Gå til innhold

Tips til frekke ting jeg kan svare på julefornærmelser?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ting som har kommet tidligere er

"Jeg ser du er bredere siden sist jul!"

"Nå hørte jeg endelig noe fra tause Birgitte på hjørnet" (jeg er da tause Birgitte i følge henne 🙄)

Kalte også ene barnet mitt snørrunge 

Dette er da et gammelt menneske som sitter i stolen sin i kroken døgnet rundt og mener selv hun er både morsom og klok. Vet alltid best!

Dette er da humor i følge flere familiemedlemmer! 😊 🙄

Jeg er beskjeden av meg, og synes det er vanskelig å stå opp for meg selv. Men i år vil jeg overraske siden dette tydeligvis er humor.

Tips til hva jeg kan sende i retur til henne av humorsvar?

Anonymkode: 11d7a...0c4

• Liker 1
  • Hjerte 11
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ser du sitter i stolen din fremdeles, hvor mange år er det blitt nå? 

Anonymkode: d1791...d81

• Liker 16
  • Nyttig 13
Skrevet

Du har ikke akkurat blitt noe penere siden sist jul,si (HAHA,så ler alle på utsiden,men alle vet det er fornærmelse,og dør enda mer en de allerede er på innsiden) Kan ikke fordra den type "humor" Dersom det er Woke,javel! Jeg er ufattelig woke da.

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet

Jeg ser du er bredere siden sist jul- " det har munnen din også hører jeg :) 

Nå hørte jeg endelig noe fra tause Birgitte på hjørnet- " du vet, er ikke så lett å komme igjennom når du sitter her " :) 

Kalte også ene barnet mitt snørrunge - "huff ja, sterke de genene dine altså, enda så langt ut i slekta du er :)"

Anonymkode: 3582f...441

• Liker 18
  • Nyttig 25
Skrevet

Ja, jeg er bredere og du er en enda verre grinch enn før.

Anonymkode: 39348...fcc

Skrevet

Hvorfor i ALLE dager får hun fortsette denne oppførselen?! Er de andre i familien din tilbakestående?! 

Du bør la være å dra i juleselskapene. For det første fordi du har en som mobber deg i familien, og resten av familien syns det er gøy… 

Hva faen får du ut av disse selskapene, liksom?

Anonymkode: 30780...a54

• Liker 10
  • Nyttig 1
Skrevet

Spør om hun trenger hjelp til å få nesen løs fra stubben

images?q=tbn:ANd9GcQViKDMKe2z7PzZtGsbUQz

Eller hva hun ønsker seg til jul, et vedtre eller en ost

standard_tante-pose.jpg

Anonymkode: e60b6...3a4

• Liker 3
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

"Nå hørte jeg endelig noe fra tause Birgitte på hjørnet" (jeg er da tause Birgitte i følge henne 🙄)

Dette er da et gammelt menneske som sitter i stolen sin i kroken døgnet rundt og mener selv hun er både morsom og klok. Vet alltid best!

Jeg er beskjeden av meg, og synes det er vanskelig å stå opp for meg selv. Men i år vil jeg overraske siden dette tydeligvis er humor.

"Heller bred og taus, enn stygg i munnen for du er faktisk ikke morsom"

Anonymkode: aa7c7...5f7

• Liker 7
  • Hjerte 1
Skrevet

Jeg blir bredere, humoren din blir bare tynnere og tynnere.

Snørrungen min vil vel ta over tronen din snart når du er ferdig med den om litt. En verdig etterfølger.

Når andre er tause er det gjerne fordi de ikke slipper til der skravla stadig går.

Anonymkode: 73c28...77f

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Skjønner godt at du blir lei deg! En ting jeg lurer på? Er dette noe hun alltid har gjort? Siden du sier at hun er gammel så tenker jeg at "kan det være demens"? Og i så fall så er det kanskje litt dumt å komme med tilsvar?

Anonymkode: 7a55d...f3d

• Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg ser du er bredere siden sist jul- " det har munnen din også hører jeg :) 

Nå hørte jeg endelig noe fra tause Birgitte på hjørnet- " du vet, er ikke så lett å komme igjennom når du sitter her " :) 

Kalte også ene barnet mitt snørrunge - "huff ja, sterke de genene dine altså, enda så langt ut i slekta du er :)"

Anonymkode: 3582f...441

😂 Genialt. 

