Gå til innhold

Min kompis tror at damen hans på 50 har et naturlig utseende, men jeg ser hun ikke har det.

Anbefalte innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Du kan jo bare si: du er så forelska at du er blind. Går fint an å si meningen sin uten at det er korrigering. Trenger ikke engang være kritikk. Men du trenger verken å realitetsorientere ham eller å si ifra til ham. Hvis han er kompisen din klarer du vel å le og si: ja, du mener løsneglene eller noe? Er problemet at du generelt sliter med å si hva du mener? Høres mer sånn ut siden dette virker maktpåliggende for deg å få ut.

Anonymkode: 26c28...9cf

Eller bare si til sin kammerat ! Flott at du er forelsket og er lykkelig ! Uten å kommentere utseende overhodet. Det er noe alvorlig galt oppe i topplokket når man gjør slikt uansett når det gjelder utseende eller kroppsformer. Noe annet er det om en person er klin psykopat eller direkte ond og manipulerende. Da kan man si i fra på en konstruktiv måte og prøve å "redde" sin venn ut av et usunt forhold. Men man skal vite hvordan man skal ordlegge seg, og det er ikke TS i nærheten av å ha kapasitet til. Da skal han gjøre en eneste ting, passe kjeften sin :) 

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 13.11.2025 den 12.55):

Når man er helt glatt i ansiktet og ikke får noen linjer når man snakker eller ler, kinnene er eplerunde, leppene er fyldige og røde og vippene er lange og svarte, ser man godt at noe er fikset på.

ts

Anonymkode: f757a...d6b

Og hva så?!

Anonymkode: a3e7f...dde

• Liker 1
Skrevet

Merkelig ting å henge seg opp i.

Hvorfor bryr du deg så mye?

Det viktigste er vel at han er lykkelig og forelsket og hun er grunnen til det.

Hva har det med deg å gjøre?

Aldri forstått mennesker som er så opptatt av andres utseende og føler de må "finne feil" og rakke ned på andre. 

Ærlig talt er det mange som eldes veldig bra. Jeg er en av de. Er høy, slank og veltrent. 

Går jeg i caps og turklær har jeg blitt spurt om jeg på polet liksom. Av voksne kvinner. Jeg fyller straks 44.

Uansett om du tror hun har gjort noe med utseendet så skjønner jeg fremdeles ikke hvorfor du er så opptatt av det. 

Du velger å eldes på din måte. Hun på sin.

Anonymkode: f1336...9d9

• Liker 2
Skrevet

men hvilken mann går egentlig rundt og snakker hvor NATURLIG damen hans er? Det er jo ingen som gjør det! og her er det en mann som snakker om hvor naturlig damen hans er når hun ikke er det. jeg kunne like gjerne snakket om hvor naturlig mannen min er i forhold til andre menn, når han kjører rundt i Porsche og drikker champagne til frokost hver dag. 

det blir jo bare rart! 

Anonymkode: 93935...e69

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 13.11.2025 den 12.49):

Jeg har en kompis som er fraskilt og godt voksen, barna er ute av redet og han har nettopp fått ny kjæreste som er veldig ønsket, siden han har vært på datingapper fra dag 1 etter at han flyttet ut fra eks-kona

Damen han har blitt sammen med er en dame som utseendemessig er langt over hans liga og ser veldig flott ut for sin alder, men jeg ser at hun har botox, fillers, tatoverte bryn, permanent farge på leppene, falske negler og vippeextensions.

Som kvinne på samme alder ser jeg lett dette, men min kompis sier at han er så heldig som har fått seg en dame som ser er så naturlig ut, og som skiller seg ut i mengden.

Når man sammenligner den nye damen med hans eks-kone, er de som natt og dag, da eks-konen ikke brydde seg noe særlig om utseendet, og hverken nappet bryn, brukte litt sminke eller trente, men vet  jeg at det ikke var grunnen til at han gikk fra sin kone, men heller det at de hadde vokst fra hverandre.

Jeg har så lyst å si til min kompis at utseendet til den nye dama ikke er naturlig, og at hun nok hadde sett mer ut som oss andre, hvis hun ikke hadde gjort alt som jeg ramset opp lenger opp i innlegget, men vet at det ikke er hyggelig gjort.

Er bare litt lei menn som tror at voksne damer våkner opp og ser smashing ut, uten sminke, rynker, med lange svarte vipper, uten grått hår og med røde lepper .

Hvorfor legger du deg opp i hvordan andre lever livet sitt? 

Hvis han er lykkelig med denne dama, så er det lite til ingenting du får gjort. 

La han få leve livet sitt som han vil.

• Liker 1
Skrevet

Bare la han tro det. Da vet dere hvertfall at menn blir lurt trill rundt av slike prosedyrer. 

