Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg elsker sånne gaver der jeg virkelig ikke vet hva jeg får og gjerne noe jeg ikke en gang hadde tenkt på! I min familie vippser alle bare penger og jeg syns hele magien da er borte. 

Anonymkode: be615...aea

Jeg og. Men folk orker ikke. Er ikke rart at folk syns julegaver er stress når en må løpe rundt å handle inn ting fra bestillingslister og mottaker vet hva de får. Da forstår jeg at det kan føles bortkastet og en vippser penger i stedet.  Men en gave er jo ikke pengebeløpet,

det er tanken bak som ER gaven. Og det virker det som mange har glemt. 

Anonymkode: c4ef7...176

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kan spørre etter ønskeliste, men er også tydelig på at det er ingen bestillingsliste. Jeg gir ofte noe helt annet :)

Anonymkode: 72ba3...3b1

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Da hadde han eller en i hans familie fått en bråkete julegave tilbake neste år.

Anonymkode: 45618...7ed

Er du en av de som mener barn skal sees, men ikke høres altså?

Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Men en ønskeliste er jo nettopp det. Et ønske. Ingen som sier at man må kjøpe det. Men da vet du jo litt hva dem liker. 

Anonymkode: bb42f...52c

Virker ikke slik på foreldre, ser det ofte her inne. Ikke lenge siden en ønsket seg vognpose-fikk vognpose men det var tydligvis feil farge og merke. Så var en mor som skrev her barnet fikk ikke lage ønske listecselv for da ville det bli feil merker på klær og masse ræl og ikke noe ordentlig, ikke så nøye hva barnet fikk.

Flere slikt har blitt skrevet feil farge, var riktig ting men feil farge osv

Så desverre en del av yngre generasjon mener ønskeliste er krav liste og ikke en liste til inspirasjon til hva personen ønsker eller trenger

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Er du en av de som mener barn skal sees, men ikke høres altså?

Nei overhodet ikke,men jeg vet at bråkete leker er ikke nødvendig bestandig.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nei overhodet ikke,men jeg vet at bråkete leker er ikke nødvendig bestandig.

Musikk instrumenter er ikke bråkete leker. Hjelpes

AnonymBruker
Skrevet

Jeg støtter deg. Synes de morsomste gavene er de jeg ikke forventer. Er det helbom, gir jeg dem videre til noen som trenger det. 
Og resultatet av mine barns ønskelister er ofte at de får fem like gensere og tre like legosett… Det mest idiotiske er denne vippsinga. Skal jeg vippse 500 kr til søsteren min fordi hun har to barn, og så skal hun vippse meg 1000 kr fordi jeg har to?  Da kan man like gjerne slutte å gi gaver. 

Anonymkode: 4f577...a03

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 13.11.2025 den 15.01):

Men spør man om ønskelister så får man jo litt forventningen om at den følges. De må gjerne sende meg en på eget initiativ 

Nei synes ikke det. Ingen av mine barn som forventer det. Men dem forventer at man vet hva dem liker da når du ser på ønskelisten. Man trenger ikke å overtenk alt hwr i verden. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nei synes ikke det. Ingen av mine barn som forventer det. Men dem forventer at man vet hva dem liker da når du ser på ønskelisten. Man trenger ikke å overtenk alt her i verden. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 13.11.2025 den 14.27):

I vår familie sendes det enten ut lange ønskelister eller så «ber» foreldre om penger fremfor gave så de kan kjøpe gaver til barna selv. Jeg er litt lei, jeg syns det er kjekt å finne på ting selv, og jeg syns også at litt av julemagien forsvinner når en alltid skal få akkurat det en har skrevet på

ønskelisten. Så i år har jeg bestemt meg for å ikke spørre om lister eller vipse penger. Men finne på noe selv

jeg er ganske kreativ og kjenner mottakerene godt og jeg håper det vil bli godt mottatt med noe en ikke har kommet på selv og dermed en ikke visste en ville få..

hva syns dere? Er jeg sprø som ønsker å ta gavehandlingen litt tilbake og ikke være med på dette vippse penger frem og tilbake bestyret? 

jeg skulle i allefall ønske at folk kunne sette seg nok inn i mine barns interesser og personlighet til å klare å finne på noe selv som barnet trolig vil like. Og om barnet hadde fått noe som kanskje ikke var helt perfekt så tenker jeg det også er en del av sjarmen spesielt med gaver fra tanter og onkler.. 

Det er jo opp til deg. Men det kan være du bruker mye penger på ting som ikke passer eller blir brukt. Er ikke det litt surt? Og negativt med tanke på miljøhet?

AnonymBruker
Skrevet
Blåttvann skrev (1 time siden):

Det er jo opp til deg. Men det kan være du bruker mye penger på ting som ikke passer eller blir brukt. Er ikke det litt surt? Og negativt med tanke på miljøhet?

Nei det er jeg ikke bekymret for. Gaver skal være gjennomtenkte og en overaskelse. Ikke bare et innkjøp av noe fra en liste. Falle det ikke i smak? Vel da får det byttes eller gis bort. Men det er faktisk ikke SÅ vanskelig Å finne noe som passer om en bryr seg bitte litt om mottaker

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 13.11.2025 den 14.27):

I vår familie sendes det enten ut lange ønskelister eller så «ber» foreldre om penger fremfor gave så de kan kjøpe gaver til barna selv. Jeg er litt lei, jeg syns det er kjekt å finne på ting selv, og jeg syns også at litt av julemagien forsvinner når en alltid skal få akkurat det en har skrevet på

ønskelisten. Så i år har jeg bestemt meg for å ikke spørre om lister eller vipse penger. Men finne på noe selv

jeg er ganske kreativ og kjenner mottakerene godt og jeg håper det vil bli godt mottatt med noe en ikke har kommet på selv og dermed en ikke visste en ville få..

hva syns dere? Er jeg sprø som ønsker å ta gavehandlingen litt tilbake og ikke være med på dette vippse penger frem og tilbake bestyret? 

jeg skulle i allefall ønske at folk kunne sette seg nok inn i mine barns interesser og personlighet til å klare å finne på noe selv som barnet trolig vil like. Og om barnet hadde fått noe som kanskje ikke var helt perfekt så tenker jeg det også er en del av sjarmen spesielt med gaver fra tanter og onkler.. 

Mange vet jo ikke hva andre liker eller leker med. Verken leker eller klær eller ting! Ikke alltid foreldrene til barna vet det en gang og det forandrer seg jo hele tiden! Bedre å få noe de ønsker seg, og gøy å lage ønskelister for barna, så hva er problemet? Jeg kjenner godt mine nevøer og nieser, men de er i alle alderspenn og forandrer mening hele tiden, og vi vet jo ikke alt de har eller hva de liker hele tiden! Familien min vet aldri hva mine hadde likt så like greir med liste? Kjedelig å gå å bytte 20gaver hver jul. Å kjøpe noe utenon listen så lenge du har en god ide og tenker dette er bra så lenge byttelapp er med er ok, men noen ganger vil barn og ungdom gjerne ønske seg ting de ikke får ellers..

Anonymkode: ed6de...c68

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Gaver skal være gjennomtenkte og en overaskelse. Ikke bare et innkjøp av noe fra en liste. 

Hvorfor skulle det ene utelukke det andre? 

Anonymkode: e49af...715

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...