: edeea...6b3 5 1
Uglems Skrevet 13. november #34 Skrevet 13. november AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg kan ikke ta meg fri fra skole/jobb for å slippe katten ut og inn når han ønsker det . Ikke alle har katteluke og mange katter er faktisk ute om vinteren. Katten er 6 år og har vært ute daglig om vinteren, alt fra 2-6 t de siste 5 årene, og har selvfølgelig steder som gir ly for været, men han har ikke et varmt hus han kan gå inn i akkurat når han ønsker det. Ts Anonymkode: 8e6c7...697 Okey så siden det ikke er aktuelt for pus å varme seg i kattehus eller ha katteluke pga andres katter som også vil varme seg (!), så vil du bare ha forståelse for at du lar katten være ute når det blir kaldt og at du skal be naboen holde kjeft ? Mye bedre at du slipper pus ut de dagene du har fri enn at du skal slippe ut på morgenen. Potene til pus blir veldig kalde i kulden, og en katt skal få slippe å være ute i flere timer nå når det er så kaldt og det blir bare verre. Da får du heller si nei til pus de dagene han vil ut på morgenen fordi du vet bedre. Du sender jo ikke den du er glad i til noe du vet ikke er bra for dem. 7 1 2
AnonymBruker Skrevet 13. november #35 Skrevet 13. november AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg lurer oppriktig på hvor i landet det aldri er mindre enn to til tre minusgrader på vinteren? Og selv om han valgte å være ute så betyr ikke det automatisk at da er alt bra. De kan fortsatt pådra seg sykdommer og eller skader som følge av kulda. Anonymkode: 65f99...c86 Beklager- skrev feil. 5-7 grader skulle det være ts Anonymkode: 8e6c7...697
Supersmurf Skrevet 13. november #36 Skrevet 13. november AnonymBruker skrev (1 time siden): Han har vår utebod han kan krype inn i når det regner, men det er ikke varme der Ts Anonymkode: 8e6c7...697 Legg et saueskinn eller noe annet lunt den kan ligge på i uteboden. 1
AnonymBruker Skrevet 13. november #37 Skrevet 13. november AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det har vært 20 minusgrader her i denne byen ts Anonymkode: 8e6c7...697 https://www.potesporihjertet.no/single-post/hvor-farlig-er-kulda-for-katter «Som en generell tommelfingerregel er alt under 7 grader for kaldt. Når gradestokken viser frysepunktet er kattene svært sårbare for hypotermi og frostbitt om de er ute lenge om gangen.0 Anonymkode: 65f99...c86 7 4
AnonymBruker Skrevet 13. november #38 Skrevet 13. november Supersmurf skrev (1 minutt siden): Legg et saueskinn eller noe annet lunt den kan ligge på i uteboden. Har en pappeske med ulltepper der ute som han ligger i ts Anonymkode: 8e6c7...697 1
AnonymBruker Skrevet 13. november #39 Skrevet 13. november AnonymBruker skrev (1 time siden): Vi har en utekatt som vil være ute daglig, og i sommerhalvåret kan han være ute et døgn i strekk før han kommer inn for å sove/ spise. Høsten har vært mild, men nå er det kaldere og katten vil bestemme selv når han vil inn/ut, men det er ikke alltid han kan siden jeg er lenge borte på skole/jobb. Samboer jobber borte opp til 2-6 uker i slengen, men når han er hjemme får katten gå ut og inn flere ganger per dag og er riktig så bortskjemt. Når jeg er alene hjemme vil katten ut om morgenen når jeg går, og så er jeg ofte ikke hjemme før det har gått 6- 8- 10 timer. Når det er dårlig vær og litt kaldt er det selvfølgelig surt for katten, men jeg har ikke alltid mulighet til å reise hjem og slippe han inn før jeg drar på jobb igjen. Har en eldre nabo som sender meg ofte meldinger om at hun synes katten er mye ute, og at det er altfor kaldt å la en katt være ute, og jeg får dårlig samvittighet, men alternativet er å la katten være inne mens jeg er på skole/jobb, og da vet jeg at katten mjauer konstant og vil ut. Deler utgangsdør med mange naboer så kan ikke ha katteluke, og å lage hus til katten ute fungerer dårlig, da strøket er fullt av katter som da vil bruke huset. Anonymkode: 8e6c7...697 Er ikke før det er minusgrader katter ikke bør være ute så lenge. Her styrer kattene mye selv, men må nok vente en stund på å komme inn når vi er på jobb og skole. På vinteren når de er veldig kaldt får de ikke gå ut på morgenen. Vi har kattehus ute da, og det fungerer bra selv om det er plass til en der inne, vi har flere katter, og det er mange katter i nabolaget. Anonymkode: af1f4...99f 3
AnonymBruker Skrevet 13. november #40 Skrevet 13. november Lag kattehus med katteluke som åpnes kun med kattens chip. Altså ikke nabo kattene. Isolere kattehuset gost. Anonymkode: a0ccd...58b 3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå