Gå til innhold

Min kompis tror at damen hans på 50 har et naturlig utseende, men jeg ser hun ikke har det.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nei, damer på 50+ er virkelig ikke vakre når de fyller ansiktene sine med gift, og ikke kan smile normalt engang. Det er ikke pent en plass!

• Liker 5
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette hadde jeg ikke ofret en kalori på å tenke på. :) 

Hvis hun har botox og fillers så får kompisen din seg en real oppvekker når dama blir 70+ og ikke lenger gidder å bruke av pensjonen sin for å dolle seg opp. :P Da går lufta raskt ut av ballongen, for å si det sånn.

Anonymkode: c919a...0bb

• Liker 1
Skrevet

Og så? Nå ser du viktigheten av hudpleie.

Anonymkode: c4657...5fa

Skrevet
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Hadde fyren likt dama selv om hun har ''jukset'' så er det helt greit. Men nå er poenget her at kompisen til ts tror denne dama er naturlig, noe hun tydeligvis ikke er. Skjønner du forskjellen? Dersom fyren hadde likt og vært klar over at hun jukset, så har ikke ts noe med saken å gjøre. Men siden fyren tror dama er naturlig, men hun ikke er det, så er det jo hundre prosent greit å informere han. 

Anonymkode: 6c254...445

Det er likevel ikke en venninnes anliggende? Storm i et vannglass. 

• Liker 2
  • Nyttig 3
Skrevet

Menn er notorisk dårlige på å vurdere hva som er naturlig. Så jeg stoler mer på TS hvis hun sier det er helt tydelig. Men hun bør også huske på at det alltid er naturlige variasjoner, så ikke anta bare fordi hun viser få tegn på aldring. Noen er bare sånn helt på naturlig vis. Se for eksempel på han Karate Kid-gutten. Han har sikkert gjort noen inngrep nå, som er vanlig i Hollywood, men tviler at han som 30-åring prøvde å se ut som en 14-åring med vilje. Noen bare har et baby face.

Men skjønner godt at du synes det er ubehagelig at han rakker ned på andre. Det er ufint uansett om man blir personlig truffet av det eller ikke. Det er slitsomt når folk hele tiden møter denne kritikken med «du er sjalu, bitter og sikkert stygg». Jeg ville heller fokusert på denne delen om du vil ta det opp. Eller ta avstand fra han en stund hvis han ikke klarer å være et ok menneske i denne forelskelsesrusen.

Anonymkode: d2f24...3e8

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Men skjønner godt at du synes det er ubehagelig at han rakker ned på andre. Det er ufint uansett om man blir personlig truffet av det eller ikke. 

Anonymkode: d2f24...3e8

Det har ikke TS noen grunn til å reagere på, siden hun er minst like ufin selv.

"han har en dame på 50 år, med andenebb og stram i masken som en flatskjerm" 

Anonymkode: ff5f5...1a5

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 13.11.2025 den 12.59):

Når han forteller om hvor vakker, ung og naturlig hun ser ut sammenlignet med jevnaldrende damer, får jeg litt lyst å korrigere han litt.

ts

Anonymkode: f757a...d6b

Hvorfor?

Anonymkode: 0ffc8...8b2

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Hvorfor?

Fordi hans dame ikke hadde sett like ung og naturlig ut hvis hun ikke hadde fått litt "hjelp"

Ts

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Fordi hans dame ikke hadde sett like ung og naturlig ut hvis hun ikke hadde fått litt "hjelp"

Ts

Men hvorfor må du påpeke det? 

Kan han ikke få tro at det er naturlig, da? 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Slutt å vær sjalu. Hvorfor har det så mye å si for deg? Du har ingenting med forholdet deres å gjøre og det eneste som kommer utav sånn oppførsel er å prøve å ødelegge for dem. 

Anonymkode: 2125f...5c2

• Liker 1
Skrevet

Du lar ham bare drite seg ut med det han sier om utseende hennes! 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Men hvorfor må du påpeke det? 

Kan han ikke få tro at det er naturlig, da? 

Jo, men han sammenligner hennes utseende med damer som ikke har fikset på utseendet, kaller de takras og sier at hans dame er så heldig som ser så bra ut, og så skjønner han ikke at hun har fikset på ting og tang

Ts

• Liker 2
Skrevet
Kålrota skrev (På 13.11.2025 den 12.53):

Hvorfor er det din oppgave å si fra om dette, tenker du? Spiller det noen rolle for deg hva han tenker? 
La han kose seg, vel. Som forelsket er man jo uansett helt blind for feil. 

Jeg er forøvrig snart femti selv og kan ikke se Botox og fillers på andre. Det handler vel om hvilket fokus man har. 

Kunne ikke vært mer enig. La de være lykkelig forelsket 😊

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

Jo, men han sammenligner hennes utseende med damer som ikke har fikset på utseendet, kaller de takras og sier at hans dame er så heldig som ser så bra ut, og så skjønner han ikke at hun har fikset på ting og tang

Ts

Da får du heller si at det ikke er pent å kalle folk takras da, eller å sammenligne.