Anonymkode: e7b0f...8ff

• Liker 1
Skrevet

Hvilken relasjon har "moroklumpen" til barnet ditt? Er det bestemor eller oldefar kan du svare noe sånt som at "Ja, han slekter på bestemor/oldefar/gammeltante! Er du ikke stolt av h*n? 🫠".

Vær dog forberedt på at det kan bli kraftige reaksjoner. Ikke bare fra "moroklumpen", men også fra øvrige familiemedlemmer. Resten av gjengen blir sannsynligvis bare sjokka over at du (endelig) gir svar på tiltale, og vil venne seg til det. "Moroklumpen" selv kan godt finne på å bli blodig fornærmet over at du våger å snakke sånn til henne/ham. Hvis de blir sure, så vet du at det egentlig var fornærmelser forkledd som "bare en godmodig spøk". Hvis de virkelig syns dette er godmodig erting, vil de kose seg over at du endelig er med på leken. Hvis du klarer å stå i ubehaget som kan følge, vil de sannsynligvis gi seg på sikt. Hvis ikke, står det mer selvrespekt av å fjerne seg fra situasjonen, enn å godta alt sammen "for husfredens skyld". Den eneste freden du bevarer da, er freden til sjefsbølla ... Og tro meg, det er ikke verdt det. (Sier hun som sliter med det samme selv🫣🤣)

Heier på deg!

Anonymkode: 08b1d...573

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Jeg omgås ikke frekke mennesker uansett om det er familie.

Anonymkode: 2d5c9...87a

• Nyttig 1
Skrevet

"Jeg ser du er bredere siden sist jul!" - "Tvilsomt, det er nok bare du som trenger nye briller".

"Nå hørte jeg endelig noe fra tause Birgitte på hjørnet" (jeg er da tause Birgitte i følge henne 🙄) - "Kanskje du børfå sjekket hørselen din, den blir jo gjerne dårligere med årene den også - akkurat som synet".

Det snørrunge-svaret du fikk lenger opp var uslåelig, så der har jeg ikke noe bedre å komme med 😁

Anonymkode: 4c083...16f

• Liker 2
Skrevet

Jeg kan slanke meg, men du er tjukk i huet.

Anonymkode: c59a3...087

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Hvorfor i ALLE dager får hun fortsette denne oppførselen?! Er de andre i familien din tilbakestående?! 

Du bør la være å dra i juleselskapene. For det første fordi du har en som mobber deg i familien, og resten av familien syns det er gøy… 

Hva faen får du ut av disse selskapene, liksom?

Anonymkode: 30780...a54

Hvis vedkommende alltid har vært slik, og flere i familien dermed er oppdratt under denne oppførselen, har de nok sikkert lært at det er slik kjærlighet ser ut. Det er jo bare humor, litt selvironi må man jo ha etc. Og så oppdrar de sine barn under den samme greia, og alle ler med så lenge det ikke er dem selv som får svi ...

(Skam å melde har jeg foreldre som kan være litt slik, og har en svigermor som snakker ned alt og alle bak ryggen på dem, kommer med passiv-aggressive kommentarer og skylder på at det var bare spøk etterpå ... Er ikke stolt av det, for å si det sånn.)

Anonymkode: 08b1d...573

• Hjerte 3
Skrevet

Hadde ikke giddet å synke ned på dens nivå.

Hadde heller sakt tydelig " At har du ikke noe hyggelig å si til meg kan du heller la være" og så latt vare å svare vedkommende til det faktisk kom ut noe hyggelig eller en unnskyldning.

Anonymkode: b2f34...f61

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet

Du kan svare: 

Interessant at du tenker det er greit å kommentere kroppen min

Jeg prater ikke pare for å prate, som visse andre.

• Liker 1
Skrevet

Og du er ikke blitt mindre frekk. 

Du er på plass enda? 

Ser at stolen er mer nedsunket enn sist. 

Ja, jeg tenker før jeg sier noe. 

Snørrunge? H*n har å slektes på vettu. 

Eller om det er blitt stille i stolen 2-3 minutter. Hallo? Lever du der borte? 

Anonymkode: 7fbb8...5be

• Liker 3
Skrevet

Kan du ikke bare svare: Uff du er så fæl. 

La det være med det? Om hun spør noe mer, så bare gjenta, du er så fæl og stygg i munnen. 

Da holder hen kjeft. 

Anonymkode: f6f6e...94a

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...