Anonymkode: 3c2fe...9cf

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 13.11.2025 den 12.56):

Nei herlighet, dette er virkelig ikke din business! Lukter misunnelse på lang avstand 

Anonymkode: c40c0...bfe

Misunnelig på hva? Et utseende som er kjøpt og betalt? Det kan jo i teorien alle få, bare de er villige til å bruke penger på det. Et naturlig pent utseende er da mye mer å være misunnelig for, da de slipper å svi av masse penger på behandlinger og inngrep for å se pene ut. Dessuten er sånne behandlinger i samme gata som parfyme; den som bruker det er den siste som merker at det er for mye. Alle andre merker det lenge før, men de fleste er høflige nok til å bare jatte med og late som ingenting for å ikke såre. 

Alt med måte, også innen skjønnhetsindustrien. Noen klarer å bare gjøre bittelitt sånn at de får en liten glow up, mens andre pøser på og bikker etterhvert over i et utseende som ser alt annet enn ungt og fresht ut.

At denne dama ser overkill ut og lyser fillers og botox lang vei, er kanskje ikke TS sin sak, og jeg synes heller ikke hun burde si noe. Men hvorfor denne trangen til å gi henne voksenkjeft? Så lenge hun bare lufter meningene sine her, så er det jo ingen skade skjedd. Og misunnelses-kortet er så oppbrukt (og egentlig bare en dum hersketeknikk), at det burde man klare å styre unna i en debatt.

Anonymkode: d75a8...282

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 13.11.2025 den 13.00):

Ingenting, men han sammenligner sin dame med andre damer han kjenner/ser på gaten, og påpeker at de ser ut som takras sammenlignet med hans dame, og da blir jeg litt provosert bare.

ts

Dette skjønner jeg at du reagerer på. Han må jo selvsagt få lov til å elske alt ved henne, inkludert utseendet hennes, men han er jo rimelig overfladisk og teit om han sammenligner henne med andre damer og rakker ned på andre som ikke ser like velpolert ut som henne. Hadde han likt å bli holdt til samme standard som menn som opererer seg og pynter på utseendet?

Jeg ville ha tatt opp med han at han snakker stygt om eksens og andre damers utseende, for det kan han gjøre noe med. At han synes nydama er helt fantastisk må han jo få lov til å synes, selv om hun har kjøpt skjønnhet. Å snakke nedlatende om andre for å fremheve dama si er ikke like greit. Det er særdeles usjarmerende. Egentlig vitner det om at han kanskje ikke synes hun er så naturlig pen likevel, men prøver å overbevise både andre og seg selv om hvor naturlig hun ser ut.

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 13.11.2025 den 12.59):

Når han forteller om hvor vakker, ung og naturlig hun ser ut sammenlignet med jevnaldrende damer, får jeg litt lyst å korrigere han litt.

ts

Ja, men gjør nå det, da! :)

Anonymkode: 26254...d02

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 13.11.2025 den 14.33):

Så fint at han har fått seg en kvinne som tar godt vare på seg selv.  Hvem vil ha en utvaska klut som ikke bryr seg om å ta vare på seg selv om de ikke må. 

Anonymkode: 3dbe7...c31

Å ta vare på seg selv er å spise sunt, trene og ha et balansert og mest mulig stressfritt liv. Det innebærer ikke å la seg stikke og fylles opp i ansiktet til for å se pen ut. Det er tydelig at du er en av dem som har latt deg påvirke av skjønnhetsidealet og er blind for naturlig skjønnhet. Du har jo tydeligvis et negativt bilde på damer som ikke bruker nok penger og tid på å gjøre seg pene. Sånn blir det når "alle" skal bli mer og mer ekstrem i sin jakt på et ungt og pent utseende, og filter på bilder er normen. Folk setter standarden etter det de ser på internett og i sosiale medier, og mister fullstendig gangsynet. 

Det er mange nyanser mellom å gi helt blaffen i egen helse og utseende, og å ta helt av og følge et helt regime som innebærer både inngrep og behandlinger. Det er helt tullete at man anses som en utvaska klut som ikke tar godt vare på seg selv bare fordi man ikke går rundt med et plettfritt ytre skapt av et ekstremt skjønnhetsideal. Noen gnir seg godt i hendene over damer som både kjøper idealet selv og i tillegg påfører andre skam over å ikke følge trendene med fillers og botox.

Verden er gal. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 14.11.2025 den 8.21):

At han innser det er drittsekkoppførsel å skryte av sin "naturlige" dame samtidig som han rakker ned på andre kvinner? Han må gjerne være stolt av dama si, men når han nedvurderer andre på falske premisser må det være greit å si fra. 

Anonymkode: 136f5...174

Mange forelska mennesker skryter av ting som er uvestlige eller tom litt negative ting med sin partner. Jeg ville ikke drømt om å korrigere dem, med mindre jeg ville advare mot et personlighetstrekk ved denne kjæresten. 

Å fortelle folk at de er dumme/uvitende ser jeg heller ikke poenget ved. Man blir ikke smartere av det...

Anonymkode: d48da...cae

• Liker 1
Skrevet

Sånn i utgangspunktet tenker jeg ikke det er noe man trenger å si.