Du kan fint sette han på plass uten å si et ord om kjæresten hans.

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Han er forelska og blind. La ham være. Hva bryr det deg?

Anonymkode: 26c28...9cf

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 13.11.2025 den 12.59):

Når han forteller om hvor vakker, ung og naturlig hun ser ut sammenlignet med jevnaldrende damer, får jeg litt lyst å korrigere han litt.

ts

Du kan jo bare si: du er så forelska at du er blind. Går fint an å si meningen sin uten at det er korrigering. Trenger ikke engang være kritikk. Men du trenger verken å realitetsorientere ham eller å si ifra til ham. Hvis han er kompisen din klarer du vel å le og si: ja, du mener løsneglene eller noe? Er problemet at du generelt sliter med å si hva du mener? Høres mer sånn ut siden dette virker maktpåliggende for deg å få ut.

Anonymkode: 26c28...9cf

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 13.11.2025 den 12.49):

Jeg har en kompis som er fraskilt og godt voksen, barna er ute av redet og han har nettopp fått ny kjæreste som er veldig ønsket, siden han har vært på datingapper fra dag 1 etter at han flyttet ut fra eks-kona

Damen han har blitt sammen med er en dame som utseendemessig er langt over hans liga og ser veldig flott ut for sin alder, men jeg ser at hun har botox, fillers, tatoverte bryn, permanent farge på leppene, falske negler og vippeextensions.

Som kvinne på samme alder ser jeg lett dette, men min kompis sier at han er så heldig som har fått seg en dame som ser er så naturlig ut, og som skiller seg ut i mengden.

Når man sammenligner den nye damen med hans eks-kone, er de som natt og dag, da eks-konen ikke brydde seg noe særlig om utseendet, og hverken nappet bryn, brukte litt sminke eller trente, men vet  jeg at det ikke var grunnen til at han gikk fra sin kone, men heller det at de hadde vokst fra hverandre.

Jeg har så lyst å si til min kompis at utseendet til den nye dama ikke er naturlig, og at hun nok hadde sett mer ut som oss andre, hvis hun ikke hadde gjort alt som jeg ramset opp lenger opp i innlegget, men vet at det ikke er hyggelig gjort.

Er bare litt lei menn som tror at voksne damer våkner opp og ser smashing ut, uten sminke, rynker, med lange svarte vipper, uten grått hår og med røde lepper .

Ok, men så lenge du ikke våkner opp ved siden av henne eller noen andre av dette kaliberet trenger du ikke stresse, gjør du vel?

Mest sannsynlig har han sett andre kvaliteter enn utseende hennes.

Har du det i deg å bare være glad kompisen din er lykkelig?

• Liker 1
Skrevet

Ikke frekt ment. Men når du skriver en lang avhandling om dette har du lite å drive med. Her må du stoppe opp og se litt innover deg selv. Er du fornøyd med livet ditt ? Ta tak i ditt eget liv. 

Anonymkode: 34fb1...15d

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 13.11.2025 den 12.49):

Jeg har en kompis som er fraskilt og godt voksen, barna er ute av redet og han har nettopp fått ny kjæreste som er veldig ønsket, siden han har vært på datingapper fra dag 1 etter at han flyttet ut fra eks-kona

Damen han har blitt sammen med er en dame som utseendemessig er langt over hans liga og ser veldig flott ut for sin alder, men jeg ser at hun har botox, fillers, tatoverte bryn, permanent farge på leppene, falske negler og vippeextensions.

Som kvinne på samme alder ser jeg lett dette, men min kompis sier at han er så heldig som har fått seg en dame som ser er så naturlig ut, og som skiller seg ut i mengden.

Når man sammenligner den nye damen med hans eks-kone, er de som natt og dag, da eks-konen ikke brydde seg noe særlig om utseendet, og hverken nappet bryn, brukte litt sminke eller trente, men vet  jeg at det ikke var grunnen til at han gikk fra sin kone, men heller det at de hadde vokst fra hverandre.

Jeg har så lyst å si til min kompis at utseendet til den nye dama ikke er naturlig, og at hun nok hadde sett mer ut som oss andre, hvis hun ikke hadde gjort alt som jeg ramset opp lenger opp i innlegget, men vet at det ikke er hyggelig gjort.

Er bare litt lei menn som tror at voksne damer våkner opp og ser smashing ut, uten sminke, rynker, med lange svarte vipper, uten grått hår og med røde lepper .

Det du skal tenke mer på og faktisk forbedre er din evne til å klare å holde kjeften din angående ting du ikke har noe som helst med. Så akseptere at andre tar valg du ikke ville tatt. I stedet for å sitte og klekke ut en tankerekke som er helt på trynet. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Hvorfor anser du at dette er noe du må fortelle han om? 

Ser ikke at dette er din sak i den hele tatt. 

Anonymkode: fea43...873

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...