Gå til innhold

Tips til frekke ting jeg kan svare på julefornærmelser?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen er alltid så frekke at de kommenterer andres kropp osv.  Jeg har selv vært ut for det og prøvd å le det/snakke det bort, overhøre osv … men de gir seg jo ikke.  Sist gang samme menneske gjorde dette spurte jeg bare … «hvorfor synes du det er greit å kommentere kroppen min» … og hun ble helt paff og svarte ‘jeg trodde det var greit jeg».  Hvor er det greit at folk jeg ikke snakker med vekten min om kommenterer det …. .?  Trenger jeg hjelp snakker jeg med legen min.

Så jeg tror det greieste er å bare spørre direkte om hun synes det er greit å kommentere vekt osv … for det er jo opplagt ikke humor? 

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
LilleBille skrev (3 timer siden):

Noen er alltid så frekke at de kommenterer andres kropp osv.  Jeg har selv vært ut for det og prøvd å le det/snakke det bort, overhøre osv … men de gir seg jo ikke.  Sist gang samme menneske gjorde dette spurte jeg bare … «hvorfor synes du det er greit å kommentere kroppen min» … og hun ble helt paff og svarte ‘jeg trodde det var greit jeg».  Hvor er det greit at folk jeg ikke snakker med vekten min om kommenterer det …. .?  Trenger jeg hjelp snakker jeg med legen min.

Så jeg tror det greieste er å bare spørre direkte om hun synes det er greit å kommentere vekt osv … for det er jo opplagt ikke humor? 

Sånn var faren var min også. Hvis det for eksempel dukker opp noen på TV-skjermen, så kan han utbryte at Helvete, hun var FEIT altså! eller lignende kommentarer. Samme gjør han med familie-medlemmer også. Det spiller ingen rolle om noen for eksempel er gravide (eller nylig har fødd barn) eller om man har en eller annen sykdom. Da kan han utbryte at "feite folk er forbanna STYGGE da!" eller lignende, og så ler han høylytt. 

Men han mener selvfølgelig at dette er 100 prosent akseptabel oppførsel. I  alle fall så lenge det er han selv som holder på sånn. For han sier jo bare sannheten, og  alle sammen burde selvfølgelig tåle å få høre sannheten. Liker man ikke kommentarene hans, så er det noen andre som blir regnet som en forbanna drittunge, i hans øyne. 

Anonymkode: 11985...745

AnonymBruker
Skrevet

Enten være dønn seriøs tilbake, som andre foreslår å se rett på henne og alvorlig spørre om hvorfor hun sier ert hun sier, hva mener hun egentlig?

Eller bare slenge en "... sa så brura òg!" hvir gang det kommer et verbalt gimp fra henne.

Anonymkode: a154b...7ad

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...