Gå til innhold

digitalkamera

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_line_*
Skrevet

Fikk et digitalkamera i gave for ca. 3mnd siden. Jeg var ikke helt fornøyd med det men tok det i bruk. Så plutselig ble det ødelagt og jeg ruslet til butikken og måtte reparere det. MEN istedenfor å reparere det så fikk jeg helt nytt kamera forseglet og alt. Jeg spurte da om jeg kunne få bytte det i annet merke.. som faktisk var mye dyrere, men nei det fikk jeg ikke, fordi jeg ikke fikk helt ny pakke med ledninger, cd osv.. det var bare kameraet som var nytt.

har butikken rett i det eller er de bare kjipe? eller er det regler for bytterett innen en viss tid uansett?

noen forslag?

Videoannonse
Annonse
Gjest gjest 0
Skrevet

Jeg er litt usikker, men butikkene har lov til å reparere kameraet 3 ganger (eller var det 2?) før du har krav på et nytt.

Så da vil jeg vel si at du har vært ganske heldig ettersom de gav deg et bedre med en gang.

Hvis du ikke liker det kan du kanskje selge det på finn.no eller noe og kjøpe det du ønsker deg?

Skrevet

Selvsagt har butikken rett i det. Varer kjøpt over disk har man ingen rett til å bytte uten videre, og butikken har tre forsøk på å reparere hvis de vil prøve det. Hvis de ikke greier det kan du kreve å få pengene tilbake, og da kan du jo fritt bruke de på en annen vare.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...