Men om det er sånn at han rakker ned på andre damer og mener de ser ut som takras i forhold, og sikter med det til at de ikke er like naturlig vakre eller eldes dårligere, da kan det nok være at det hadde glippet med en kommentar ut fra kjeften min ja.

Det er egentlig mest for at det er irriterende med menn som rakker ned på utseende til kvinner generelt, men også litt det noe irriterende fenomenet med at menn ikke ser sminke, fillers eller botox (så lenge det ikke er ekstremt overdrevet) og gjerne poster bilder av kvinner med alt på some og sier SÅNN skal dere se ut damer, naturlig skjønnhet 😂

Jeg har til og med opplyst om det med meg selv, var en fyr som kom bort på en bare en gang og skulle gi meg et kompliment og sa jeg var så naturlig pen, han var så lei av andenebb og sminke som de der (henviste til noen andre kvinner med svært mye sminke). Jeg hadde sminke på jeg. Og botox. Så det informerte jeg han om.

Anonymkode: aa209...ea9

• Liker 5
Skrevet

Alle menn med "bestevenninne" har ei som er psykelig sjalu på kjæresten hans.

Selv om de ikke vil ha han selv.

Anonymkode: 8b20f...399

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 13.11.2025 den 12.56):

Nei herlighet, dette er virkelig ikke din business! Lukter misunnelse på lang avstand 

Anonymkode: c40c0...bfe

Misunnelig på hva? Evnen til å lure noen til å tro at man er naturlig når det ikke er tilfellet?

Hvis TS er misunnelig på utseendet til den dama kan hun jo bare kjøpe seg behandlinger selv.

Skjønner ikke hvorfor du og andre drar misunnelseskortet her.

Anonymkode: ab05b...d9a

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 13.11.2025 den 14.33):

Så fint at han har fått seg en kvinne som tar godt vare på seg selv.  Hvem vil ha en utvaska klut som ikke bryr seg om å ta vare på seg selv om de ikke må. Høres ut som hun ikke har overdrevet noe heller noe som er hele poenget med de behandlingene, alt med måte sier jeg bare. 
Mange kvinner opplever traumer ila av livet samt vektoppgang og vektnedgang. Både sorg og vekt setter på mange dype spor i ansiktet og kan få en person til å se eldre ut enn den faktiske alderen. Det er også en grunn til at kvinner pynter på utseende. Så lenge hu er fornøyd og han er forelsket så har ikke du noe du skulle ha sagt. Du høres ut som ei stusselig sjalu dame, som føler deg truet i lag med kvinner som ser bedre ut enn deg. Mulig denne dama er er en klassisk skjønnhet både med og uten behandlingene. Finnes mange av de. 

Anbefaler deg å gjøre helt basale ting som ikke koster noe særlig som å lakke negler, ta en hudpleietime å stelle huden uten injeksjoner, litt serum og god krem mot aldring, lett natulig make up og farge av ettervekst før du skal omgås henne neste gang så vil du se at du kommer til å føle deg mindre truet.

Anonymkode: 3dbe7...c31

Utvaska klut? Det der er bare en ren kvinnefiendtlig holdning. Ikke vits i å late som om du ønsker noen vel ved å gi dem "gode råd."

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 13.11.2025 den 15.00):

Fordi han ser ned på eller synes synd i damer som ikke er like heldig med utseendet som hans dame, er det inntrykket han gir meg.

Ts

Da korrigerer du heller at han har et fryktelig kvinnesyn, for det er vel dette som, til syvende og sist, er problemet. Å se ned på kvinner for utseende er ikke en heldig vei å gå, uavhengig alder. En godt voksen mann burde holde seg for god for slikt.

Anonymkode: aa025...cc7

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Hvis TS er misunnelig på utseendet til den dama kan hun jo bare kjøpe seg behandlinger selv.

Kan hun det? Det er temmelig dyrt, har jeg hørt. Spesielt om man skal ha en versjon så bra at ingen kan se det. Da betaler det vel en del månedslønnet for både søstera til ts og en kirurg.

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 13.11.2025 den 12.59):

Når han forteller om hvor vakker, ung og naturlig hun ser ut sammenlignet med jevnaldrende damer, får jeg litt lyst å korrigere han litt.

ts

Hva hvis du tar feil?

Anonymkode: f2dd4...af3

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Kan hun det? Det er temmelig dyrt, har jeg hørt. Spesielt om man skal ha en versjon så bra at ingen kan se det. Da betaler det vel en del månedslønnet for både søstera til ts og en kirurg.

Det er ikke dyrere enn at man kan velge å prioritere det over andre ting med en vanlig norsk månedslønn.

Høres jo ikke ut som om versjonen er så bra at ingen kan se det uansett, TS er en av de som ser det.  

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Da får du heller si at det ikke er pent å kalle folk takras da, eller å sammenligne.

Du kan fint sette han på plass uten å si et ord om kjæresten hans.

Anonymkode: 0ffc8...8b2

Helt urimelig for TS å "sette ham på plass" når hun selv kaller dama for andenebb og flatskjerm. 

Anonymkode: ff5f5...1a5

• Liker 1
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...